וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש: ירי נ"ט לעבר חיילים ואזרחים בטווח 5 ק"מ מהרצועה

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 9:53

השקט נשמר לאחר יממה מפתיחת מבצע מגן וחץ בעזה, אך לאור חיסול חוליית נ"ט שעמדה בפני שיגור, גוברות ההערכות כי חוליות נוספות מתכננות להגיב על חיסול הבכירים בג'יהאד האסלאמי. צה"ל מעבה מיגון וחסימת צירים בעוטף. דובר צה"ל: "על הציבור לגלות אחריות"

נתניהו :" כל הסלמה מצד אויבנו תיענה בתגובה מוחצת"/לעמ

לילה שקט עבר על אזור הדרום, אך האיום טרם הוסר. ההערכות הן שהאיום העומד בפני ישראל הוא ירי טילי נ"ט מסוג קורנט לטווח של חמישה קילומטרים, לאחר חיסולם אתמול בלילה (שלישי) של שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ופתיחת המבצע הצבאי "מגן וחץ".

צה"ל ומשרד הביטחון ממשיכים לתגבר את אזור עוטף עזה ברכיבי מיגון במטרה להגן על הצירים, בעקבות החשש מחוליות נ"ט שינסו לבצע שיגורים משטח הרצועה לעבר מטרות בשטח ישראל.

לפי ההערכות, חוליות הנ"ט ינסו לפגוע בחיילים, אזרחים וכלי רכב. צה"ל יציב היום קוביות בטון ואמצעים למיגון על הצירים והמשטרה הצבאית תעבה את החסמים בצירים. עוד הוחלט לתגבר את מפעילי האפליקציה שמתריעה בפני הכוחות על הימצאותם באזור מאוים מפני טילי נ"ט וכן את כוחות השריון בדרום ואת האיסוף המודיעיני באמצעות רחפנים גדולים לאורך הגבול כדי להיערך לתרחיש של פעולה קרקעית מהצד הפלסטיני.

גורם ביטחוני סיפר כי בשבוע האחרון היו כמה הזדמנויות לבצע את הסיכול הממוקד ברצועת עזה, והוא נדחה יותר מפעם אחת בגלל חשש מנזק רב לרכוש ולפגיעה מרובה באזרחים חפים מפשע.

צה"ל מתגבר כוחות שריון ברצועת עזה בעקבות מבצע מגן וחץ, 9 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
צה"ל מתגבר כוחות שריון ברצועת עזה, הלילה/אתר רשמי, ללא
הערכות צבא בעוטף עזה לאחר חיסול בכירי גי'האד אסלאמי, 9 במאי 2023. אבי רוקח
היערכות צה"ל בעוטף עזה, היום/אבי רוקח

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס הבוקר בתוכנית "שבע-תשע" ב-103fm עם ענת דוידוב וגיא פלג לשקט ביממה האחרונה ואמר: "הכדור עבר לצד השני ואכן ב-24 השעות האחרונות אנחנו מתבוננים ורואים מעין שקט במרחב העזתי. הוא תולדה של מבצע שהיה בהפתעה. בגלל האחריות וההתנהגות האחראית של הציבורי, נעשה היום הערכת מצב ונראה מה אנחנו יכולים להחזיר לשגרה בהתאם להבנות שלנו בצד השני. המבצע לא נגמר. אנחנו קצת מרגישים שזה שונה או חריג שלא עפות רקטות, אבל יש בזה גם את החוזקה שאולי זה הולך לסגירה. הציבור צריך לגלות אחריות".

בשעות הלילה אתמול חיסל צה"ל שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, ובכך יצא למבצע "מגן וחץ". זאת, לאחר תקופה של אי שקט בעוטף עזה, שכללה ירי של רקטות רבות על היישובים באזור. בשעות הבוקר פעלו כוחות צה"ל בקסבה שבשכם, כשבאזור נרשמו התפרעויות אלימות וירי. לאחר שעות של שקט, חיל האוויר תקף חוליית נ"ט בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי דיווח ברויטרס, שני פלסטינים נהרגו בתקיפה.

מהג'יהאד האסלאמי נמסר כי "התגובה הפלסטינית לטבח הנפשע לא תתעכב. גדודי אל-קודס וההתנגדות לא יהיו שאננים מול הדם הטהור הזה". גם ארגון חמאס הגיב הבוקר למבצע, על אף שחיסולי צה"ל היו רק של בכירי הג'יהאד. בכיר ארגון חמאס איסמאיל הנייה מסר כי "החיסול לא ישיג יותר ביטחון לכובש אלא יותר התנגדות. האויב טעה בהערכותיו וישלם את מחיר פשעו. ההתנגדות לבדה תקבע את הדרך בה תכאיב לאויב, התוקפנות הייתה נגד כל עמנו וההתנגדות מאוחדת במאבק".

בהצהרה לתקשורת אמרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כי המערכה טרם הסתיימה וכי הנחו את מערכת הביטחון להתכונן לתרחיש של הסלמה ביותר מזירה אחת. "כל הסלמה מצד אויבינו תיענה בתגובה מוחצת מצידנו", אמר נתניהו. עם זאת, טרם הגיעה תגובה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully