וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועציו של ביידן יגיעו היום לירושלים כדי לעדכן את נתניהו על השיחות עם סעודיה

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 9:18

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ביקר אתמול בסעודיה ודן עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן על קידום נורמליזציה עם ישראל. יועציו של ביידן ברק מקגרק ועמוס הוכשטיין שהשתתפו בשיחות בסעודיה יגיעו היום לישראל וייפגשו עם רה"מ, השר לעניינים אסטרטגיים וראש המל"ל

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

יועציו הבכירים של הנשיא ג'ו ביידן יטוסו היום (שני) מסעודיה לישראל, כדי לעדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי השיחות שקיים היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, כך אמרו לוואלה שלושה פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים.

למה זה חשוב

  • בכירים אמריקנים אמרו כי אחד הנושאים עליהם שוחח היועץ לביטחון לאומי סאליבן עם יורש העצר הסעודי היה המאמצים לקדם צעדי נורמליזציה נוספים בין ישראל לבין סעודיה.
  • בנאום שנשא סאליבן בוושינגטון ביום חמישי שעבר הוא אמר כי השגת נורמליזציה מלאה בין ישראל לסעודיה היא אינטרס מוצהר לביטחון הלאומי עבור ארצות הברית.
  • "כסימן לכמה אנחנו ממוקדים בנושא הזה וכדי להבהיר לכם עד כמה אנחנו לוקחים זאת ברצינות, אני לא אומר שום דבר נוסף בעניין כדי לא לחבל במאמצים שלנו", אמר סאליבן.
בנימין נתניהו בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
יעודכן על פרטי הפגישה של נציגי ארה"ב עם ערב הסעודית/ראובן קסטרו

במוקד החדשות

  • היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן נפגש אתמול בג'דה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. במקביל קיים סאליבן פגישה מרובעת עם בן-סלמאן ועם היועצים לביטחון לאומי של איחוד האמירויות והודו.
  • יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק ויועצו הבכיר של ביידן לנושא אנרגיה עמוס הוכשטיין, שהשתתפו בשיחות בסעודיה אתמול, יגיעו היום לירושלים וייפגשו עם נתניהו, עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ועם ראש המל"ל צחי הנגבי.
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בטקס חלוקת פרסים בגביע הסעודי בריאד, 25 בפברואר 2023. רויטרס
יסייע בחיבור מדינות ערב להודו? בן סלמאן/רויטרס

התמונה הגדולה

  • אחד הנושאים עליהם דן סאליבן בפגישה המרובעת אתמול עם בן סלמאן ועם הבכירים מהודו ואיחוד האמירויות היה פרויקט תשתית משותף רחב היקף לחיבור המפרץ ומדינות ערב באמצעות רשת של רכבות מהירות שתחובר להודו באמצעות נתיבי ספנות מנמלי ים במזרח התיכון.
  • מדובר ברעיון שעלה לראשונה לפני כשנה במהלך דיוני הפורום המשותף שהוקם לארצות הברית, ישראל, הודו ואיחוד האמירויות וזכה לשם I2U2. ממשלת ישראל הקודמת בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד הציעה את הרעיון שהיה מבוסס על היוזמה של שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ לחיבור ישראל ומדינות המפרץ ברשת רכבות.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי הבית הלבן החליט להשתמש ברעיון הזה ולעשות בו שינוי - כאשר במקום ישראל תשולב בפרויקט סעודיה, שהינה בעלת משאבים ויכולת גדולה לקדם מהלך משמעותי כזה. המטרה היא שאם הפרויקט יתקדם ניתן יהיה לשלב בו בעתיד גם את ישראל.

מה הם אומרים

  • מהבית הלבן לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully