וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ב"כנפיים של קרמבו": "אנחנו ארגון לא פוליטי - את הילדים לא מעניין ממשלות"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 12:05

לאחר ההודעה על ביטול מחנה הקיץ בשל הקיצוץ בתמיכה הממשלתית, סמנכ"לית התנועה הסבירה כי הקיצוץ מכריח את התנועה לבטל את הפעילות בקיץ, כדי להמשיך את הפעלתה במשך השנה. בינתיים, ראשי עיריות הודיעו כי יתמכו בתנועה כדי לקיים את מחנה הקיץ

בעקבות הקיצוץ בתמיכה הממשלתית, שנאמד בכ-5 מיליון שקלים בלבד, בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" זועמים היום (שני) ומותחים ביקורת על הממשלה. אנחנו לא ארגון פוליטי, לא רוצים שיכניסו אותנו לדיונים פוליטיים, את הילדים לא מעניין ממשלות", אמרה סמנכ"לית התנועה טלי כהן. "כל מה שמעניין את הילדים זה להגיע פעם בשבוע לפעילות".

לדברי הסמנכ"לית, ביטול מחנה הקיץ של התנועה בשל הקיצוץ בתמיכה, הוא תנאי הכרחי להמשך פעילותה. "אנחנו במצב שכל שנה מחדש נלחמים כדי לקיים את הפעילות, המפעלים האלה קריטיים, כדי שהדבר ימשיך לקרות אנחנו צריכים תמיכה שהיא קבועה ויציבה", הסבירה הסמנכ"לית. "אי אפשר כל שנה מחדש להיות מופתעים, השנה הבנו שאם לא ניקח החלטות קשות, כמו לבטל מחנה קיץ - אנחנו מסכנים את המשך פעילות התנועה".

בעקבות הקשיים, במשרד הרווחה פועלים להגדלת התקציב, לצד הסדרת הקריטריונים לזכאות לתמיכה, כך שהכסף יחולק בין פחות עמותות.

מנכ"לית התנועה, טלי בז'רנו, סיפרה על המאבק בריאיון לבן כספת וינון מגל ב-103FM. לדבריה, "כנפיים של קרמבו זה ארגון גדול, התקציב שלנו הוא 50 מיליון שקלים, ושנה שעברה קיבלנו 50 אחוזים פחות ממה שציפינו לקבל. על אף שאנחנו בקשרים מאוד טובים עם משרד הרווחה, והם מאוד רוצים לסייע לנו, בשורה התחתונה נשארנו עם בור".

בנוגע לטענות שמדובר באירוע פוליטי, אמרה המנכלית: "אירוע פוליטי הוא לא רלוונטי לילדי כנפיים של קרמבו, ילדים עם צרכים מיוחדים לא מצביעים ולא הולכים לקלפי ולא מחפשים אשמים, הם מחפשים חברים. מבינה שמנסים לעשות מזה אירוע פוליטי, זה לא אירוע פוליטי".

עוד בוואלה!

שר מעוצמה יהודית על מקרי הרצח: לא באים ב-3 חודשים לשנות תרבות חינוכית של מגזר שלם

לכתבה המלאה
מתוך פעילויות של "כנפיים של קרמבו". אביגיל פרידמן, ספק 500
פעילות כנפיים של קרמבו. ארכיון/ספק 500, אביגיל פרידמן

עוד אמרה הסמנכ"לית: "בשביל לקיים את מחנה הקיץ אנחנו צריכים חמישה מיליון שקלים, בשביל לקיים את הפעילות השנתית - 20 מיליון. לא הגיוני שנילחם כל שנה מחדש כדי שהדבר הזה יקרה. אנחנו מתעסקים באהבה, הבנה וחברות, לא בפוליטיקה. במידה ולא ימצא פתרון נאלץ לבצע פעולות כואבות נוספות כגון צמצום הפעילות וסגירת סניפים".

בעקבות הפרסום על הקיצוץ בתקציב, בתנועת הצופים פרסמו הודעה שבה הבהירו כי לא "יישבו מהצד כאשר כנפיים של קרמבו עם העשייה המשמעותית שלה, לא יכולה לקיים את פעילותה כסדרה. בהנחיית יו"ר תנועת הצופים, רז פרל, אנו מציעים לכנפיים של קרמבו כל סיוע באשר הוא".

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הנחה את מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי, להמשיך כרגיל בהכנות לקייטנות ומחנות הקיץ שלדבריו, יתקיימו גם ללא תמיכה תקציבית ממשלתית. "אשדוד תעמיד לרשות ילדי כנפיים של קרמבו את כל התנאים לקיום הקייטנה, תוכן איכותי ומדריכים. אף ילד לא צריך להיפגע, ואנו נאפשר לכולם ליהנות מקייטנות כמתוכנן", נמסר מטעמו.

מתוך פעילויות של "כנפיים של קרמבו". אביגיל פרידמן, ספק 500
פעילות כנפיים של קרמבו. ארכיון/ספק 500, אביגיל פרידמן

גם עיריית רמת השרון אישרה בעקבות ההודעה תקציב למימון מחנה הקיץ לילדי רמת השרון. מהמועצה נמסר כי "אם קיצוץ התקציב של כנפיים של קרמבו יישאר בעינו, העירייה תממן בעצמה את המחנה לילדי העיר". אבי גרובר, ראש העירייה, אמר כי "הפעילות של כנפיים של קרמבו לא פחות מקדושה. גולת הכותרת של הפעילות הזאת היא מחנה הקיץ ואני לא יכול לדמיין מצב שהמחנה הזה יבוטל. מדינת ישראל חייבת מיד למצוא את התקציב הנדרש ולפתור את הבעיה ברמה הארצית".

"כנפיים של קרמבו" הינה תנועת נוער המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים עם כאלה שאינם בפעילויות שונות. התנועה, שהוקמה בשנת 2002 על ידי עדי אלטשולר, "מובילת שינוי חברתי, הראשונה והיחידה מסוגה בעולם, לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים", ככתוב באתר האינטרנט שלה. לתנועה 92 סניפים הפזורים ברחבי הארץ בכל המגזרים ומכל היכולות, עם כ-9,000 פעילים עם ובלי צרכים מיוחדים, יהודים וערבים, דרוזים ונוצרים, דתיים וחילוניים.

מאז, התנועה נתקלה בקשיים כלכליים בכמה מקרים, בעקבות העלויות הגבוהות שנובעות מהעבודה מול חניכים עם לקויות. כך למשל, בשנת 2018, התנועה עמדה בפני סגירה מוחלטת, לאחר שהתפתחה מחלוקת תקציבית בין משרד העבודה לאוצר סביב השאלה האם לחדש עמם את חוזה התקצוב או לתת אותו לעמותות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully