וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבת ה-16 למחאה נגד המהפכה המשפטית: חסימות והפגנות ברחבי הארץ

ההפגנה הערב מתקיימת על רקע המחלוקת סביב הגעת שרים לבתי העלמין ביום הזיכרון ביום שלישי. בהפגנה בת"א הועמד מיצג זיכרון של המשפחות השכולות, והורד דגל ישראל לחצי התורן לפני היציאה לצעדה. גם בחיפה ובבאר שבע נאמו הורים שכולים | רשימת מוקדי ההפגנה

עשרות אלפים מפגינים במחאה נגד המהפכה המשפטית בת"א/איליה מגנס, אביב אטלס

הפגנות נגד המהפכה המשפטית התקיימו הערב (שבת) ברחבי הארץ זה השבוע ה-16. כמדי שבת, הפגנה המרכזית נערכה ברחוב קפלן בתל אביב, בה נחסמו כבישים מרכזיים. לפי הערכות, בשיא הערב הגיעו אליה 165 אלף מפגינים. ההפגנות נערכו על רקע המחלוקת סביב נוכחות השרים בממשלה בבתי העלמין ביום הזיכרון ביום שלישי הקרוב.

בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב הוצב מיצג זיכרון של משפחות שכולות, ובכיכר הבימה דגל ישראל הורד לחצי התורן לפני יציאת הצעדה מכיכר הבימה. לאחר עצרת המחאה עשרות מפגינים ניסו לרדת לאיילון צפון באזור מחלף ארלוזורוב, שם נתקלו בתלתליות ושוטרים. המשטרה כרזה במקום כי "מי שלא עולה למעלה, נעצר". לאחר מכן המפגינים פוזרו מהמקום.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

להפגנה בכיכר הבימה בתל אביב הגיעו מאות אנשים. רונה, תושבת העיר, נשאה שלט עם תמונתו של אחיה גבריאל לאונציני, שנהרג במלחמת ההתשה. "תמיד הרגשנו גאווה על תרומתו למדינה, במותו הציל כמעט 40 אנשים. השנה פתאום הכאב נעשה כבד, כי הגאווה נמצאת בסימן שאלה", סיפרה. "האם שווה שהוא גמר את החיים בגיל 29 כשהמדינה תגמור את החיים בקרוב כדמוקרטיה? אני מרגישה עצובה, כאילו הכול חזר לי. אני מאוד אכעס אם יבוא לבית הקברות מישהו שלא שירת את המדינה או שמדברים לא יפה על אנשי קבע וטייסים. אני אגיע גם לשם עם השלט".

עוד בוואלה!

בית העלמין בנהלל הפך לפנתיאון בו נקברו כמה מהגדולים בתולדות מדינת ישראל

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

הרחובות החסומים בת"א החל מ-16:30

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים).
  • רמפות גשר השלום יסגרו לצפון ולדרום. (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20 ).
  • יגאל אלון - השלום למערב.
  • יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
  • השלום- תוצרת הארץ ( כלי הרכב יופנו מזרחה ).
  • השלום - עליית הנוער למזרח.
  • יגאל אלון - השלום לדרום.
  • יגאל אלון - יצחק שדה לצפון.
  • יצחק שדה - המסגר לצפון.
  • לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
  • הרחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בהבימה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

בהפגנה דיבר אושיק לוי על יהונתן גפן, שהלך לעולמו השבוע, ושר את "יונתן סע הביתה". לפני כן אמר, "מרגש בהיסטריה. יהונתן, חברי היקר שעזב אותנו, חכם, משחק עם הכלים, אוהב את המדינה, אוהב אנשים. סע יהונתן, סע הביתה".

בין הנואמים בהפגנה בקפלן בתל אביב היו ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין, מיה צירקל אחותו השכולה של סגן יונתן צריקל שנפל בלבנון ב-97', שילה כץ מארגון NCJW, ניצול השואה אברהם רות, עו"ד חנאן אלסאנע, מנהלת הקו החם והמרכז לזכויות נשים בדואיות ועידו גלילי, קצין לוחם בגבעתי מאחים לנשק.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בהבימה בת"א, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בהבימה בת"א, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מפגינים יורדים לאיילון צפון בת"א, הערב/ראובן קסטרו

מוקדי הפגנות נוספים

  • חיפה, אודיטוריום חיפה, ב-18:30, מרכז חורב ב-19:30
  • רחובות, צומת המדע, ב-17:00
  • נס ציונה, צומת הקניותר, ב-18:00
  • רמת השרון, שדרות ביאליק ליד כיכר העיריה, ב-18:00
  • מחלף חמד, ב-17:00
  • גשר בית השיטה, ב-18:00
  • צומת כרכור, ב-18:00
  • הרצליה, רחבת העירייה, ב-19:30
  • אשדוד, רחבת העירייה, ב-20:00
  • קרית אונו, בקניון קרית אונו, ב-19:30
  • זכרון יעקב, צומת זכרון יעקב ב-19:30
  • כפר סבא, רחבת היכל התרבות כפר סבא, ב-19:30
  • הוד השרון, רחבת הספרייה העירונית, ב-19:45
  • רעננה, צעדה בבניין העיריה, הפגנה ב-20:15 בחניון היובל
  • נתניה, ספורטק עיר ימים, ב-19:45
  • באר שבע, המשכן לאומנויות הבמה, ב-20:45
  • פתח תקווה, כיכר גורן, ב-20:15
  • ראשון לציון, רחבת העירייה, ב-20:00
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה. 22 באפריל 2023. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
ההפגנה בחיפה, הערב/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

בירושלים הפגינו כ-10,000 מפגינים, שהתאספו בכיכר פריז בירושלים. בהמשך הערב נאמו בעצרת המחאה המוזיקאית איה כורם, ח"כ הליכוד לשעבר לימור לבנת ונציג מפורום המשפחות השכולות.

"כל מה שהממשלה ושריה עוסקים בו הוא הפיכה משטרית: לרסק את מערכת המשפט, לסרס את בג"ץ", אמרה לבנת. "אני נולדתי וכל חיי הייתי בימין. לא תהיה לי אידיאולוגיה אחרת חוץ מהימין - אבל אני כבר לא חלק מהליכוד. 50 שנה הוא היה הבית שלי ונאלצתי לעזוב אותו בכאב לב גדול. איפה השרים וחברי הכנסת? פחדנים".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, גדרה. 22 באפריל 2023. דפנה יושע, אתר רשמי
הפגנה בגדרה, הערב/אתר רשמי, דפנה יושע

בחיפה הפגינו לפי הערכות כ-30 אלף בני אדם. המפגינים החלו את הערב בצעדה ממרכז הכרמל למרכז חורב, שם התקיימה עצרת המחאה. בראש התהלוכה צעדו משפחות שכולות. בהפגנה דיברו אלוף בדימוס עמוס גלעד והיזם והח"כ לשעבר אראל מרגלית.

דודי צור, אביה השכול של סג"מ שירה צור שנרצחה בפיגוע בירושלים ב-2017, נאם גם הוא בהפגנה בעיר. "בשלושת החודשים האחרונים הכל השתנה, הקרע, השסע והפילוג הרימו ראש", אמר. "המדינה המדהימה שלנו מותקפת מכל הכיוונים ע"י קיצוניים, שרים וחברי כנסת שלא מבינים שלמילים יש משמעות, שלא מבינים שאי אפשר לקרוא לנופלים בוגדים, אנרכיסטים ונמושות ולעבור לסדר היום, להמשיך כאילו לא קרה כלום. אנשים אלו הם אלו ששברו את הקונצנזוס הממלכתי של משפחת השכול".

אורה לפר מינץ אמו השכולה של סמ״ר רז מינץ ז״ל צעדה אוחזת שלט לזכרו. 22 באפריל 2023. ללא, אתר רשמי
אורה לפר מינץ מאור עקיבא, אמו השכולה של סמ"ר רז מינץ ז"ל, אוחזת שלט לזכרו בהפגנה בחיפה, הערב/אתר רשמי, ללא
עשרות אלפים מפגינים בחיפה נגד המהפכה המשפטית, 22 באפריל 2023. עמרי רוזנברג, אתר רשמי
עשרות אלפים מפגינים בחיפה, היום/אתר רשמי, עמרי רוזנברג
עשרות אלפים מפגינים בחיפה נגד המהפכה המשפטית, 22 באפריל 2023. דרור גלבוע, אתר רשמי
עשרות אלפים מפגינים בחיפה, היום/אתר רשמי, דרור גלבוע

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה שהתקיימה בהוד השרון. "אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש. ישראל כבר לא היתה דמוקרטית", אמר למפגינים.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בהוד השרון, 22 באפריל 2023. אלעד גוטמן, מערכת וואלה!
לפיד בהפגנה בהוד השרון, הערב/מערכת וואלה!, אלעד גוטמן

בצומת כרכור דיבר חאתם פארס מראמה שבגליל, ממובילי המאבק בחברה הדרוזית. בדבריו קרא לשרת המודיעין גילה גמליאל שלא להגיע לטקס יום הזכרון: "אנא ממך אל תבואי אלינו, אל תגיעי לטקס יום הזכרון ולבתי הקברות שלנו".

לירון חכמון, אחות שכולה לרוני מזרחי שנפל בלבנון, דיברה בהפגנה בבאר שבע: "גם לי קשה עם ההגעה של איתמר בן גביר לחלקה הצבאית בעיר. וזו לי ההדמנות האחרונה לפנות אליו ולבקש שלא יגיע. הדיון לא פוליטי אלא ערכי. איך תדבר על החיילים כשמעולם לא עשית טירונות, לא הרמת אלונקה, לא לחמת ולא תפסת קו, לא לבשת מדים? איתמר, קוראים לזה אחוות לוחמים. יש לך מושג מה זה? האם ראוי שמי שכינה רוצח מתועב גיבור, שנשא דברים לאדם שעמד בראש ארגון טרור - לאן נוליך את הבושה?

"אין לי ספק שתגיע", הוסיפה. "אמרת שאתה נחוש להגיע ורוצה לתת חיבוק. אנחנו לא מעוניינים בחיבוק שלך אלא שתפעל כדי שפיסיקו למות כאן חיילים ויירצחו אזרחים. אני מבקשת שוב: הנח לנו ביום הזה להתייחד עם זיכרון אהובינו בלי שנצטרך להתמודד גם איתך. בבקשה אל תגיע. ואם אתה בוחר להגיע אל תישא דברים. אתה לא ראוי".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, פארק המדע רחובות. 22 באפריל 2023. אביב חסידוב, אתר רשמי
הפגנה ברחובות, הערב/אתר רשמי, אביב חסידוב

בעולם, התקיימו הפגנות בכמה מוקדים. היום, יתקיימו הפגנות בקיימברידג' שבאנגליה, בעיר סופיה שבבולגריה, בברצלונה שבספרד ובסידני, מלבורן ופרת' שבאוסטרליה. מחר צפויות הפגנות באמסטרדם, אוקספורד, קופנהגן. בארה"ב יפגינו בסיאטל, אוסטין, אטלנטה, ממפיס, לוס אנג'לס, רוצ'סטר, באוניברסיטת ייל בניו הייבן, בעמק הסיליקון דרומית לסן פרנסיסקו ובפילדלפיה. בקנדה צפויות הפגנות בטורונטו ובוונקובר. את ההפגנות מקדמת "UnXeptable", קבוצת ישראלים המתגוררים באיזור סאן פרנסיסקו וקבוצה הנקראת Defend Israeli Democracy ("הצילו את הדמוקרטיה הישראלית").

מחר תיפתח הוועידה השנתית של הפדרציה של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, לציון שנת ה-75 למדינת ישראל בהשתתפות כ-3,000 צירים. קבוצת המחאה מסן פרנסיסקו שיגרה לקראת פתיחת הוועידה מכתב פתוח למנהיגי הפדרציה בקריאה לא לאפשר את הופעתם המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן. "אסור לאפשר לראש הממשלה נתניהו ולח"כ רוטמן להשתמש באסיפה הכללית של JFNA ב-2023 כפלטפורמה להסתה נגד מי שמגן על הדמוקרטיה או על מנת לקדם אחדות כוזבת וערכים משותפים", נכתב במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully