וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה בעקבות הדחת מפקד מחוז תל אביב: "טיהור פוליטי - מהלך נבזה"

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 10:04

קצין בכיר זעם בשיחה עם וואלה! על ההחלטה להעביר את עמי אשד מתפקידו בעקבות התנהלות המשטרה מול המפגינים נגד המהפכה המשפטית. "זה תמונת ראי למה שקורה במדינה, התפרקות מוחלטת של הסדר וההתנהלות התקינה. מהלך לא נכון ולא ראוי"

מעצר מפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. 1 במרץ 2023/נועה ברקבריק

במשטרה מותחים ביקורת חריפה הבוקר (שישי) על החלטתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להדיח את מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו, ואומרים כי מדובר במהלך פוליטי בעל פוטנציאל לפרק את הארגון. "מה שקרה אתמול זה תמונת ראי למה שקורה במדינה, התפרקות מוחלטת של הסדר וההתנהלות התקינה והנורמלית של מדינה", אמר קצין בכיר בארגון לוואלה!.

הוא כינה זאת "מהלך על גבול הנבזה, לא כשיר, לא נכון ולא ראוי". לדבריו, מדובר בטיהור פוליטי שעשוי "לשבור את הארגון מבפנים, ולקעקע אותו בעיניי הציבור". הקציר הבכיר תיאר את אשד כאחד השוטרים הטובים, המוכשרים, המקצועיים והישרים. "יש פה פגיעה קשה לא רק בפרסונה, אלא בכל שדרת האנשים תחתיו. מהמפקדים שקרובים אליו - ועד שוטר סיור שנמצא כעת בשטח", אמר.

אמש פורסם כי אשד הודח מתפקידו בשל מדיניותיו המקילה כלפי המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט של הממשלה. השר לביטחון לאומי בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי החליטו למנות את אשד לראש אגף ההדרכה במשטרה. בתגובה למהלך, מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה פרסמו הבוקר מכתב שבו קראו למפכ"ל להתפטר מתפקידו בעקבות חלקו בהדחתו של אשד.

קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה, עמי אשד מפקד מחוז תל אביב בחפ"ק לפני ההפגנה על המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 4 במרץ 2023. רוני כנפו
מפקד מחוז תל אביב אשד והמפכ"ל שבתאי/רוני כנפו

הקצין הבכיר המשיך ואמר וסיפר על דאגותיו בעקבות הדחת אשד. "מדובר בפגיעה קשה בערכים הבסיסיים שאנחנו כמפקדים מנחילים לשוטרים שלנו וגם דורשים מעצמנו להתנהל לפיהם. זה רגע מאוד לא פשוט ומדאיג מאוד, כאיש חוק, מעולם לא הייתי מודאג כפי שאני מודאג עכשיו", אמר. "אני רואה ושומע את הקולות, אני בא כל בוקר לעבודה ואני אמשיך לבוא ואתן הכל בכדי שהמשטרה תצליח ובכדי שהתושבים יחיו בשלום. אבל מה שקורה בימים האלה ועם ההחלטה הזאת זה ניסיון מתוכנן להקריס את הגג על יושבי הבית".

הוא ציין כי המהלך יסב פגיעה ערכית למשטרה מהדרגות הבכירות ועד השוטרים הזוטרים. "הדחת מפקד המחוז תשדר מסר של חוסר בהירות לשוטר הפשוט לגבי איך הוא צריך לפעול, מה ההנחיות שהוא צריך לקבל, מי המפקדים שלו ומה הכוח שלהם. זאת, בזמן שלצמרת הארגון זה משדר שההתנהלות של כל אחד ואחד מהקצינים היא צריכה להיות סמי פוליטית", אמר.

"הדברים האלה יקרו בזמן שהמשטרה שואפת להיות א-פוליטי, הוגנת, הגונה, לא מזוהה, בכדי שתוכל לפעול בצורה הכי נכונה ומבלי להפלות אף אחד ומבלי לעשות אֵיפָה וְאֵיפָה בכל תחום במשטרה. ומהלכים כאלה פוגעים בבסיס הערכי הזה ויש לזה פוטנציאל לפרק את הארגון, מסר מאוד בעיית לכל הארגון, מלמעלה ועד למטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איתמר בן גביר במהלך אירוע סיכום שנה של משטרת ישראל. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביר/ראובן קסטרו

ניצב אשד מצטרף לשורה של בכירים שסומנו וננזפו על ידי השר בן גביר. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שספג שיחת נזיפה מאת השר בחודש האחרון בעקבות ניהול המחאות בירושלים שלא תאמו את מדיניות השר, ובכיר נוסף במשטרה שזומן לשיחת בירור הוא ראש חטיבת הדוברות ניצב שלומי שגיא, כפי שפורסם בחדשות 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully