וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בראיון: הנזק לאמון של המשקיעים הוא בעיה חולפת

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 7:03

ראש הממשלה שוחח עם רשת CNBC, וכאשר נשאל על ביטולי פגישות של משקיעים, שעליהם מדווחים 80 אחוז מבכירי החברות הפיננסיות הישראליות, התייחס נתניהו לבעיה בביטול, ואמר ש"כאשר האבק ישקע, נראה שמדובר בסך הכול באבק". לדבריו, יסודות הכלכלה הישראלית איתנים

נתניהו הצהיר: גלנט לא יפוטר מתפקידו/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (חמישי) לרשת CNBC. בראיון אמר נתניהו שהבעיה של אמון המשקיעים היא "בעיה חולפת". לדבריו, הבעיה קיימת גם במקומות אחרים בעולם, ויש לחכות עד ש"האבק ישקע", ויסודות הכלכלה הישראלית איתנים.

בראיון נשאל נתניהו: "80 אחוז מהבכירים בחברות ישראליות אומרים שמשקיעים מבטלים פגישות מאז תחילת השנה כתוצאה מהמחאה, כיצד אתה מתכוון לשים לזה סוף"?

"זה פחות ממה שקרה בבריטניה ובארצות הברית", ענה נתניהו, "זאת בעיה בכל מקום בתעשיית ההייטק. אני חושב שישראל עשתה דברים אדירים. היה לי הכבוד והזכות להוביל את מהפכת השוק החופשי בישראל. עברנו ממדינה של הכנסה של 17 אלף דולר לשנה לנפש, קפצנו 20 מקומות בדירוג התוצר הלאומי הגולמי".

נתניהו במסיבת עיתונאים 10 באפריל 2023. ללא, יותם רונן
"העתיד שייך למי שמחדש"./יותם רונן, ללא

כיום, התוצר לנפש בארץ עולה על זה של בריטניה ושל צרפת, אמר נתניהו. "אני חושב שהעתיד שייך למי שמחדש", הוסיף, "קחי את האבק הרגעי שמרחף באוויר... זה כל מה שהוא. אבק". הוא ציין שהצמיחה צפויה להיות משמעותית, שהגירעון הוא מזערי.

בראיון נשאל נתניהו על ההתחממות ביחסים בין ערב הסעודית לאיראן. "האם זה דבר טוב לישראל"? נתניהו ענה בעניין זה שישראל במידה רבה אינה קשורה לכך. "זה הרבה יותר קשור לניסיון למתן או אף לחסל את העימות בתימן. אני חושב שהמנהיגות בערב הסעודית לא משלה את עצמה מי האויבים שלהם ומי חבריהם במזרח התיכון. הם מבינים שישראל היא שותפה חיונית לעולם הערבי בהשגת ביטחון, שגשוג ושלום".

הוא נשאל מה ישראל תהיה מוכנה לתת לערב הסעודית בתמורה לכך שהיא תצטרף להסכמי אברהם. "אנחנו מאוד רוצים שלום עם ערב הסעודית. זאת תהיה קפיצת דרך אדירה לשלום וזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי. אני לא אומר שזה יסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אבל זה יסיים במובנים רבים את הסכסוך בין ישראל למדינות ערב, כי ערב הסעודית היא כל כך חשובה".

נתניהו הוסיף: "היינו רוצים להרחיב את מעגל השלום כך שיהיה טוטאלי. כבר היו לנו צעדי נורמליזציה עם ערב הסעודית. לאחרונה קיבלנו את האפשרות לטוס מעל המרחב הסעודי. האפשרויות הן אין סופיות". לדבריו, הוא אמר בעבר שאם נמתין לפלסטינים, לעולם לא נגיע לשלום, כי הפלסטינים שבויים בידי הנהגה שלא מעוניינת בשלום.

הוא נשאל על העובדה שלא הוזמן לאיחוד האמירויות. "אני בטוח שתהיה לי הזדמנות לבקר בקרוב", ענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully