וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הנער שאושפז בעקבות שימוש בסיגריה אלקטרונית

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 18:42

מבית החולים שניידר דווח כי מידן קלר בן ה-16, שאושפז בעקבות קריסת ריאות, ככל הנראה ניתק את עצמו ממכונת האקמו אליה היה מחובר "מסיבה לא ברורה" ומת. "פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות וייחקרו בימים הקרובים", נמסר. "אבל כבד ירד עלינו", כתב אביו

פרופסור עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, על מידן קלר שמת לאחר שהשתמש בסיגריה אלקטרונית, 15 באפריל 2023/דוברות בית החולים שניידר

נקבע הבוקר (שבת) מותו של מידן קלר, בן ה-16 שאושפז בעקבות שימוש בסיגריה אלקטרונית. מבית החולים שניידר נמסר כי מפרטים ראשונים עולה כי הנער הלך לעולמו שככל הנראה ניתק עצמו ממכונת ה-ECMO מסיבה לא ברורה. "פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות, נבדקים בשעה זו וייחקרו בימים הקרובים", דיווחו.

אביו של מידן, יריב, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך. אבל כבד ירד עלינו. הבן היקר שלנו מידן מרדכי הלך לעולמו, יהי זכרו ברוך". אימו כתבה "מידן שלנו הלך לעולמו. הילד היפה שלי, הסנדוויץ שוקולד שלי, החיים שלי, איננו עוד איתנו".

פרופסור עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, התייחס לאירוע: "בשעה 23:00 הייתה התרעה על חוסר פעילות של מכונת האקמו. הייתה תגובה מיידית ונכונה של הצוות שנכנסו להחייאה. ברגע שמבצעים החייאה בילד שזקוק למערכת שתומכת בו, הסיכויים להצלחה נמוכים. ולכן אחרי מאמצי החייאה מרובים, נאלצנו לקבוע את מותו".

דגן אמר כי יתייחסו למקרה לאחר שהוא יבדק לעומק: "מטבע הדברים מדובר באירוע קשה. אנחנו רוצים ללמוד את הפרטים". דגן פירט כי מידן היה עירני כשהאירוע קרה. "הוא לא היה מונשם. בדרך כלל ההחלמה של הריאה היא איטית והייתה יכולה לקחת שבועות מרובים. ההרגשה הכללית שלו והיכולת שלו לענות לשאלות ולספר על מצבו היא חשובה מאוד וזה עוזר לנו להבין את מצבו ולכן אנחנו פועלים כך", הסביר

מידן קלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מידן קלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מידן אושפז במצב קשה בעקבות קריסה של ריאותיו, שנגרמה ככל הנראה משימוש בסיגריות אלקטרוניות - כך נמסר ממרכז שניידר לרפואת ילדים. הוא טופל ביחידה לטיפול נמרץ לב וחובר למערכת ה-ECMO, המחליפה את פעילות הלב והריאות. הנער הועבר למרכז שניידר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. מבירור רפואי מקיף שערכו בבית החולים עלה כי מצבו של הנער נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות.

"סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק חמור אף יותר מסיגריות רגילות", אמרה ד"ר חבצלת ירדן בילבסקי, מומחית בפרמקולוגיה קלינית וטוקסיקולוגיה במרכז שניידר. "בספרות הרפואית קיימים דיווחים רבים על מחלת ריאות משנית לשימוש יתר בסיגריות אלקטרוניות, עד כדי קריסת הריאות. בחלק מהמקרים חומרי המילוי נרקחים באופן עצמאי עם חומרים מסוכנים שונים, מה שמעלה את הסיכון לנזקים חמורים עוד יותר, ובמקרה הזה - לקריסת ריאות של נער בן 16. אני קוראת לבני הנוער ולהורים להיות עירניים וממליצה להתרחק מסיגריות אלקטרוניות ובוודאי לא להשתמש בחומרים מסוכנים שנרקחים עצמאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully