וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים בת"א זומן לחקירה במח"ש

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 19:16

רפ"ק מאיר סוויסה זומן לחקירה באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. 5 שוטרים נוספים זומנו גם הם. בסרטון שנבדק נראה הקצין משחרר את הנצרה ומשליך את הרימון ללא הבחנה לעבר הרחוב בו התקבצו המוחים. בחקירתו מסר: "הרימון שפגע לא היה שלי. השתמשתי בסמכותי שלי כדין"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

רפ"ק מאיר סוויסה זומן היום (ראשון) לחקירה באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. זאת, לאחר שתועד משליך רימון הלם לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה בתל אביב. חמישה שוטרים נוספים זומנו גם הם. מח"ש פתחה בבדיקת המקרה לפני כשבוע וחצי - עוד טרם הגשת תלונה בנדון.

בחקירתו במח"ש מסר סוויסה את גרסתו שלפיה: "השלכתי את הרימון לעבר מקום שלא היו בו מפגינים. הרימון שפגע, אם פגע במפגינים לא היה שלי, נזרקו שם הרבה רימונים. השתמשתי בסמכות שלי כדין. היתה הוראה מצד הפיקוד הבכיר להשתמש ברימונים".

בתיעוד של המקרה נראה השוטר משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו ללא הבחנה לעבר ההמונים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. קודם לכן הוא תועד מורה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את השוטר ותקף את מח"ש: "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים". גם גורם בכיר במשטרה מסר כי הם "מעניקים גיבוי מלא לקצין".

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. אמיר גולדשטיין, צילום מסך
נחקר באזהרה במח"ש. השוטר מאיר סויסה/צילום מסך, אמיר גולדשטיין

בתגובה לזימון של סוויסה לחקירה אמר בן גביר: "ההחלטה לזמן את רפ"ק מאיר סויסה יחד עם שוטרים נוספים לחקירה מעבירה מסר גרוע מאוד של חוסר גיבוי לשוטרי משטרת ישראל. בהחלטה זו מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי. כשהיה מדובר באהוביה סנדק הם מיסמסו את התיק, וכשמדובר במפגינים אנרכיסטים שחוסמים עורקי תנועה ראשיים ופורצים גדרות - מזמנים שוטרים לחקירה".

עוד אמר בן גביר: "אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או יוצאי אתיופיה, לא היינו שומעים על זה אפילו איזכור. אני מגבה את רפ"ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל שמתמודדים בכל ימות השנה וביתר שאת בתקופה זו, מול אתגרים קשים מאוד על מנת לשמור על הביטחון של תושבי מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

״הדד ליין״ מתקרב: פשרה על הרפורמה המשפטית במעמד צד אחד היא צעד קריטי

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי". איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בהפגנה בעיר הפגינו רבבות בני אדם, זאת במסגרת יום מחאה ברחבי המדינה נגד המהפכה המשפטית. במסגרת יום זה, שכונה "יום שיבוש לאומי", נחסמו כבישים מרכזיים ברחבי המדינה.

בעקבות ההפגנות וחסימות הכבישים, במוקדים רבים נקטה המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המעורבים, בהם רימוני הלם ומכת"זיות. כתוצאה מכך, בתל אביב נפצעו 11 בני אדם שנזקקו לפינוי לבית החולים בעיר ועוד עשרות נפצעו פציעות שטחיות וטופלו במקום. כ-60 בני אדם נעצרו ברחבי המדינה לאורך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully