וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה בן גביר? נשים נרצחות ללא הפסקה - והשרים מבריזים מהדיון בכנסת

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 14:53

לאחר שמתחילת השנה נרצחו 13 נשים, הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה דיון חירום בנושא. רק שני ח"כים מהקואליציה התייצבו לישיבה והשרים הרלוונטיים - בן גביר ומרגי - הוזמנו ולא טרחו להגיע. יו"ר הוועדה תמנו-שטה: "כנראה שיש להם דברים דחופים יותר"

אם ושני בניה נמצאו ללא רוח חיים ועם סימני אלימות בביתם בטייבה. 1 במאי 2023/מד"א

דיון חירום התקיים הבוקר (שני) בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת על העלייה במקרי הרצח של נשים. עם זאת - אף שר מהממשלה לא הגיע לדיון, למרות שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הרווחה יעקב מרגי הוזמנו. יו"ר הוועדה פנינה תמנו-שטה אמרה בסוף הדיון כי "כנראה שיש לשרים דברים אחרים שהם יותר דחופים".

רק שני חברי כנסת מהקואליציה השתתפו בדיון החירום - אלי דלל וקטי שטרית (הליכוד) עם עוד תשעה חברי כנסת מהאופוזיציה. "גם אם השרים לא נוכחים כאן שלא יחשבו שהם מרפים את ידנו או שאנחנו נוריד הילוך בנחישות שלנו להיאבק את המאבק הזה על חיים ועל נשים שנמצאות תחת אלימות קשה ומי יודע מי היא האישה שבסך הכל מחכה לסיוע ולעזרה שלנו", הדגישה תמנו-שטה.

מלשכתו בן גביר נמסר כי "השר רואה חשיבות גדולה ועושה ככל יכולתו למניעת אלימות במשפחה. לשם כך גיבש השר תוכנית מיוחדת למאבק באלימות במשפחה, בנוסף לחוק האיזוק האלקטרוני שהשר מביא לכנסת. השר עוסק ביממה האחרון באירועי ל"ג בעומר במירון ובשל כך שלח נציגים לדיון, שיביאו בפניו את הדברים".

איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
איפה הוא היה? בן גביר/ראובן קסטרו

גורמים בסביבת השר מרגי אמרו לוואלה! כי הוא עדכן מראש את יו"ר הוועדה על כך שלא יגיע לדיון החירום ושיגר את אנשי המקצוע במשרד הרווחה במקום. הם הוסיפו כי מדובר ב"נושא שחשוב וקרוב ללבו. הוא השתתף בדיון הקודם בנושא אלימות נגד נשים בוועדה לפני כחודש, עומד בקשר רציף עם יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, והתעדכן ממנה ומגורמי המקצוע במשרד הרווחה על הדיון בסופו".

תמנו-שטה הציגה בדיון את נתוני מקרי רצח נשים, כשמתחילת השנה נרצחו 13 נשים לעומת התקופה המקבילה אשתקד שבה נרצחו שש נשים. "מתחילת השנה נרצחו 13 נשים - 12 שנחשפנו דרך התקשורת ועוד אישה שהפרטים שלה חסויים", אמרה יו"ר הוועדה. "אתמול נפטרה יעל גרימברג, שעברה אונס אכזרי בקיבוץ שמרת שכולנו מכירים, הרצח שנעשה לה והשחתת נפשה הלכו איתה עד היום האחרון.

"תופעת האלימות נגד נשים גובה מחיר מאוד כבד גם מילדי ישראלי - אלפי ילדים שנמצאים באלימות יומיומית. אנחנו רואים שילדים משלמים בחייהם, זו לא גזירת גורל", הוסיפה תמנו-שטה. "מצופה ממדינת ישראל לא לקחת את הזמן ולא לעשות שיקולים פוליטיים, ואנחנו רואים שנעשים שיקולים פוליטיים בטח בחוק האזיקונים".

עוד בוואלה!

הסיט את השמיכה, ליטף - וביקש שלא תספר: כתב אישום נגד מעסה מתל אביב

לכתבה המלאה
השבעת ממשלת בנט - לפיד | פנינה תמנו שטה עושה את דרכה לבית הנשיא לטובת התמונה הקבוצתית 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"מצופה ממדינת ישראל לא לעשות שיקולים פוליטיים בנושא". תמנו-שטה/ראובן קסטרו

חבר הכנסת יואב סגלוביץ' (יש עתיד) תקף בדיון את בן גביר: "המטורלל התורן, שגורם נזק לכל אחד מאיתנו הוא סכנה קיומית ואמיתית לביטחון המדינה, ממציא הצעה שאין בה ידיים ורגליים שגם משרד הרווחה נגד, גם משרד המשפטים ואם היה אומץ לצוות במשרד לביטחון פנים אז גם הוא היה נגד. צריך להעמיד אותם על אות קלון ולהגיד את הדברים כהוויתם - שר מופקר ומפקיר".

חבר הכנסת עידן רול (יש עתיד) גם תקף את השר לביטחון לאומי. "בן גביר הוא קמפיינר זול. אין לו עניין בעבודה אמיתית למען הציבור", כתב בטוויטר. "למעשה אין לו אפילו עניין לעשות כאילו איכפת לו מהעובדה שנשים נרצחות. ממשלה כושלת ומסוכנת לציבור".

רק הלילה נורתה למוות חנאן אבו חיט, תושבת חיפה בת 24 ואם לילד בן חמש, בזמן שישבה ברכבה סמוך לביתה שברחוב אחד העם בעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה, שהייתה ללא סימני חיים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות הירי ובסריקות אחר היורה. לפי החשד, היא נרצחה בעקבות סכסוך בין משפחות פשע.

בשבוע שעבר נדקרה למוות בראאה מסארוה בת ה-26 לצד שני בניה, אמיר ואדם בני החצי שנה ושנתיים. השלושה נמצאו ללא רוח חיים בביתם בטייבה, כשהילדים נמצאו דקורים במיטותיהם, והאמא במטבח. המשטרה עצרה את האב, בן ה-30, בחשד לרצח. "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע ביותר", סיפר פרמדיק מד"א מוחמד עראקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully