וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים שהונחו ע"י בכיר מלבנון: נחשפה החוליה שהטמינה מטען באוטובוס בביתר עילית

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 11:45

נעצרו שישה מחבלים שאחראים לניסיון הפיגוע. מחקירתם עלה כי פעלו למען ארגון החזית העממית, וכי אחד מבכירי הארגון הכווין את הפעילים מלבנון. עוד עלה כי תכננו פיגועים נוספים, וכי בשטח פועלות חוליות נוספות, שגם נעצרו

בוידאו: תושבי ביתר עילית הונחו להסתגר בבתים: "חשש שמחבל מסתובב בעיר"/מערכת וואלה!

שב"כ חשף היום (שני) כי כוחות הביטחון סיכלו תשתית טרור של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין ביהודה ושומרון, שביצעה את ניסיון הפיגוע בביתר עילית במרץ האחרון, ותכננה פיגועים נוספים. שישה פעילים בארגון נעצרו, חברים בתא הסטודנטים הפועל מטעמו, תושבי מחנות פליטים באזור בית לחם, ששמם וסאם עוינה, אחמד אבו נעמה, מאזן עבידאללה, מחמד אלברק, ראמי אלאחמר ונור מחמוד. בנוסף, נעצרה תושבת ישראל שהסיעה את אחד הפעילים. עם זאת, לאחר שהתברר בחקירתה כי לא הייתה מודעת לכוונותיו, הוגש נגדה כתב אישום בעבירה של הסעת שוהה באופן לא חוקי.

בחקירתם נחשפה מעורבותם בהנחת המטען באוטובוס בעיר החרדית, החל משלב ההכנות, חלוקת התפקידים ביניהם, גיוס המפגע והפעילים לתשתית, שכירת דירות מסתור, שאחת מהן שימשה כמעבדת חבלה, ייצור חומר הנפץ למטענים בדירה ורכישת רכב מילוט. נגד המחבלים עתידים להיות מוגשים כתבי אישום בעבירות ביטחוניות חמורות של ניסיון גרימת מוות בכוונה, ייצור חומרי נפץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת ועוד.

שב"כ חשף תשתית טרור של ארגון החזית העממית באיו"ש אשר ביצעה את פיגוע המטען באוטובוס בביתר עילית. שב"כ
ששת הפעילים שנעצרו/שב"כ

עוד התגלה בחקירת המחבלים כי בכיר בחזית העממית שמתגורר בלבנון הכווין אותם לניסיון הפיגוע, לצד הנחיות מבכירים בארגון הטרור שכלואים בישראל. בנוסף, בחקירה עלה כי גויסו לחזית העממית פעילים ברחבי יהודה ושומרון שתכננו לקדם פיגועים בטווח הזמן המיידי. הפעילים שגויסו התבקשו לגייס חברי חוליה נוספים, לרכוש נשק, לייצר מטעני נפץ ולקדם פיגועי ירי ומטען לעבר יעדים ישראליים. חוליות אלו סוכלו על ידי כוחות הביטחון במהלך גל מעצרים שבוצע באזור.

לפני חודשיים הונחו תושבי ביתר עילית להסתגר בבתיהם מחשש לחדירת מחבל לעיר, לאחר שמטען חבלה אותר בתוך תיק שהושאר באוטובוס ברחוב בן זכאי בעיר. מבירור עם הכוחות בשטח עלה כי מחבל עלה לאוטובוס בקו 226 בין ירושלים לביתר עילית. כשהגיע לרחוב הראשי של העיר הוא ירד מהאוטובוס, וכעבור שניות אחדות החלו המטענים להתלקח, לא ברור אם בכוונה או בטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully