וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול המחבלים - והחפים מפשע שנהרגו: כך מסוקר בעולם מבצע "מגן וחץ" בעזה

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 12:13

מלבד דיווחים על תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה - המבצע נגד הג'יהאד האיסלאמי לא תופס את הכותרות הראשית בתקשורת העולמית. הרוב סיקרו את חיסול הבכירים בג'יהאד האסלאמי - אך התמקדו בין היתר באזרחים ובילדים שנהרגו בתקיפות

בווידאו: מבצע "מגן וחץ": צה"ל חיסל 3 בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/רויטרס, מג'די פתחיTPS

ברחבי העולם סיקרו אתמול (שלישי) את תקיפת צה"ל ברצועת עזה, אך לצד חיסול שלושת הבכירים בג'יהאד האסלאמי בחרו להדגיש את הילדים והאזרחים החפים מפשע שנהרגו בתקיפה. בעיתונים צוין גם כי ישראל נערכת לתגובה מרצועת עזה, אך התקשורת טרם החלה לסקר את האירוע בצורה רחבה.

העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" עדכן את קוראיו כי "מפקדי הג'יהאד האסלאמי נהרגו יחד עם בני משפחה מרובים". לצידו, בעיתון היומי הבריטי "הגרדיאן", נכתב תחת הכותרת "ישראל הפציצה ברצועת עזה והרגה שלושה מנהיגי ג'יהאד איסלאמי ותשעה אזרחים" כי "תקיפות אוויריות ישראליות על רצועת עזה הסגורה, נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי הרגו שלושה פעילים בכירים בארגון ולפחות תשעה אזרחים, בהם שלושה ילדים".

עם זאת, בכלי התקשורת לא התעלמו מפעולות הטרור שהיו שותפים בהם בכירי הארגון שנהרגו. ברשת CNN לדוגמה נכתב כי טארק עז אל-דין, אחד הבכירים שחוסלו בפעילות, היה מעורב לפי דובר צה"ל בהבאת "רקטות מאולתרות לגדה המערבית במטרה לשגר אותן לישראל ולפגוע באזרחים".

דיווח בגרדיאן על תיקפות צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע מגן וחץ, 9 במאי 2023. גרדיאן, צילום מסך
דיווח בגרדיאן אודות תקיפות צה"ל ברצועה/צילום מסך, גרדיאן
דיווח בוושינגטון פוסט על תקיפות צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע מגן וחץ, 9 במאי 2023. וושינגטון פוסט, צילום מסך
דיווח בוושינגטון פוסט על התקיפות ברצועת עזה/צילום מסך, וושינגטון פוסט

אתמול בשעות הלילה, חיסל צה"ל שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, ובכך יצא למבצע "מגן וחץ". זאת, לאחר תקופה של אי שקט בעוטף עזה, שכללה ירי של רקטות רבות על היישובים באזור. לאחר שעות של שקט, חיל האוויר תקף חוליית נ"ט בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי דיווח ברויטרס, שני פלסטינים נהרגו בתקיפה.

מהג'יהאד האסלאמי נמסר כי "התגובה הפלסטינית לטבח הנפשע לא תתעכב. גדודי אל-קודס וההתנגדות לא יהיו שאננים מול הדם הטהור הזה". גם ארגון חמאס הגיב למבצע, על אף שחיסולי צה"ל היו רק של בכירי הג'יהאד. בכיר חמאס איסמאיל הנייה מסר כי "החיסול לא ישיג יותר ביטחון לכובש אלא יותר התנגדות. האויב טעה בהערכותיו וישלם את מחיר פשעו. ההתנגדות לבדה תקבע את הדרך בה תכאיב לאויב, התוקפנות הייתה נגד כל עמנו וההתנגדות מאוחדת במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully