וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגיעו לפשרה? רוטמן נפגש עם הרצוג כדי לדון במהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 16:35

אחרי שטען כי "באופוזיציה לא מוכנים לדבר", הגיע יו"ר ועדת החוקה לפגישה עם הנשיא. השניים ידונו בחקיקת הרפורמה שמקדמת הממשלה, לאחר שהרצוג קרא לעצור אותה בשבוע שעבר. "יש מספיק הסכמות כדי להביא מתווה בהסכמה רחבה"

בווידאו: לקראת יום סוער בכנסת: מהומות בוועדת החוקה, ח"כים מהאופוזיציה הוצאו/ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נפגש היום (ראשון) עם הנשיא יצחק הרצוג, כדי לדון במהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. זאת, לאחר שהרצוג קרא בשבוע שעבר לעצור את החקיקה, כדי להגיע למתווה בהסכמה רחבה. עוד חזר והדגיש את קריאתו בצורך לגבש הסכמות נרחבות. הבוקר התייחס רוטמן במהלך דיוני הוועדה לקריאתו של הנשיא וטען כי "אנשים מהצד הפוליטי הנגדי לא מוכנים לדבר".

בשבוע שעבר קרא הרצוג לעצור את חקיקת התוכנית שמקדמת הממשלה, משום שלדבריו, הצליח להביא להסכמות על רוב הנושאים. "יש מספיק הסכמות כדי לזנוח את החקיקה ולהביא מתווה אחר מוסכם לוועדת החוקה", אמר הנשיא בנאום שנשא לאומה. "מכלול החקיקה שנידון כעת צריך לעבור מהעולם - ומהר. הוא שגוי, הוא דורסני, הוא מערער את יסודותינו הדמוקרטיים ולכן יש להחליפו במתווה אחר מוסכם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שמחה רוטמן. יונתן זינדל, אריק מרמור פלאש 90, עיבוד תמונה
מתקרבים להסכמה רחבה? הרצוג ורוטמן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, אריק מרמור פלאש 90

זו הפעם הראשונה שהנשיא פוסל את החקיקה שמקדמת הקואליציה ושולל את המהפכה המשפטית מכל וכל, ודרש להחליפה במתווה החוקתי שיציג בימים הקרובים. הרצוג גם הטיל אחריות מוגברת על הממשלה והקואליציה, אך בסוף נאומו עדיין קרא לשני הצדדים - קואליציה ואופוזיציה - לקבל החלטה על פתרון.

מוקדם יותר היום התכנסה ועדת החוקה כדי לדון בשני תיקונים לחוק יסוד: השפיטה - האחד נועד להקנות לקואליציה שליטה בוועדה לבחירת שופטים, אחד מסלעי המחלוקת סביב המהפכה המשפטית, והשני נועד למנוע מבג"ץ לבקר ולפסול חוקי יסוד. התיקונים לחוק מקודמים מטעם ועדת החוקה לקראת אישור לקריאה שנייה ושלישית, משלבי החקיקה האחרונים שבהם עוד ניתן לערוך שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully