וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה למידן? סימני השאלה סביב מותו של הנער שאושפז בגלל סיגריה אלקטרונית

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 5:56

בבית החולים שניידר טענו אתמול כי מידן קלר בן ה-16 מת לאחר שניתק עצמו ממכונת ההנשמה. אלא שהחיבור המוקפד של מכשיר האקמו אמור להקשות על ניתוק ממנו. אם המכשיר אכן חובר כנדרש, נשאלת השאלה מדוע היה הנער ללא השגחה צמודה של הצוות, כפי שמחויבים מטופלי אקמו

פרופסור עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, על מידן קלר שמת לאחר שהשתמש בסיגריה אלקטרונית, 15 באפריל 2023/דוברות בית החולים שניידר

סימני השאלה לגבי מותו הטראגי של הנער מידן קלר, שהתאשפז בבית החולים שניידר לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית שגרמה לפגיעה קשה בריאותיו, ממשיכים להתאסף ולעורר ספקות לגבי התנהלות בית החולים לילדים.

בהודעה הרשמית של בית החולים נכתב כי "מפרטים ראשונים עולה כי הנער נפטר לאחר שככל הנראה ניתק עצמו ממכשיר ה-ECMO מסיבה לא ברורה". אולם, הקיבוע למכשיר ההנשמה נעשה בהתערבות כירורגית בעזרת תפרים המחוברים לגוף, כך שניתוק מהגוף יהיה קשה מאוד, במיוחד למטופלים עירניים. על גבי אותם תפרים מתבצעת חבישה נוספת כדי למנוע זיהומים מהקיבוע. החבישה האחרונה שנעשתה למידן נערכה באותו הבוקר על ידי טכנאי החיבור לאקמו, כשב-23:00 התנתקה הצינורית, הנקראת בשפה המקצועית "מיקרו קאנולה".

מידן קלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מידן קלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אם כל הקיבועים והחבישות חוברו וחוזקו כמו שנדרש, האפשרות שהנער ניתק את עצמו כמעט בלתי אפשרית. בבית החולים טוענים כי המקרה אירע בדקות ספורות, כשמיד ברגע הניתוק הופיעה התרעה בעמדת האחיות והן הגיעו מיד לחדר. אולם דווקא בדקות אלו לא היתה השגחה על מידן, וזאת למרות שמונשמי אקמו מחויבים בהשגחה צמודה של הצוות הסיעודי. טרם ברור לכמה דקות נותר מידן לבדו והאם בזמן הזה הוא "חיטט" לזמן ממושך בחיבורים, כשהוא לא מבין את ההשלכות של מעשיו, וכך ניתק את המכשיר ומצא את מותו.

כרגע צוות הבדיקה של בית החולים, שהוקם בעקבות המקרה, דן בשתי השאלות הללו - אם מידן הצליח לנתק עצמו בכמה דקות, האם הקיבוע לא חובר כנדרש? במידה שחובר כנדרש, האם מידן הושאר ללא השגחה לזמן ממושך והתעסק עם צינוריות המכשיר, מה שהוביל למקרה הטראגי?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מרכז שניידר לרפואת ילדים, פתח תקווה. מרץ 2016. ראובן קסטרו
הוקם צוות בדיקה. בית החולים שניידר/ראובן קסטרו

היום נמסר מטעם משפחתו של מידן כי "המשפחה המומה מהמקרה נחמור ותטפל בה מיד אחרי השבעה". אתמול שוחח אביו של מידן, יריב, עם וואלה! ושלל את טענות בית החולים על כך שבנו ניתק עצמו ממכשיר האקמו. "הייתה לו אחות צמודה. קשה לי להאמין שהילד תלש את הצינור של האקמו", אמר. "כל הזמן גירד לו בצוואר מהמדבקות. לא צריך הרבה בשביל שזה יתנתק. זה צריך להיות מפוקח כל הזמן. הילד היה בטיפול נמרץ על מלא תרופות והוא לא ישן משעות הבוקר המוקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully