וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד בגולני: מאסר על תנאי וריתוק לשבת ללוחמים שנטשו את הבסיס

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:14

פלוגה בגדוד 51 החליטה לנטוש את הבסיס כאות מחאה להעברת המ"פ שלהם מתפקידו. לאחר התחקיר הוחלט לשפוט אותם ולהשאירם בבסיס לשבת הקרובה והוטלו עליהם מאסר על תנאי. גורם בגולני: "התחשבו בעובדה שהם הביעו חרטה"

עונשים קלים ניתנו היום (חמישי) ללוחמי פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני, שנטשו מוקדם יותר השבוע את הבסיס כאות מחאה על העברת מפקד הפלוגה שלהם מתפקידו. בין היתר נשפטו הלוחמים לעונשי ריתוק ומאסר על תנאי בלבד. את השבת הקרובה יסגרו הלוחמים בבסיס, ובסך הכול נשפטו 45 לוחמים לעונש מאסר על תנאי.

עוד הוחלט כי הלוחמים יירדו מפעילות מבצעית עד שישלימו סדרה חינוכית בנושאי משמעת וערכים צבאיים. בסיום הסדרה ישובו להתאמן, ולאחר מכן תיבחן החזרתם לפעילות מבצעית. "בחטיבה שבע התחשבו בעובדה שהלוחמים חזרו תוך פחות מ-24 שעות והביעו חרטה", אמר גורם צבאי בחטיבת גולני. "לא רצו לפרק את הפלוגה. נותנים להם צ'אנס. בשבת הקרובה הם ירותקו ויעברו שבת חינוכית עם המ"פ החדש".

חיילי פחת"ק גולני. באדיבות המצולמים, עיבוד תמונה
חטפו שבת. חיילי גולני ש"מרדו" ונטשו את הבסיס/עיבוד תמונה, באדיבות המצולמים

בתחקיר שערכו מפקד חטיבה 7 יפתח נורקין ומפקד חטיבת גולני יאיר פלאי, עלה כי "הלוחמים פעלו באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, ובניגוד למצופה מלוחמי צה"ל". העונשים הוטלו על החיילים אחרי שהם שוחחו עם מפקד החטיבה.

לפני יומיים פלוגה שלמה מחו על כך שמפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בשל אי-התאמה לתפקיד. 50 הלוחמים הניחו את הנשק במבנה האימונים בבסיס צאלים, ועזבו את המקום. הם הדגישו כי הם לא הפקירו את הנשקים וכי הם היו תחת השגחה. לאחר פחות מיממה, שבו לבסיס. אחד הלוחמים הסביר בריאיון לוואלה כי הפלוגה "מאז ומתמיד" מרגישה שהיא מקבלת יחס שונה. "תמיד הרגשנו שאנחנו פחות מהשאר, לאורך כל הזמן תמיד הייתה תחושה שאנחנו סוג ב' ולא אהובים בידי המג"ד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully