וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית משתוללת, בן גביר: "נותן למשטרה את הכלים"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 14:20

השר לביטחון לאומי נאם בטקס לקראת יום העצמאות וטען שוב לתוספת של 9 מיליארד שקל למרות שהכסף עדיין לא הושג. הוא הבהיר שוב כי יפעל להקמת המשמר הלאומי והדגיש כי הוא מצפה שמדיניותו תמומש. מפכ"לים לשעבר לא הוזמנו לאירוע, שלא כנהוג; גורמים במשטרה: זו טעות

בווידאו: שיא רציחות בחברה הערבית. בן גביר טוען מצידו: "נותן למשטרה את הכלים"/רוני כנפו

המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתפו היום (חמישי) זה לצד זה בהרמת כוסית לקראת יום העצמאות, על רקע המתיחות הגוברת בין השניים. מחוץ לטקס כ-100 הפגינו נגד בן גביר, מקבוצת "אחים לנשק" והתארגנות המפכ"לים לשעבר, בהובלת משה קראדי. המפגינים צעקו לבן גביר, "זה גדול עלייך". בן גביר התייחס אליהם במהלך נאומו ואמר, "גם בעת מחלוקות פנימיות, אחים אנחנו. גם אלה שצועקים בחוץ, הם אחים שלנו".

בן גביר המשיך והצהיר כי "משכורות חרפה לשוטרים לא יהיו במשמרת שלי". הוא חזר שוב על כך שהצליח להביא תוספת של 9 מיליארד שקל להקמת משמר לאומי, על אף שהתוספת הזו לא נכללה בתקציב המדינה. על רקע האלימות הגואה בחברה הערבית וכשיותר מ-50 ערבים נרצחו מתחילת השנה, בן גביר טען כי הוא "נותן למשטרה את הכלים כדי להילחם בפשיעה בחברה הערבית". לשוטרים שקיבלו במהלך הטקס דרגות אמר, "מצפה שתממשו את המדיניות שלי ושל המפכ"ל".

הפגנת אחים לנשק והמפכ"לים לשעבר ובהם משה קראדי מחוץ לטקס של המשטרה בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, 20 באפריל 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה מחוץ להרמת הכוסית, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
טקס המשטרה לקראת יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ירושלים, 20 באפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
בן גביר והמפכ"ל שבתאי/דוברות משטרת ישראל

המוחים מחוץ להרמת הכוסית, בהם מפכ"לים לשעבר, הביעו תמיכתם בשוטרים ואת התנגדותם לשר. "השוטרים הם אחים, שעושים את הכי טוב שביכולתם לשמור על ביטחון אזרחי ישראל גם בתקופה משוגעת זו ולקראת יום העצמאות הקרוב מגיעה להם כל ההוקרה על כך", מסרו מתנועת "אחים לנשק". "בן גביר לעומת זאת הוא פיגוע לאומי שמחריב את משטרת ישראל, ומפרק את המשילות בגישת אפס באחריות ומאה בתירוצים. זה שהבטיח ביטחון אישי מקבל ציון אפס בהבטחת הבחירות שלו, בעודו מעמיק את הקרע בעם ומדרדר את ביטחון האזרחים. זה פשוט גדול עליו".

בן גביר המשיך בנאומו ואמר, "אהבתנו למדינה חזקה מהכול, וזו ההוייה הישראלית המיוחדת כל-כך: שרשרת אנושית מגוונת בדעות וחזקה, שמניפה ביד אחת את הדגל שלנו, הדגל של מדינת ישראל".

מפכ"לים לשעבר, שנהגו להיות מוזמנים להרמת הכוסית מדי שנה, הופתעו לגלות שהם אינם מזומנים השנה לאירוע, ברקע הביקורת שהפנו חלקם כלפי המפכ"ל קובי שבתאי בשנה האחרונה על תפקודו ושיתוף הפעולה שלו עם השר בן גביר. גורמים במשטרה טענו כי מדובר בטעות, והתנצלו בפני חלקם.

במהלך הטקס מונה ניצב אבשלום פלד, ראש אגף הדרכה במשטרה, לתפקיד סגן המפכ"ל. פלד, כפי שפורסם בוואלה, נתן עדות אופי על רפ"ק עודד שרעבי, האחראי על המשמעת במשטרה, ואף התיר לו להגיע לעבודה ללא מדים, על מנת שפקודיו לא יבחינו כי הוא הורד בדרגה. רפ"ק שרעבי הורשע בבית הדין המשמעתי של המשטרה בהתנהגות שאינה הולמת הגובלת בהטרדה מינית של שתי שוטרות.

עם קידומו לתפקיד הסמפכ"ל, תפקיד ראש אגף ההדרכה יאוייש על ידי ממלא מקום, על רקע ניסיון ההדחה של ממ"ז ת"א עמי אשד, שנבלם לפי שעה בידי היועמ"שית גלי בהרב מיארה.

הפגנת אחים לנשק והמפכ"לים לשעבר ובהם משה קראדי מחוץ לטקס של המשטרה בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, 20 באפריל 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה מחוץ להרמת הכוסית, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כשבועיים, חדשות 12 פרסמו כי המפכ"ל נשמע מתבטא באופן בוטה כלפי האוכלוסיה הערבית בשיחה בין השניים, כשאמר שערבים "רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם". במשטרה הביעו זעם מכך שבן גביר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות עם המפכ"ל. "זועמים על הוצאת דברים מהקשרם בשיחה שעסקה בדפוסי ההתנהגות בחברה הערבית שאינה מסגירה את זהות הרוצחים גם כשידועה לקרובי הקורבנות", נמסר. "התנהלות זו מעמידה בספק את יכולת המשטרה לדווח לשר מבלי שתחשוש לחשיפת מקורות ולעיוות השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully