וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מחלוקת בין אמ"ן למוסד בעניין שיגור הרקטות לצפון, גלנט אימץ את הערכת אמ"ן

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 8:29

בעוד באגף המודיעין של צה"ל התעקשו שמנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לא ידע על מטחי הרקטות ששוגרו על ידי חוליות טרור פלסטיניות, במוסד טענו להיפך; גורמי ביטחון הזהירו כי "ציר ההתנגדות", פועל להקים באזור "רשת" של מערכות מכ"ם מתקדמות מתוצרת איראנית

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים במערכת הביטחון הצביעו על מחלוקת מהותית בין אגף המודיעין של צה"ל והמוסד, בעניין הערכת המדיניות של "ציר ההתנגדות" בהובלת איראן וחיזבאללה אל מול ישראל. לפי מידע שהגיע לידי וואלה! והתפרסם הבוקר (ראשון), שני הגופים היו ונותרו חלוקים אודות מעורבות חיזבאללה בשיגורי הרקטות לעבר ישראל לפני כמה שבועות במהלך חג הפסח.

בעוד באגף המודיעין של צה"ל, בראשות האלוף אהרון חליוה, התעקשו שמנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לא ידע על מטחי הרקטות ששוגרו לכאורה על ידי חוליות טרור פלסטיניות, במוסד טענו להיפך. בסופו של דבר, שר הביטחון יואב גלנט אימץ את הערכת אמ"ן והערכת המוסד בנושא - נדחתה.

בהקשר זה, גורמי ביטחון ששוחחו עם וואלה! הזהירו כי "ציר ההתנגדות", המונה בין היתר את איראן, חיזבאללה, משטר אסד, חמאס ועוד, פועל להקים באזור "רשת" של מערכות מכ"ם מתקדמות מתוצרת איראנית, שיהוו תשתית התרעה מפני תקיפה עתידית של חיל האוויר הישראלי באיראן, אך גם יקשו על חיל האוויר לבצע תקיפות בסוריה.

עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון. אישה כבת 60 נחבלה קלות ברגלה בדרך למרחב מוגן.  6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נזקי שיגורי הרקטות לגליל המערבי, 6 באפריל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במישור הפומבי, במערכת הביטחון העדיפו לבדל את חיזבאללה מהאירוע וטענו שחוליות טרור פלסטיניות ביצעו את שיגור הרקטות, וזאת - מבלי שעירבו או יידעו את חיזבאללה.

כשבוע לאחר התקיפה המדוברת, ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, קיים שורה של פגישות חשאיות עם מנהיגי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי בשגרירות איראן בביירות, כדי לתאם יחד איתם את מתקפת הרקטות מלבנון לישראל, שאירעה במהלך חג הפסח.

לפי הדיווח, פרטי מטח הרקטות מלבנון, אותה ישראל ייחסה דווקא לחמאס, סוכמו בפגישות שערך קאאני בסוף חודש מרץ בביירות עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו - סאלח אל-עארורי.

לפי אותם גורמים ששוחחו עם העיתון, קאאני אמר לבני שיחו כי איראן השיגה מידע על תוכניותיה של ישראל לפעול נגד אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בסוריה ובלבנון, ועל כן - עליהם לפעול במהירות. עוד הדגיש בפניהם קאאני כי איראן תספק להם את "הכלים הדרושים" למתקפה נגד ישראל.

כמצוין ב"וול סטריט ג'ורנל", למפקד כוח קודס היה חשוב שהמתקפה תצא לפועל במהירות כתגובה למות שני הקצינים האיראניים, מילאד חיידרי ומקדאד מהקאני, במהלך תקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בסוף חודש מרץ.

עוד בוואלה!

בחג, על רקע המתיחות: מטחי טילים שוגרו מלבנון לגליל המערבי, חמש נפילות זוהו

לכתבה המלאה
מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאני, בטקס לציון שנה לחיסול קאסם סולימאני, באוניברסיטת טהראן, איראן, 1 בינואר 2021. רויטרס
מתקפה פלסטינית או כלל צירית? גלנט אימץ את הערכת אמ"ן. מפקד כוח קודס קאאני/רויטרס

עוד קודם לכן, נסראללה טען כי התגובה של ישראל למטחי הרקטות מדרום לבנון הייתה "עלובה", וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו שיקר כשטען שהותקפו מטרות של ארגונו ושל חמאס בתגובה. לדבריו, שנאמרו בנאום שנשא לרגל "יום אל-קודס", ישראל תקפה "מטעי בננות" ושטחים פתוחים בלבנון - בשל "מאזן ההרתעה" בין הצדדים.

זאת הייתה התייחסות ראשונה של נסראללה לירי הכבד ששוגר אל עבר ישובי הצפון במהלך חג הפסח, ולדבריו זהו "אירוע גדול ומשמעותי" לאור המצב השורר בגבול מאז מלחמת לבנון השנייה. "הניסיון של ישראל לבודד כל זירה הוא משחק מסוכן. הצעדים והמעשים הטיפשיים שלה בעזה, ירושלים, סוריה ולבנון עלולים להביא למלחמה גדולה", איים נסראללה.

ב-6 באפריל כך יוזכר, 34 רקטות שוגרו משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. אזעקות נשמעו ברחבי האזור, תחילה באזור היישובים שלומי ובצת ובהמשך בכל רחבי הגליל המערבי ובנהריה. 25 מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, וחמישה נפלו בשטח וגרמו נזק למבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully