וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקת הכספים הקואליציוניים נחשפה: בן גביר עם 1.2 מיליארד שקל, 1.8 לחינוך החרדי

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 9:52

לפי טיוטה שמפרטת באופן חלקי את השקעת הממשלה במשרדים השונים, יועברו כסף רב למערכת החינוך החרדית. בנוסף יושקעו 285 מיליון שקלים בתוכנית ב"רשות לזהות יהודית". המשרד למשימות לאומיות יקבל כ-500 מיליון שקלים לטובת החטיבה להתיישבות "מקימה יישובים בפריפריה"

בוידאו:הכנסת חוזרת: התקציב, חוק הגיוס, ועתיד הרפורמה המשפטית. יקי אדמקר בכנסת 01.05.23/יקי אדמקר

מסמך טיוטה שהודלף אתמול (ראשון) מפרט באופן חלקי את חלוקת הכספים הקואליציוניים עליה אמורה להצביע הכנסת כחלק מהצעת התקציב הקרובה בעוד כחודש. מתוך המסמך עולות כמה תוכניות למשרדי הממשלה השונים, והכוונות העתידיות שלהם לשנתיים הקרובות. על אף שלא מדובר בתקציב הסופי, שצפוי להתפרסם בסוף השבוע הקרוב, הטיוטה שופכת אור על הכספים הקואליציוניים שכל משרד ממשלתי יקבל.

כך לדוגמא, תקציב המשרד לביטחון לאומי של איתמר בן גביר יקבל 350 מיליון שקלים בשנה הראשונה ו-880 מיליון בשנייה. בטיוטה פירטו כי תקציב משרד החינוך ילך לפרויקטים עבור נוער נושר, כפרי נוער, שיפוץ פנימיות - אבל במקביל גם תקציבים גדולים לאתרוג החינוך החרדי, שכר המורים החרדים, גרעינים תורניים ומיזמים ל"הנחלת מורשת הרב דרוקמן". עלות תוכניות אלו נאמדת ב-500 מיליון שקלים בשנתיים.

איתמר בן גביר ובנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
יצביע בעד התקציב? בן גביר לצד נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, 1.8 מיליארד שקלים יועברו למורים במוסדות החינוך החרדיים - כדי להשוות את שכרם לזה של המורים במוסדות החינוך הרגילים. 285 מיליון שקלים נוספים יושקעו ב"רשות לזהות יהודית", שיו"ר מפלגת נעם אבי מעוז מעוניין להקים. כמו כן, פורט על "תוכנית להבטחת הביטחון התזונתי" בשווי של כמיליארד שקלים בשנתיים, ופיתוח הנגב והגליל ב-225 מיליון שקלים בכל שנה.

משרד המסורת של השר מאיר פרוש יקבל 250 מיליון שקלים בכל אחת מהשנים הקרובות, למרות שלא כתוב במפורש לאן ילך הכסף, בטיוטה מסבירים: "תבוא החלטת ממשלה נוספת ובה פירוט התקציב". כמו כן, יושקעו במשרד למשימות לאומיות של השרה סטרוק 75 מיליון שקלים ב"שמירה על שטחי C", בנוסף, 404 מיליון שקלים בחטיבה להתיישבות ש"מקימה יישובים בפריפריה" ותקציבי פעילות ל"עידוד וחיזוק מערך הגיור" ו"קברי אבות".

בחודש שעבר איים בן גביר כי לא יצביע בעד תקציב המדינה, לאחר שגילה שתוספת התקציב שהובטחה למשרדו, בסך 9 מיליארד שקלים, לא נכללת בתציב שהונח על שלחן הכנסת. בן גביר אמר למקורביו כי אם יישאר התקציב כפי שהוא, הוא לא יצביע בעדו, מצב שעלול לגרום לנפילת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully