וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטזי בכדורי הרזיה: האזהרה החמורה של משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 11:27

במשרד מזהירים מצריכת כדורי הרזיה Phen Q שלאחר בדיקות התברר שמכילים בין היתר את הסם המסוכן אקסטזי וכן חומרים נוספים שגורמים לתופעות לוואי פסיכוטיות שהוצאו מחוץ לחוק

משרד הבריאות פרסם הבוקר (חמישי) אזהרה לציבור מצריכת כדורי ההרזיה המכילים אקסטזי וחומרים נוספים. בין היתר מדובר גם בחומרים שגורמים לתופעות לוואי פסיכוטיות ולבביות שהוצאו מחוץ לחוק בשל מסוכנותם.

זוהי הפעם השלישית השנה שמשרד הבריאות מפרסם אזהרה על כדורי הרזיה שהכילו חומרים מסוכנים ושצריכתם הובילו לאשפוזו של אדם. משרד הבריאות פועל יחד עם גופי האכיפה במטרה לחקור אירועים דומים, שבחלקם אף נעצרו אנשים שמכרו כדורי הרזיה לא חוקיים.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכת כדורי ההרזיה Phen Q המכילים אקסטזי. משרד הבריאות, אתר רשמי
משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכת כדורי ההרזיה Phen Q המכילים אקסטזי/אתר רשמי, משרד הבריאות

בבדיקות מעבדה שבוצעו נמצאו בכדורים החומרים הבאים:
• הסם המסוכן אקסטזי (MDMA) שמשמש כממריץ.
• סיבוטראמין (Sibutramine) - גורם לתופעות לוואי פסיכוטיות ולבביות והוצא מהחוק בשל מסוכנותו.
• פלואוקסטין (Fluoxetine) - תרופה פסיכיאטרית נוגדת דיכאון שניתן להשתמש בה רק לאחר התייעצות עם הרופא המטפל. התרופה משווקת בישראל בשמות המסחריים: פרוזק, פלוטין, פריזמה ופריזמה פורטה.
• פנולפתלאין (Phenolphtalein) - חומר משלשל הדורש מרשם רופא.

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות, מסר לאחר פרסום האזהרה: "זוהי הפעם השלישית בשנה האחרונה שאנחנו עדים לתופעה של הכנסת חומרים מסוכנים לתוך כדורי הרזיה מזויפים שנמכרים באופן בלתי חוקי. התופעה המסוכנת הזו הובילה לאשפוזים בעבר ועלולה להוות סכנת חיים. משרד הבריאות פועל יחד עם גופי האכיפה על מנת לחקור אירועים דומים, כאשר בחלקם אף נעצרו אנשים שמכרו כדורי הרזיה מזויפים ולא חוקיים".

משרד הבריאות קורא לציבור לרכוש תרופות רק במקומות המאושרים לכך כדוגמת בתי מרקחת ורשתות הפארם, ולהימנע מקניית כדורים דרך רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט לא מוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully