וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסמוטריץ': במודי'ס לא מכירים את הכלכלה הישראלית, בעזרת השם נצליח

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 21:10

ראש הממשלה ושר האוצר דחו את הודעת סוכנות דירוג האשראי על הסף, לאחר שזו הודיעה על הורדת אופק הדירוג של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה" על רקע המהפכה המשפטית. בדבריהם לא התייחסו כלל לרפורמה שמקדמת הממשלה, ורמזו כי האשמה "בחוסר הוודאות הזמני" בכלכלה נעוצה במחאה

נתניהו הצהיר: גלנט לא יפוטר מתפקידו/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' דחו הערב (שבת) את תחזית דירוג האשראי של סוכנות הדירוג "מודיס", ומסרו כי "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת". הסוכנות הודיעה אתמול על הורדת אופק דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה".

על אף שתחזית הסוכנות התבססה על ההשפעות והשינויים המוצעים במערכת המשפט במסגרת המהפכה המשפטית, השניים כלל לא התייחסו בדבריהם לרפורמה שמעבירה ממשלתם. בדבריהם אמרו כי מודיס אינה מכירה את הכלכלה הישראלית.

"החשש שמעלים האנליסטים של מודיס מהמחלוקת הציבורית והשפעתה על היציבות הפוליטית והכלכלית של ישראל הוא טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית", נכתב בהודעה משותפת. "כמי שמאמינים בעוצמתה של החברה הישראלית, באחדותה וביכולתה לצלוח מחלוקות ומשברים, כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, אנו משוכנעים שכך יהיה בעזרת השם גם הפעם".

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"בעזרת השם כלכל ישראל תישאר יציבה ואיתנה". סמוטריץ' ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד מסרו, "מטבען, מחלוקות פוליטיות עזות מובילות למחאה ויכולות לייצר חוסר ודאות זמני, אלו סיכונים שנלקחים בחשבון ומגודרים בתוך ההערכות הכלכליות של מדינת ישראל.

"לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית. ואנו נמשיך להוביל מדיניות כלכלית, ביטחונית וחברתית אחראית ולעשות הכל למען כלכלה ישראלית יציבה, צומחת ומשגשגת".

עוד בוואלה!

כרטיס צהוב לנתניהו? על הירידה בתחזית הדירוג של ישראל

לכתבה המלאה
הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום./ינון שלום יתח

סוכנות דירוג האשראי "מודי'ס" הודיעה אתמול על הורדת אופק דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". זאת, על רקע חשש בימים האחרונים מפני ירידת הדירוג עקב השפעות השינויים במערכת המשפטית בישראל. לפני כחודש וחצי במודי'ס פרסמו מחקר שמזהיר מפני ירידת דירוג האשראי בטווח הרחוק אם החקיקה תמשיך, בטרם החלו הליכי ההידברות בבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully