וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח: ילד בן 11 נורה למוות ברהט

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 17:53

מותו של הילד מוחמד אבו הואש נקבע בזירה. עוד נפצע גם נער כבן 17 באורח בינוני, במהלך קטטה בין חמולות שהתרחשה בעיר. תושבי העיר סיפרו כי שוטרים הגיעו לעיר במהלך הלילה בעקבות הירי ובכל זאת הוא המשיך לאחר כמה שעות. "הרגשנו כמו במלחמה", סיפר תושב העיר

ירי ברהט, 7 בינואר 2023/ערוץ הנגב

מוחמד אבו הואש, ילד בן 11, נורה היום (שבת) למוות במהלך קטטה ברהט שבדרום. כמו כן , נפצע נער כבן 17 באורח קל עד בינוני. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה קטטה שהחלה אמש בין חמולות בעיר, בעקבות מריבה בכביש.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע והשוטרים אספו בזירה ראיות וערכו סריקות. צוות מד"א שהגיע למקום טיפל בשניים וקבע במקום את מותו של בן ה-11. בן ה-17 פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

לפי תושבי העיר, שוטרים הגיעו למקום במהלך הלילה בעקבות דיווח על שמיעת ירי. למרות זאת, הירי נמשך לאחר כמה שעות. "כל הלילה היה ירי בעיר. המשטרה הגיעה וגם אז נמשך הירי", סיפר אחד התושבים בעיר. "הרגשנו כמו במלחמה".

מוחמד אבו הוואש שנורה למוות ברהט, 15 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד אבו הואש בן ה-11/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסאם, דודו של הנער שנרצח, סיפר כי "חסרים כוחות משטרה, הם הגיעו אחרי האירוע ולא בזמן הירי". "רצחו את הילד, זה אסון גדול. איפה משטרת ישראל ובן גביר?", קרא. "בסוף ילד נהרג. זה מאוד עצוב, לא רק לנו, לכל המגזר הערבי, גם אם זה בצפון, ואם זה בגליל או בדרום. ילד נהרג מטווח אפס", אמר.

"אם הייתה פה ניידת משטרה היה נמנע האירוע הזה. הם לא הגיעו לאירוע. הירי נמשך כ-40 דקות. צריך להביא כוחות רבים" אמר תושב העיר רהט. סגאר אבו סיאם, תושב אחר בעיר סיפר כי מרגיש שרהט הפכה ל"מחנה פליטים". "כולם צריכים לקחת אחריות. גם המשטרה וגם ההורים. איפה בן גביר והביטחון? החברה הבדואית צרירכה לקחת אחריות", אמר.

ראש העיר רהט, פאיז אבו צהיבאן, סיפר כי הקטטה התפתחה על רקע סכסוך בין שכנים: "שכנים רבו, וכתוצאה - איבדנו נער. המסר שלי לציבור הוא שאנחנו חייבים להיכנס כל האנשים שיכולים להשפיע, יחד עם המשטרה והעירייה להרגיע את הרוחות. זה שכנים, בתים צמודים אחד לשני. יש חשש להתלקחות נוספת".

בנוסף ביקש ראש העיר נוכחות גבוהה יותר של כוחות משטרה בעיר. "אני מקווה שיכניסו לרהט יותר כוחות. אתמול הייתה יותר מזירה אחת וראיתי שהמשטרה הביאה כוחות. אני רוצה שהדבר הזה ישאר לתמיד, ולא רק כשיש אירוע. תחושת הביטחון צריכה להיות כל הזמן דרך סיורים ונוכחות בשטח", אמר. "אני מקווה מאוד שאנחנו נעבור את הימים האלה, נפריד בין המשפחות ונחזור לשגרה אחרי שנקבור את הנער. זה מצב עגום. אני חרד וכאוב מבפנים", סיכם.

עוד בוואלה!

בן גביר מגיע לנגב - המשילות לא הגיעה איתו

לכתבה המלאה
כוחות משטרה ברהט לאחר רצח מוחמד אבו הואש. יניר יגנה
זירת האירוע, הבוקר/יניר יגנה

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך הלילה התקבל אירוע אודות קטטה בעיר רהט, עם קבלת הדיווח אודות האירוע, שוטרי תחנת רהט ביחד עם יחידת יס"מ נגב ולוחמי מג"ב הוקפצו תוך זמן קצר לזירה וחתרו למגע במטרה להשתלט על האירוע, כאשר הכוחות שפעלו בזירה מורכבת הצליחו לבצע מעצר של שני חשודים תושבי המקום שהיו מעורבים בקטטה. בתום הפעילות האינטנסיבית של כלל הכוחות, הוחזר השקט למקום וכעבור מספר שעות אירע אירוע רצח".

מפקד מרחב נגב, תנ"צ נחשון נגלר, הגיע לזירת האירוע וקיים במקום הערכת מצב. כמו כן, הוא החליט להטיל את חקירת האירוע על היחידה המרכזית של מרחב הנגב.

כוחות משטרה ברהט לאחר רצח מוחמד אבו הואש, 15 באפריל 2023. יניר יגנה
זירת האירוע, הבוקר/יניר יגנה

במהלך הלילה תושב שפרעם בן 39 נורה למוות ברחוב הרצל גרינשפון בקריית חיים שבחיפה. בעת שישב ברכבו, הגבר, שמוכר למשטרה, נורה על ידי אלמוני מספר רב של יריות מטווח קצר סמוך ללופט המשמש לבילויים באזור. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם שבעיר כשהוא סובל מפציעות חודרות, שם נקבע מותו לאחר כמה שעות. המשטרה פתחה בחקירה וטרם נעצרו חשודים.

אתמול בבוקר מת חמזה אבו גאנם בן ה-25 מירי, לאחר שנורה ברחוב בן יהודה בלוד. הצעיר פונה במצב אנוש, תוך פעולות החייאה, לבית החולים אסף הרופא, שם קבעו הרופאים את מותו. המשטרה פתחה בחקירה. טרם נמסרו פרטים על נסיבות המקרה.

מותם של השלושה ביממה האחרונה מעלה את מספר ההרוגים בחברה הערבית, מסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה ל-48, כך נמסר מיוזמות אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully