וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בגולני: פלוגה שלמה הניחה את הנשקים - ועזבה את הבסיס

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 22:06

במחאה על כך שמפקד הפלוגה הועבר מתפקידו, לוחמים מגדוד 51 עזבו את האימון. כל הניסיונות לעצור את המרד כשלו, והחיילים עזבו את הבסיס תוך שהם מתלוננים על יחס לא שוויוני מצד המפקדים, ומסבירים כי החלפת המפקד היא "הקש ששבר את גב הגמל". בתום שיח פיקודי, שבו לבסיס

בווידאו: מוצב חרסינה בחברון: מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה/לפי חוק 27א לזכוחות יוצרים

פלוגה שלמה מגדוד 51 של גולני עזבה היום (שלישי) את האימון שהייתה בו, במחאה על כך שמפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בשל אי-התאמה לתפקיד. 50 הלוחמים הניחו את הנשק במבנה האימונים בבסיס צאלים, ועזבו את המקום. בשעות אלה מתקיים שיח ערכי-פיקודי עם הלוחמים. הם הדגישו כי הם לא הפקירו את הנשקים וכי הם היו תחת השגחה.

החיילים הסבירו כי הם נפקדים בגלל שלטענתם "'זורקים' על הפלוגה שלנו כבר זמן יותר מידי ארוך ולנו נמאס לשתוק, תקופה ארוכה שאנחנו חווים זלזול מצד הגדודים האחראים עלינו". לדבריהם, "הקש ששבר את גב הגמל" הוא העברת המ"פ, שלהגדרתם היה להם "לאבא בחמשת החודשים האחרונים והרים את הפלוגה לרמות שאף אחד לא הכיר". הם סיכמו, "מקווים שתבינו שאנו לא עושים זאת כדי לפגוע בביטחון, אלא שפשוט נמאס לנו מהמצב הנוכחי".

אחד הלוחמים הסביר בריאיון לוואלה כי הפלוגה "מאז ומתמיד" מרגישה שהיא מקבלת יחס שונה. "תמיד הרגשנו שאנחנו פחות מהשאר, לאורך כל הזמן תמיד הייתה תחושה שאנחנו סוג ב' ולא אהובים בידי המג"ד", אמר. "לפני המ"פ הנוכחי היה לנו מ"פ אחר שהיה לנו לא טוב איתו, את המ"פ החדש שהגיע אנחנו ממש אוהבים, מכבדים ותופסים ממנו", המשיך. "אנחנו מרגישים שהפלוגה סוף סוף צומחת, שאנחנו מתחילים להיות יותר טובים ויותר מקצועיים".

נפקדות בחטיבת גולני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"פלוגה של גנגסטרים". הנשקים שנעזבו בבסיס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקום המ"פ שהועבר מתפקידו, שובץ קצין מחטיבת הצנחנים, אך שירת בתפקידו הקודם בתור קצין אגף המבצעים בבא"ח גולני. "זה לא משנה איזה קצין היו מביאים", הסביר גורם צבאי, "הם התעקשו מסיבה בלתי מוסברת להשאיר את המ"פ בתפקיד". מנגד, אחד הלוחמים עומד על כך שהם רוצים 'גולנצ'יק' כמפקד. "לא רוצים שיהיה מ"פ צנחנים שהגיע משם לגולני", אמר.

מפקדים בכירים בחטיבה הגיעו לבסיס כדי לרכז את החיילים, שמשרתים בפלוגה לחשיפת תקיפה תחת חטיבה 7, אך כל הניסיונות לעצור את המרד כשלו - והם עזבו את הבסיס. אחד מהם העלה לאינסטגרם סטורי ובו תמונה של כל הנשקים שנעזבו, עם הכיתוב "פלוגה של גנגסטרים".

חיילי פחת"ק גולני. באדיבות המצולמים
"לא חושב שמגיע לנו עונש". הפלוגה שפתחה במרד/באדיבות המצולמים

גורם צבאי הסביר כי החיילים כעסו על כך שהמפקד האהוב עוזב מוקדם מהצפוי. הם דיברו עם מפקדים בחטיבה בניסיון למנוע זאת, אך ההחלטה לא שונתה. בהמשך, לאחר קיום שיח פיקודי, ותוך שכמה מהחיילים הציבו אולטימטום וטענו כי ישובו רק אם יוחלט להחזיר את המ"פ היוצא, החליטו הלוחמים לשוב לבסיס. עד כה כמה בודדים הגיעו, והשאר בדרכם.

לפי הערכת הגורמים הצבאיים, ישנה כוונה להעלות חיילים לדין משמעתי ולהעניש בחומרה ברגע שיתגלה מי היה מעורב יותר ופחות בפעולת בריחה. "אני לא חושב שמגיע לנו עונש", אמר אחד החיילים, "אנחנו מוכנים לקבל את העונש בשביל המ"פ שלנו, זה אדם שאני אמור ללכת למלחמה אחריו אז אין לנו שום בעיה לקבל עונש בשבילו". המ"פ לא תומך בדרך בה נקטו החיילים: "הוא לא רוצה שנסתבך בשבילו", הסביר הלוחם.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חמור שלא עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל והמצופה מחיילי צה"ל. האירוע מתוחקר ויטופל".

  • עוד באותו נושא:
  • גולני
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully