וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ביתר עילית מזהירים אחרי ניסיון הפיגוע: "הכול פרוץ, אפשר להיכנס באין מפריע"

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 15:44

אחרי לילה שבו הסתגרו בבתים לאחר שמטען נמצא על אוטובוס, התנועה ברחובות העיר דלילה. בשיחה עם וואלה, משחזרים התושבים את רגעי הפחד, ומתריעים מהעתיד: "אין בעיה לעשות את זה שוב, האבטחה חלקית מאוד. חבל שזה לא מטריד אף אחד"

בוידאו: תושבי ביתר עילית הונחו להסתגר בבתים: "חשש שמחבל מסתובב בעיר"/מערכת וואלה!

ביום שאחרי ניסיון פיגוע המטען באוטובוס בביתר עילית, תושבי העיר יצאו הבוקר (שישי) מבתיהם אחרי לילה מתוח שבו התבקשו להסתגר בבתיהם בעקבות החשד שהמחבל שמסתובב בעיר. האירוע עדיין מורגש באוויר, והתנועה ברחובות דלילה יחסית לימי שישי.

"אולי אנשים לא עודכנו שניתן לצאת מהבית והוסר החשש", אומר מנחם, תושב העיר, בשיחה עם וואלה!, ומשחזר את הרגעים המתוחים. "יצאתי אני ואשתי למסעדה בירושלים והשארתי את הבנות אצל הבייביסיטר, באזור 21:30 קיבלתי הודעה על כך שיש חשד לפריצת גדר ומחבל שיש בעיר, התקשרתי לבייביסיטר וביקשתי ממנה לסגור את הדלת".

תושבי ביתר עילית הונחו להסתגר בבתים: "חשש שמחבל מסתובב בעיר". מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הכול פרוץ. האבטחה בכניסות לעיר מאוד חלקית". ביתר עילית, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!

"זה מאוד מלחיץ ואין ספק שהיה פה נס גדול", הוסיף מנחם והזהיר. "אני בטוח שהמחבל ברח מפה לכפר הסמוך וכיום אין בעיה לעשות את זה, הכול פרוץ. האבטחה בכניסות לעיר מאוד חלקית, כל שב"ח ערבי יכול להיכנס לעיר בלי בעיה וזה ממש לא מפתיע שהוא הגיע עם אוטובוס. גם הגדרות פה לא משהו, העירייה פשוט לא מתפקדת".

אילה, שמתגוררת בסמוך לתחנה בה נעצר האוטובוס שבו אותר המטען, סיפרה כי "בהתחלה חשבנו שזה שריפה, זה קורה לא מעט. אבל ברגע שהגיע חבלן והתחיל לבדוק את זה הבנו שזה יותר רציני". "פתאום הוא צעק לכולם להתרחק והבנו שיש פה מטען", היא משחזרת. "אחד הילדים שנסע באוטובוס סיפר לנו שהוא שמע את המחבל שואל פעם אחר פעם אם הגענו לביתר. כנראה הוא תכנן להפעיל את זה בתוך העיר".

סגר בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"כל פלסטיני יכול להיכנס ולצאת", ביתר עילית/ראובן קסטרו

שמואל, תושב העיר זה יותר מ-20 שנה, טוען כי הכתובת הייתה על הקיר. "כל פלסטיני יכול להיכנס ולצאת מהעיר באין מפריע. גם למי שאין היתר. הבעיה היא שאין התייחסות לכך, לא מצד העירייה ולא מצד התושבים, זה כנראה לא מטריד אף אחד, רק שעכשיו כולם ידברו ויבטיחו הבטחות, אבל יפילו את זה בסוף על ענייני תקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully