וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר מעוצמה יהודית על מקרי הרצח: לא באים ב-3 חודשים לשנות תרבות חינוכית של מגזר שלם

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 10:35

שר המורשת עמיחי אליהו, שיו"ר מפלגתו אמון על ביטחון הפנים, טען בריאיון ל-103FM כי שורת מקרי הרצח בחברה הערבית אינם כישלון: "בשלושה חודשים אנשים לומדים להיות אלימים? יש שם תהליך שבר גדול, הם צריכים לחנך את הילדים שלהם לכבד את שלטון החוק"

בוידאו: תושב כפר סנדלה בן 19 נורה במהלך קטטה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר המורשת עמיחי אליהו, חבר מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התייחס הבוקר (שני) בריאיון לניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM לשורת מקרי הרצח בחברה הערבית. בתוך כך, אליהו אמר כי הוא לא חושב שמדובר ב"כישלון". לטענתו, "בשלושה חודשים אנשים לומדים להיות אלימים? יש שם תהליך שבר גדול, הם צריכים לחנך את הילדים שלהם לכבד את שלטון החוק".

"צריך לפתור את כל הבעיה של הביטחון, שאנחנו מתריעים עליה בעוצמה יהודית", הוסיף. "זה שמחזירים גופות של מחבלים כשבמקביל יש לנו חיילים שנמצאים בעזה זו אמירה בעייתית. צריך להחזיר את כוח ההרתעה של צה"ל, זה מה שאנחנו מבקשים".

בהמשך, כשנשאל האם מטרת מפלגתו היא להפציץ את עזה, השר אליהו חידד: "אתה מחפש מבחן שהוא מבחן שנורא קל לבדוק אותו ביום יום - פשוט להחזיר את הביטחון. לא עושים את זה בזה שלוקחים בן אדם שהכניס לפה נשקים ומחזירים אותו לירדן. זה לא הגיוני, אנחנו לא יכולים להיות כל כך רופסים".

"יש נתק בין איתמר לנתניהו?", התעניינו המגישים, ואליהו השיב: "אני לא יודע, אני לא חושב שיש נתק, יש מתח. יש גם לפעמים בין בני זוג מתח, לא תמיד שמים את הגירושין על השולחן".

בהתייחסו לרצח שאירע הלילה, ולנתון לפיו 14 נשים נרצחו מתחילת השנה, פי שלושה ממספר הנרצחות בתקופה המקבילה בשנה שעברה, אליהו אמר: "כשאנחנו מחנכים דור, מי רוצח? מי מחנך לרצוח? ברור שזו לא תוצאה של שלושה חודשים, יש שם תהליך של שבר גדול בחברה הערבית ואמרתי את זה גם בפעם הקודמת - בתוך החברה הערבית תחנכו את הילדים שלכם לכבד את שלטון החוק".

"אנחנו מבינים היטב שאף אחד לא מחנך ציבור גדול ככל שיהיה, הוא לא מחלק להם נשקים, הוא לא חינך אותם לאלימות בשלושה חודשים. זה תהליך של שנים", הדגיש, והוסיף: "אין פה האשמה, יש פה הבנה של תהליכים. זו האחריות - להבין שאנחנו לא באים בשלושה חודשים לשנות תרבות חינוכית של מגזר שלם".

עוד בוואלה!

גלנט הגיב לביקורת מימין: "ראו הרבה פחות גופות של מחבלים ממני"

לכתבה המלאה
הלווית דיאר עומרי שנורה אמש, סנדלה. 7 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הלווית דיאר עומרי שנורה ביום שבת בגן נר, אתמול בכפר סנדלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"זו תרבות שהמגזר הערבי צריך לעקור, היא לא טובה לו, לילדים שלו, לחיים שלו", אמר. "למה אצלי בבית אם ילד בן 9 יחזיק נשק אני אכעס עליו ובחברה הערבית ילד בן 9 יכול לירות בנשק? זה נשמע לכם הגיוני? אני לא אומר שהתרבות הערבית היא תרבות של לרצוח, יש פה בעיה שהיא מתחילה בבעיה לאומית אבל הופכת לחינוכית. כיוון שחלק גדול המגזר הערבי לא מרגיש נאמנות למדינה זה מתורגם אצלו לחוסר נאמנות לשלטון החוק. זה לא קשור לגזע, יש פה חוסר הזדהות עם מדינת ישראל", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully