וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות בבית הנשיא מתחדשות; רוטמן רמז: מוכן לוותר על כך שהקואליציה תמנה שופטים

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 8:49

המו"מ על המהפכה המשפטית ימשיך למפגש נוסף בהשתתפות צוותים מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי. בפגישה צפויים הצוותים לדון בנושאים המהותיים - כמו הוועדה לבחירת שופטים. יו"ר ועדת חוקה בריאיון לגרדיאן: כל עוד תימנע שליטה של אחד הצדדים - "זה יכול לעבור"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. 15 באפריל 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבית הנשיא יתחדשו היום (שני) שיחות המשא ומתן הפוליטי על המהפכה המשפטית, בהשתתפות צוותים מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי. הצוותים צפויים לערוך השבוע מרתון שיחות בניסיון להגיע להסכמות על שינויים חוקתיים מוסכמים וייפגשו גם מחר ובחמישי כדי לקיים דיונים.

זו פגישתם השלישית של הצוותים הפוליטיים מטעם המפלגות - והפעם הראשונה שהם מתכנסים אחרי חג הפסח. בחול המועד התקיימה גם פגישה מקצועית, ללא פוליטיקאים, של משפטנים המייצגים את המפלגות, כדי להכין את הנושאים והסוגיות לדיון. עד עכשיו, השיחות עסקו רק במסגור ומסגרת המשא ומתן, והדיונים המהותיים בסוגיות הליבה שעל הפרק - כמו חוק יסוד השפיטה, הוועדה לבחירת שופטים, חוק יסוד החקיקה, עילת הסבירות ועוד - צפויים להתחיל היום.

שיחות הדברות בנושא הרפורמה המשפטית בין קואליציה לאופוזיציה בבית הנשיא 28 במרץ 2023. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
פגישת צוותי המו"מ בבית הנשיא/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

במחנה הממלכתי דרשו להתחיל את הדיונים בוועדה לבחירת שופטים - מוקד המחלוקת המרכזי בין הקואליציה והאופוזיציה - לנוכח דרישת הממשלה לשליטה במינוי שופטים והתנגדות האופוזיציה לכל פוליטיזציה של התהליך. עד כה, כל הצדדים דיווחו על אווירה פוריה חיובית בשיחות אך גם בקואליציה וגם באופוזיציה עדיין מביעים ספק בדבר היכולת להגיע להסכמות לנוכח הפערים האידיאולוגיים והאינטרסים הפוליטיים הסותרים. בבית הנשיא אמרו היום כי "בית הנשיא ממשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לעודד את הצדדים להמשיך בשיח שמטרתו להביא להסכמה רחבה".

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, רמז כי יהיה מוכן לוותר על האפשרות שהקואליציה תמנה שופטים, בכלל. בריאיון לגרדיאן אמר רוטמן כי אם הרכב הוועדה לבחירת שופטים ייקבע באופן כזה שלא תהיה אפשרות וטו, ו"קולו של העם יישמע" בנוגע לבחירות השופטים, וכן תימנע השתלטות של צד פוליטי מסוים על בית המשפט העליון - זה "יכול לעבור מבחינתי", כלשונו.

עוד בוואלה!

מפלגת העבודה לבית הנשיא: פורשים משיחות ההידברות על המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
שמחה רוטמן, דיון ועדת חוקה, 26 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"יכול לעבור מבחינתי". רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל למשא ומתן הישיר שמתנהל בין הקואליציה ליש עתיד והמחנה הממלכתי, במפלגת העבודה הודיעו אתמול לבית הנשיא כי הם פורשים מהליך ההידברות משום שלא הוזמנו להשתתף במסלול ההידברות המרכזי. במפלגת העבודה הצהירו תחילה כי הם מתנגדים להידברות בבית הנשיא, אך כמה ימים לאחר מכן חזרו בהם וביקשו להשתתף בתהליך. צוות מטעם מפלגת העבודה בראשות ח"כ אפרת רייטן וגלעד קריב אף קיים כמה פגישות בבית הנשיא עם אנשיו של הרצוג, אך בערוץ נפרד מהערוץ המרכזי בין הקואליציה ושתי המפלגות הגדולות באופוזיציה. לאחר שלא הוזמנו להשתתף בפגישות המקצועיות ובפגישות שיתקיימו השבוע החליטו במפלגת העבודה לפרוש מהתהליך כולו.

צוותי המשא ומתן הפוליטיים על המהפכה המשפטית כוללים את השרים רון דרמר ויואב קיש מטעם הממשלה, כמו גם מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המשפטנים אביעד בקשי מפורום קהלת, וטליה איינהורן, וחברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי. בצוות של יש עתיד חברות הח"כיות אורנה ברביבאי וקארין אלהרר; מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ, ועו"ד עודד גזית. בצוות של המחנה הממלכתי חברים שר המשפטים לשעבר גדעון סער, ח"כ חילי טרופר ואורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני. את ההידברות בבית הנשיא מרכז מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully