וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: התגובה הישראלית בלבנון עלובה, תקפה מטעי בננות

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 22:32

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום לרגל יום ירושלים האיראני, במהלכו התייחס לראשונה למטח הרקטות ששוגר לישראל במהלך חג הפסח. נסראללה טען כי ראש הממשלה נתניהו שיקר כשאמר שישראל תקפה מטרות של חמאס וחיזבאללה בלבנון בתגובה לירי הרקטות: "הם הפציצו בננות"

בווידאו: נסראללה טוען שיש בדי חיזבאללה יכולת להפוך רקטות לטילים מדויקים/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שישי) כי התגובה של ישראל למטחי הרקטות מדרום לבנון הייתה "עלובה", וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שיקר כשטען שהותקפו מטרות של ארגונו ושל חמאס בתגובה. לדבריו, שנאמרו בנאום שנשא לרגל "יום אל-קודס", ישראל תקפה "מטעי בננות" ושטחים פתוחים בלבנון - בשל "מאזן ההרתעה" בין הצדדים.

זאת הייתה התייחסות ראשונה של נסראללה לירי הכבד ששוגר אל עבר ישובי הצפון במהלך חג הפסח בשבוע שעבר, ולדבריו זהו "אירוע גדול ומשמעותי" לאור המצב השורר בגבול מאז מלחמת לבנון השנייה. "הניסיון של ישראל לבודד כל זירה הוא משחק מסוכן. הצעדים והמעשים הטיפשיים שלה בעזה, ירושלים, סוריה ולבנון עלולים להביא למלחמה גדולה", איים נסראללה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לתומכיו באירוע בביירות לרגל יום ירושלים, 14 באפריל 2023. רויטרס
נאומו של נסראללה באירוע של אנשי חיזבאללה בביירות, היום/רויטרס

מנהיג הארגון השיעי הוסיף כי ישראל, "שתוקפת את הפלסטינים ותוקפת בסוריה", צריכה להיזהר באיומיה על לבנון, וכן היא צריכה להיות מודאגת. נסראללה איים כי "משחקים של ישראל" בירושלים, בלבנון או בסוריה עלולים לגרום למלחמה כוללת. לדבריו, ירושלים היא "קו אדום".

יום אל-קודס, שמאורגן על ידי איראן, מצויין על ידיה ועל ידי תומכיה באזור, בהם חיזבאללה בלבנון והמיליציות השיעיות בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully