וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוח קודס תיאם עם חיזבאללה וחמאס את מטח הרקטות מלבנון

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 1:31

לפי הדיווחים בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", מפקד כוח קודס האיראני אסמאעיל קאאני קיים בשבועות האחרונים שורה של פגישות חשאיות עם מנהיגי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי בשגרירות איראן בביירות, כדי לתאם יחד איתם את מתקפת הרקטות מלבנון לישראל

כיפת ברזל יירטה רקטות בגליל המערבי, 6 באפריל 2023/ללא קרדיט

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, קיים בשבועות האחרונים שורה של פגישות חשאיות עם מנהיגי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי בשגרירות איראן בביירות, כדי לתאם יחד איתם את מתקפת הרקטות מלבנון לישראל, שאירעה במהלך חג הפסח. כך דווח הערב (שישי) בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים המעורים בשיחות שקיים קאאני.

לפי הדיווח, פרטי מטח הרקטות מלבנון, אותה ישראל ייחסה לחמאס, סוכמו בפגישות שערך קאאני בסוף חודש מרץ בביירות עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו - סאלח אל-עארורי.

לפי אותם גורמים ששוחחו עם העיתון, קאאני אמר לבני שיחו כי איראן השיגה מידע על תוכניותיה של ישראל לפעול נגד אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בסוריה ובלבנון, ועל כן - עליהם לפעול במהירות. עוד הדגיש בפניהם קאאני כי איראן תספק להם את "הכלים הדרושים" למתקפה נגד ישראל.

כמצוין ב"וול סטריט ג'ורנל", למפקד כוח קודס היה חשוב שהמתקפה תצא לפועל במהירות כתגובה למות שני הקצינים האיראניים, מילאד חיידרי ומקדאד מהקאני, במהלך תקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בסוף חודש מרץ.

מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאני, בטקס לציון שנה לחיסול קאסם סולימאני, באוניברסיטת טהראן, איראן, 1 בינואר 2021. רויטרס
המוח מאחורי המתקפה? מפקד כוח קודס הגנרל אסמאעיל קאאני/רויטרס

בתגובה על מותם, איראן הבטיחה לנקום בישראל. זאת, בשונה ממקרי עבר בהן נמנעה מלהאשים את ישראל בפומבי על שהרגה את אנשיה בסוריה. בעיתון טענו כי אחד מההרוגים היה מקורב להנהגת כוח קודס, ועל כן, כמה ימים אחרי - ב-3 באפריל, משלחת יועצים מטעם משמרות המהפכה הגיעה לביירות על מנת לתכנן את מתקפת הרקטות המדוברת.

ביום חמישי שעבר יוזכר, 34 רקטות שוגרו משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. אזעקות נשמעו ברחבי האזור, תחילה באזור היישובים שלומי ובצת ובהמשך בכל רחבי הגליל המערבי ובנהריה. 25 מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, וחמישה נפלו בשטח וגרמו נזק למבנים.

מוקדם יותר היום, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס לראשונה למטח הרקטות ששוגר לישראל במהלך חג הפסח. בתוך כך, נסראללה טען כי התגובה של ישראל למטחי הרקטות מדרום לבנון הייתה "עלובה", וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו שיקר כשטען שהותקפו מטרות של ארגונו ושל חמאס בתגובה.

לדבריו, שנאמרו בנאום שנשא לרגל "יום אל-קודס", ישראל תקפה "מטעי בננות" ושטחים פתוחים בלבנון - בשל "מאזן ההרתעה" בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully