וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלפות הפנטגון: השיחה הסודית בין גלנט לשר ההגנה האמריקני

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 18:54

ביום חמישי שעבר התקשר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין לשר הביטחון גלנט כדי להעביר לו מסר הרגעה ולפיו ממשל ביידן נוקט צעדים כדי למנוע הדלפות של מידע סודי בעתיד, כמו שקרה עם מסמכי הפנטגון. באופן חריג, בלשכת שר הביטחון ובארה"ב לא פרסמו הודעה על השיחה הרגישה

תקיפה אווירית של ארה"ב נגד מיליציות פרו-איראניות בסוריה/הפנטגון

בשיחת טלפון סודית בשבוע שעבר ניסה שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין להעביר מסר הרגעה לשר הביטחון יואב גלנט כי ממשל ביידן נוקט בצעדים כדי למנוע הדלפות של מידע סודי בעתיד, כמו שקרה לאחרונה עם המסמכים הסודיים ביותר של הפנטגון, כך אמרו היום (רביעי) לוואלה! שני בכירים ישראלים.

למה זה חשוב:

  • באופן חריג, משרד ההגנה האמריקני ומשרד הביטחון הישראלי לא פרסמו הודעה רשמית על שיחת הטלפון בין גלנט לבין אוסטין, שהתקיימה ביום חמישי שעבר.
  • ההדלפה של המסמכים הסודיים ביותר של משרד ההגנה האמריקני כללה גם פרטים רגישים מהתייעצויות ביטחוניות של ישראל ושל ארה"ב. להדלפה עשויות להיות השפעות על שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לבין ארה"ב, לאור חשש ישראלי מחשיפת מידע שהיא מעבירה לארה"ב.
יואב גלנט. משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון

מאחורי הקלעים:

  • שיחת הטלפון בין שני השרים התקיימה אחרי שהועברו מסרי הרגעה מארה"ב לישראל בדרגים נמוכים יותר. בכירים ישראלים אמרו כי הם בעיקר הקשיבו לדברי ההרגעה מעמיתיהם האמריקנים והביעו דאגה מעצם ההדלפה.

במוקד החדשות:

  • דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי הנשיא ביידן הנחה בכירים במערכת הביטחון האמריקנית לפנות ישירות למקביליהם ברחבי העולם לגבי ההדלפה והשלכותיה.
  • הוא ציין כי הממשל רצה "להרגיע" את בנות בריתה של ארה"ב המחויבות האמריקנית לשמור על מידע מודיעיני, לענות לשאלות שיש לבנות בריתה של ארה"ב ולהביע מחויבות לשותפות הביטחונית עימן.
  • קירבי הדגיש כי במהלך השיחות השונות שהתקיימו כמה מבנות בריתה של ארה"ב הביעו הערכה לרצינות שבה ארה"ב מתייחסת לסוגיה ועל כך שממשל ביידן עידכן אותן בפעולות שהוא מבצע.
הפנטגון. רויטרס
בלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לשיחה בין גלנט לבין אוסטין. הפנטגון, וירג'יניה/רויטרס

מה הם אומרים:

  • דובר מטעם משרד ההגנה האמריקני אישר בפני וואלה! את דבר קיומה של השיחה בין אוסטין לבין גלנט ואת העובדה שהיא עסקה בהדלפת מסמכי הפנטגון. הוא הוסיף כי שני השרים דנו גם במצב הביטחוני בישראל.
  • בלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לשיחה בין גלנט לבין אוסטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully