וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על חוק הגיוס: "מעולם לא שמעתי על דבר כזה שצה"ל תומך בהשתמטות"

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 10:12

שר האוצר לשעבר התייחס בראיון ל-103FM לאמירתו של גורם צבאי בכיר כי צה"ל יקבל את מתווה הגיוס לפי ירד גיל הפטור לחרדים ל-23 ואמר כי "הצבא צריך לשמור את עצמו רחוק מהוויכוח הזה". עוד טען כי אין אפשרות להעביר את החוק כל עוד בממשלה יושבות המפלגות החרדיות

בווידאו: ראיון עם ח"כ אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בראיון לרדיו 103FM למתווה הגיוס שמקודם בממשלה לפיו גיל הפטור לחרדים ירד ל-23 ותקף את הממשלה. "ההצעה פסולה פעמיים. מצד אחד יש ניסיון לתת שוחד לציבור החילוני בתמורה לחוק ההשתמטות ופעם שנייה יש פה ניסיון להחליף ערכים בתקציבים", אמר.

ליברמן התייחס גם לגורם הצבאי הבכיר שאמר כי "עמדת צה"ל באשר לגיל הפטור 23 - לא מפר איזון, כאשר יש הוקרה למשרתים". "אני לא שמעתי דבר כזה מעולם, שצה"ל תומך בחוק ההשתמטות, זה דבר שלא היה, זה דבר חמור ביותר", אמר ליברמן. עוד הוא טען כי "הצבא צריך לשמור את עצמו רחוק מהוויכוח הזה. מבחינת הצבא יש גישה אחת - שיוויון בנטל לכולם - אין יותר שום פטורים לאף אחד. כולם חייבים להתגייס - כל ניסיון אחר זה לחזור לנקודת ההתחלה. אסור לנו לחזור לנקודת ההתחלה גם בנושא הזה, זה חייב להיות המאבק הכי עיקש".

"אין אפשרות להגיע להסכמה עם ש"ס ויהדות התורה לגבי הגיוס. חייבים ללכת בצורה הכי מסיבית, בלתי מתפשרת, וחייבים להעביר את החוק הזה כשכל בני ה-18 מתגייסים לצה"ל או לשירות אזרחי, אין יותר פטורים", טען ליברמן. "זה אפשרי רק בתנאי שאתה מקים קואליציה ציונית בלי ש"ס ויהדות התורה. כל אחד שמוכר לוקשים ואומר שהוא יודע להעביר את החוק כשש"ס ויהדות התורה חלק מהקואליציה. זו פשוט אשליה", התרעם.

לפי מתווה הגיוס החדש, עליו דנו אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר המשפטים יריב לוין, השר המקשר דודי אמסלם ויו"ר הקואליציה אופיר כץ, גיל הפטור מגיוס לצה"ל ירד מ-26 לגיל נמוך משמעותית - 23 או 21, כך שהחרדים שאינם מתגייסים יוכלו להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר.

במקביל, יתווספו מילארדי שקלים לחיילים בשירות סדיר ובמילואים. ההצעה צפויה לכלול גם יעדי גיוס לחרדים בצה"ל, אך לדרישת החרדים אלה ייקבעו בהחלטת ממשלה, כך שיהיה ניתן להקטין אותם בהחלטה חדשה אם לא יעמדו ביעדים בסוף כל תקופה. המתווה שנועד לתת מענה לתלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" כולל גם קיצור שירות לשנתיים חיילים עורפיים שאינם בעלי תפקידים ייחודיים, וכן הגדלת שכרם של כלל המשרתים בצה"ל או אלה שישרתו יותר בהתאם לרצונם.

עוד בוואלה!

השיחות בבית הנשיא מתחדשות; רוטמן רמז: מוכן לוותר על כך שהקואליציה תמנה שופטים

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת יש עתיד, 20 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"להעביר את החוק כשהמפלגות החרדיות בקואליציה - פשוט אשליה". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

שר האוצר לשעבר הגיב גם להודעת סוכנות דירוג האשראי מוד'יס על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ'חיובית' ל'יציבה': "כששר האוצר וראש הממשלה אומרים שמוד'יס לא מבינים בכלכלה הישראלית, והם כן, זה יותר ממטריד. האנשים האלו מנותקים, הם לא יודעים לקרוא מסמכים".

ליברמן התייחס גם לתגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להורדת תחזית האשראי ותקף אותו. "הוא מבין שהם צודקים, זה פשוט בן אדם היסטרי. כשראש הממשלה מרים טלפון לראשי מוד'יס זה דבר חסר תקדים, התערבות פוליטית. נתניהו מבין מה החשיבות של חוות הדעת מסוכנויות דירוג אשראי. הוא פשוט משקר פעם נוספת, אחרת הוא לא היה מרים טלפון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully