וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהשליך רימון הלם על מפגינים זכה בהצטיינות יום העצמאות

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:27

רפ"ק מאיר סוויסה נחקר במח"ש לאחר שהשליך רימון הלם על מפגינים באחת המחאות נגד המהפכה המשפטית. בתחנת לב תל אביב שבה הוא משרת העניקו לו הצטיינות לקראת יום העצמאות. "הוא הכי טוב שלנו"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

רפ"ק מאיר סויסה, השוטר שתועד משליך רימון הלם על מפגינים באחת המחאות נגד המהפכה המשפטית ונחקר במח"ש, קיבל היום (חמישי) הצטיינות לקראת יום העצמאות בתחנה שבה הוא משרת, תחנת המשטרה לב תל אביב.

בתחנה הסבירו את מתן ההצטיינות בכך שסויסה עושה את עבודתו בצורה טובה וכי הרבה שוטרים נחקרים במח"ש. עוד הסבירו שם: "הוא הכי טוב שלנו".

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
השוטר מאיר סויסה באחת ההפגנות/ראובן קסטרו

בחודש שעבר זומן סויסה לחקירה באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. חמישה שוטרים נוספים זומנו גם הם. מח"ש פתחה בבדיקת המקרה - עוד טרם הגשת תלונה בנדון.

בחקירתו במח"ש מסר סוויסה את גרסתו, שלפיה השליך את הרימון לעבר מקום שלא היו בו מפגינים. "הרימון שפגע, אם פגע במפגינים לא היה שלי, נזרקו שם הרבה רימונים. השתמשתי בסמכות שלי כדין. היתה הוראה מצד הפיקוד הבכיר להשתמש ברימונים".

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. אמיר גולדשטיין, צילום מסך
השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/צילום מסך, אמיר גולדשטיין

בתיעוד של המקרה נראה השוטר משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו ללא הבחנה לעבר ההמונים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. קודם לכן הוא תועד מורה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את השוטר ותקף את מח"ש: "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים". גם גורם בכיר במשטרה מסר כי הם "מעניקים גיבוי מלא לקצין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully