וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המצב הביטחוני: בוועדת הכספים סירבו לדחות דיון עם ראשי רשויות בדרום

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 19:13

בשלטון המקומי, באופוזיציה וח"כים בליכוד ביקשו לדחות דיון על קרן הארנונה, אחד הנושאים הנפיצים ביותר בחוק ההסדרים, בשל היעדרותם של ראשי רשויות מהדרום. יו"ר הוועדה גפני סירב. באופן חריג, יועץ רה"מ הגיע לדיון כדי להבהיר לח"כים מהליכוד שנתניהו מצפה שיתמכו בחוק

"רה"מ תומך בחוק קרן הארנונה ומבקש מהקואליציה לתמוך בו"/דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים משה גפני סירב היום (רביעי) לבקשת השלטון המקומי והאופוזיציה לדחות את הדיון בוועדת הכספים על קרן הארנונה, בצל מבצע "מגן וחץ" שמנע מראשי רשויות מהדרום להשתתף בדיון. גם ח"כים מהקואליציה הצטרפו וביקשו לדחות את הדיון או לפצל את החוק מחוק ההסדרים, אך גפני הבהיר כי קיבל הנחייה מיו"ר הכנסת אמיר אוחנה להמשיך בדיון בכל זאת. במהלך הדיון הסוער, יועץ ראש הממשלה נבו כץ הגיע והבהיר כי "ראש הממשלה תומך בחוק ומבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בו".

קרן הארנונה היא אחד הנושאים הנפיצים ביותר בחוק ההסדרים, שמעורר התנגדות נחרצת בשלטון המקומי. משרד האוצר מקדם את קרן הארנונה, שנועדה לצמצם את הפערים בהכנסות מארנונה בין הרשויות המקומיות על ידי גביה מרשויות חזקות לטובת קידום בניה למגורים בפריפריה. באוצר טוענים שהשלטון המקומי מפעיל לחצים על ח"כים מהליכוד כדי לסכל את המהלך.

משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בדיון על הבנקים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"כל מי שרצה לדבר דיבר". גפני/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התרגז על עצם קיום הדיון. "מה אתה רוצה", פנה לגפני, "שראש העיר יעזוב את העיר עכשיו ויגיע להיאבק על התקציב של העיר שלו כשהוא תחת ירי הטילים? זה נורמלי? לא מתאים לך", אמר והציע "לעצור כאן, לעבור לסעיפים אחרים, ולחזור לנושא הזה כשיתאפשר לראשי הרשויות לבוא לכאן ולדבר באופן נורמלי ולהציג את מה שהם חושבים. אני חושב שהשתגעתם, יש דברים שלא עושים".

ולדימיר בליאק (יש עתיד) ציין, "התקשרו אליי כמה ראשי רשויות שלא יכולים להגיע, זה לא הזמן לדון בחוק הזה". יו"ר השלטון המקומי ראש עיריית מודיעין חיים ביבס התריע בדיון כי "המשך קידום הצעת החוק במסגרת חוק ההסדרים, ללא הגעה להסכמות, יוביל למאבק עיקש בין השלטון המקומי והממשלה".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 7 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"תומך בחוק ומבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בו". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

גם ח"כ אלי דלל מהליכוד הצטרף להתנגדות לחוק. "אין לו מקום בשלב הזה, גם היום החוק הזה לא משמעותי מבחינת לוח הזמנים, לא משנה אם יש אירועים או אין רשויות", טען. "מדובר בחוק שפוגע בהרבה מאוד רשויות". ח"כ אתי עטיה מהליכוד קראה לדחות את הדיון "ולאפשר לראשי רשויות מהדרום להגיע לכאן".

גפני הסביר כי נערכו כמה דיונים בנושא החוק, ולדבריו "כל מי שרצה לדבר דיבר". הוא טען, "יש חברים שהתנגדו לזה בלי קשר למצב ביטחוני ודרשו לדחות את זה וציינו כי זה לא קשור לחוק ההסדרים, ושזה לא יעבור".

באופן חריג, יועץ ראש הממשלה הצטרף לדיון והביע את תמיכתו של רה"מ בנימין נתניהו ואת בקשתו מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוק. ההופעה החריגה של יועץ רה"מ בוועדה העלתה את חמתם של חברי הכנסת מהאופוזיציה שטענו שמדובר בניסיון להלך אימים על הח"כים מהליכוד שמתנגדים לחוק.

מלשכתו של גפני נמסר כי חוק קרן הארנונה "מחזק את הפריפריה, מוריד את יוקר המחיה ומטיב עם הרשויות המוחלשות כגון שדרות ונתיבות המתמודדות כעת במצב בטחוני קשה. על פי בקשת ראשי רשויות רבות מהפריפריה בדרום ובצפון - הדיונים מתקיימים גם היום, חרף המצב הבטחוני המורכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully