וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הנער שמת מעישון סיגריה אלקטרונית: "לא ניתק את עצמו ממכשיר ההנשמה"

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 19:10

יריב, אביו של מידן קלר שהלך לעולמו לאחר עישון סיגריה אלקטרונית, מוחה נגד הטענה כי בנו ניתק את עצמו ממכונת האקמו. "גירד לו מהמדבקות. לא צריך הרבה בשביל שזה יתנתק". על רגעיו האחרונים של בנו, "יצאתי מהחדר, ביקשתי מהאחות שתשגיח עליו, ואז החלו צעקות"

פרופסור עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, על מידן קלר שמת לאחר שהשתמש בסיגריה אלקטרונית, 15 באפריל 2023/דוברות בית החולים שניידר

יריב, אביו של הנער בן ה-16 מידן קלר, שהלך לעולמו היום (שבת) לאחר שעישן סיגריה אלקטרונית, שוחח עם וואלה! ושיתף בתחושות הכאב והאובדן, הגיב לטענה כי הנער ניתק עת עצמו ממכונת ההנשמה, ויצא במסר נגד שימוש בסיגריות אלקטרוניות: "זה מלא בזבל. צריך שההורים ילחמו בילדים".

מידן, מספר האב יריב, חגג את יום הולדתו ה-16 ימים ספורים לפני המקרה. "הוא אהב לבלות, אהב ספורט, עסק באומנות לחימה משולבות (MMA) והתאמן במשך תשע שנים בנינג'טסו. היו לו מלא חברים ושמחת חיים. תכננו טיול לחו"ל ביחד. תכננו גם טיול שטח", סיפר.

מידן קלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היו לו מלא חברים ושמחת חיים", מידן קלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מידן אושפז אתמול במצב קשה בעקבות קריסה של ריאותיו, שנגרמה ככל הנראה משימוש בסיגריות אלקטרוניות. מוקדם יותר היום, נקבע מותו בבית החולים. "בערך בשעה 23:00 באו חברים להביא לי אוכל. הכול היה בסדר. אמרתי לאחות שאני הולך לאכול ואמרתי גם למידן", שיתף האב, "ביקשתי מהאחות שתשגיח עליו. יצאתי אחרי כמה דקות והתחילו שם צעקות במסדרון, הבנתי שקרה משהו. רצתי כדי לראות מה קורה וראיתי שעושים עליו החייאה. ביקשו שאצא משם. היו שישה אנשים מסביבו. אחרי שעה הודיעו לנו שהמאמצים לא צלחו".

לאחר מותו של הנער, מסר בית החולים שניידר כי מפרטים ראשונים של המקרה עולה כי הנער ככל הנראה ניתק עצמו ממכונת ה-ECMO מסיבה לא ברורה. "הייתה לו אחות צמודה. קשה לי להאמין שהילד תלש את הצינור של האקמו", מסר האב יריב. "כל הזמן גירד לו בצוואר מהמדבקות. לא צריך הרבה בשביל שזה יתנתק. זה צריך להיות מפוקח כל הזמן", הוא הוסיף, "הילד היה בטיפול נמרץ על מלא תרופות והוא לא ישן משעות הבוקר המוקדמות"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סיגריה אלקטרונית. ShutterStock
"חצי מהסיגריות האלקטרוניות הן ללא פיקוח",/ShutterStock

האב יריב מסיים את דבריו אם אזהרה לבני הנוער משימוש בסיגריות אלקטרוניות. "חשוב מאוד לדעת שחצי מהסיגריות האלקטרוניות הן ללא פיקוח. מלאות בכל זבל שרק אפשר כדי לגרוף רווחים ולקוחות שיעשנו את זה", הוא מוסר, "גם המפוקח מזיק. כל אלה שנמכרים בצורה פיראטית, זה מלא בזבל. הנה רואים את התוצאה. צריך שההורים ילחמו בילדים. אם כבר מישהו מעשן, שיעשנו משהו מפוקח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully