וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין המשטרה הורד בדרגה, אז הוא קיבל אישור לבוא על אזרחי לתחנה

24.10.2021 / 17:21

ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, התיר לרב-פקד עודד שרעבי, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת הגובלת בהטרדה מינית, להגיע לעבודה על אזרחי על מנת שהפקודים לא יבחינו כי הוא הורד בדרגה. פלד נתן עדות אופי על הקצין, ולדברי גורמים במשטרה מדובר לכאורה בניגוד עניינים

עודד שרעבי. מתוך ויקיפדיה, מערכת וואלה!
הגיע לתחנה על אזרחי כדי שלא שהפקודים לא יראו שהורד בדרגה. עודד שרעבי/מערכת וואלה!, מתוך ויקיפדיה

ראש אגף ההדרכה במשטרה, ניצב אבשלום פלד, שנתן עדות אופי על קצין בכיר האחראי על המשמעת במשטרה - התיר לו להגיע לעבודה על אזרחי, על מנת שהפקודים לא יבחינו כי הוא הורד בדרגה.

עודד שרעבי הורשע בבית הדין המשמעתי של המשטרה בהתנהגות שאינה הולמת הגובלת בהטרדה מינית של שתי שוטרות. במסגרת הסדר טיעון נקבע כי הוא יורד בדרגה למשך חצי שנה ויפצה את הנשים כספית. לוואלה! נודע כי שרעבי, שהיה קצין בדרגת סגן ניצב והורד לדרגת רב-פקד למשך חצי שנה, סירב ללכת עם הדרגה הנמוכה יותר. שרעבי השיג לכאורה את אישורו של פלד, ראש אגף ההדרכה שגם העיד עליו עדות אופי חיובית, להגיע לעבודה במשטרה ללא מדים, וכך יתר השוטרים סביבו לא יכלו להבחין כי הורד לדרגת רב-פקד, דבר שחסך לשרעבי מבוכה רבה.

אבשלום פלד. מירים אלסטר, פלאש 90
נתן עדות אופי על שרעבי - והתיר לו להגיע לעבודה על אזרחי. ניצב אבשלום פלד/פלאש 90, מירים אלסטר

עו"ד פיני פישלר, יו"ר ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין שהדבר הובא לידיעתו, שלח הבוקר מכתב זועם למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולראש אמ"ש במשטרה ניצב בועז גולדברג. "קצין מורד בדרגה ונמצא 'מסתובב' בעבודה בבגדים אזרחיים. ברור כי מדובר בהחלטה תחת הימצאות במצב של ניגוד עניינים מובנה", כותב עו"ד פישלר, ומכוון לכך שניצב פלד מצד אחד העיד עדות אופי לטובתו של שרעבי ומצד שני אף הקל בעונש שנקבע בבית הדין המשמעתי, כשאיפשר לשרעבי להגיע ללא מדי משטרה. פישלר אף פנה מוקדם היום יותר למפכ"ל שבתאי בדישה למנות קצין בודק על מנת לבחון את התנהלותו של ניצב פלד.

גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה!: "ניצב פלד עבר את הגבול. לא יכול להיות שהוא גם מעיד לטובתו בבית הדין המשמעתי וגם דואג לו לפטור ממדים בתקופה שבה הוא מורד בדרגה. יש כאן מצב בעייתי מאוד של ניגוד עניינים לכאורה וקבלת החלטות של ניצב פלד שצריך לבדוק".

עו"ד פישלר. מתוך ויקיפדיה, מערכת וואלה!
"מצב של ניגוד עניינים מובנה". עו"ד פישלר/מערכת וואלה!, מתוך ויקיפדיה

בוואלה! נחשף כי שרעבי, אז סגן-ניצב שהיה ראש מדור משטר ונוהג במשטרה, נפתחה חקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד שצילם במכשיר הטלפון הנייד שלו קצינה תוך שהתמקד באיבר מינה והראה לחבריו. על מעשה זה הוא לא הועמד לדין. התיק הפלילי נגדו נגנז והפך לכתב אישום בבית הדין המשמעתי של המשטרה.

בכתב האישום המשמעתי נגד שרעבי צוין כי הוא פנה אל שוטרת הכפופה לו ואמר לה "את מאירה לי את המשרד" וציין בפניה שקיבל חדר לבד בנופש היחידה המשטרתי. באישום נוסף נגד שרעבי, פורט כיצד נגע שרעבי בכתף של שוטרת שהייתה כפופה אליו, עד שאמרה לו כי המעשים לא נעימים לה. כששוטרת הכפופה אליו שיתפה אותו כי היא ובן זוגה נפרדו, אמר לה שרעבי, "נתת לו מהר מדי" - והציע לה שברגע שתגיע הביתה תלבש פיג'מה, תתקשר אליו - והוא ייתן לה "טיפים ושיעורים על איך הראש של גבר עובד".

שרעבי הודה באישומים נגדו במסגרת הסדר טיעון משמעתי. בית הדין המשמעתי של המשטרה קבע במסגרת ההסדר כי שרעבי יורד לדרגת רב-פקד לחצי שנה ויפצה כספית את המתלוננות. שרעבי ששימש ראש מדור משטר ונוהג במשטרה, האחראי בין היתר על המשמעת, הועבר אל המכללה הלאומית לשוטרים, תחת ניצב אבשלום פלד.

ממשטרת ישראל נמסר: "כמקובל בכל הליך בבית דין למשמעת, ובזהה לזכות שניתנת לכל נאשם, מתאפשר מתן עדות אופי על ידי מכריו ומפקדיו שיכולים להתייחס לאופיו ופועלו של האיש.
נדגיש כי משטרת ישראל רואה בחומרה כל חריגה מנורמת ההתנהגות והערכים המצופות משוטר ואלו מטופלות במישור המשמעתי. לראייה במקרה המדובר, הקצין הועמד לדין משמעתי, הושתו עליו עונשים חמורים ואף הורדה בדרגה למשך חצי שנה. באשר לסוגית פטור ממדים, על פי פקודת המשטרה נתונה לקצין בכיר סמכות למתן פטור מן החובה ללבוש מדים בעת מילוי תפקידו ובמקרה זה לאחר בחינת מכלול השיקולים החליט ראש אגף ההדרכה על מתן פטור לקצין מהחובה ללבוש מדים לתקופה קצובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully