וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה לבית הנשיא: פורשים משיחות ההידברות על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 16:21

המפלגה בראשות מרב מיכאלי הודיעה לבית הנשיא כי אנשיה פורשים משיחות ההידברות על המהפכה המשפטית. במכתב ששיגר צוות המשא ומתן לנציגי בית הנשיא נכתב: "אנו למדים על שיחות אשר נעשות במחשכים ועל הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור"

בווידאו: הרצוג עונה לביקורת על המתווה: "מציע לכולם ללמוד אותו לעומק"/רוני כנפו

מפלגת העבודה הודיעה הבוקר (ראשון) לבית הנשיא כי היא פורשת משיחות ההידברות על המהפכה המשפטית.

במכתב ששיגר צוות המשא ומתן לנציגי בית הנשיא נכתב: "למרות הספקות הגדולים שהבענו לאורך כל הדרך בנכונות הממשלה והקואליציה לגבש הסכמות לאומיות רחבות, בחרנו להצטרף להליך ההידברות בבית הנשיא, מתוך דאגה עמוקה, תחושת אחריות לאומית ורצון למצוא פתרונות מוסכמים למשבר החוקתי המתקרב שעלול לשנות את המשטר הדמוקרטי בישראל".

"למרות כל זאת, אנו למדים על שיחות אשר נעשות במחשכים ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו, מה שמעלה את החשש לפגיעה בהליך המו"מ ואף בדמוקרטיה הישראלית. דברים אלה אינם עולים בקנה אחד עם העמדות הברורות שהפגנו לאורך כל הדרך באשר לקווים האדומים שאין לחצות ולעמדות העקרוניות שבהן לא ניתן להתפשר".

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל, פלאש 90
"שיחות במחשכים והסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור". יו"ר המפלגה מרב מיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

יצוין כי מלכתחילה, צוות המו"מ של מפלגת העבודה הצטרף לשיחות באיחור וכלל לא היה שותף במסלול ההידברות המרכזי שמתנהל בין צוותי המשא ומתן של הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי, אלא קיים רק פגישות צד.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "בית הנשיא פתוח, וימשיך להיות פתוח בפני כל מי שחפץ להיות חלק מההידברות במטרה להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן".

"זה לא סוד שמלכתחילה הצטרפנו למהלך לא בלב שלם ולא באמונה גדולה, אלא מתוך מטרה מרכזית אחת. לוודא שהדמוקרטיה הישראלית לא מועמדת למכירה בחסות דילים אפלים בחדרים סגורים", כתבה בחשבון הטוויטר שלה מרב מיכאלי.

"המשך השתתפות בשיחות ההידברות מהווה מתן לגיטימציה לשתף פעולה עם ממשלה שמחלישה את כלכלת ישראל, עם שרים שמאיימים להעמיד לדין את נשיאת בית המשפט העליון ומבקשים להחריב את הדמוקרטיה הישראלית עד היסוד. לא ניתן לזה יד. קוראת לחבריי ביש עתיד והמחנה הממלכתי להצטרף למהלך של מפלגת העבודה ולא לתת יד להמשך פגיעה בדמוקרטיה בחסות הידברות מזויפת ופיקטיבית", הוסיפה.

עוד בוואלה!

נציגי המו"מ של הקואליציה בהידברות: "אולטימטומים לא ייצרו הסכמות"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן, תל אביב . 15 באפריל 2023. גיתי פלטי, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. רחוב קפלן בתל אביב, אתמול/אתר רשמי, גיתי פלטי

בשבוע שעבר, התחדש המשא ומתן בבית הנשיא סביב סוגיית המהפכה המשפטית. משפטנים ונציגים מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי נועדו בניסיון לקדם הסכמות ולמפות את מוקדי המחלוקת המרכזיים.

בסוף הפגישה, שהתקיימה במשך כשלוש שעות, במחנה הממלכתי פרסמו הודעה בה הבהירו את דרישת המפלגה להתחיל את הדיונים בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, "בשל ההבנה כי מדובר בסלע המחלוקת והסכמה עליו תסלול את הדרך להסכמות נוספות".

מאוחר יותר, יש עתיד פרסמה גם היא הודעה מטעם צוות ההידברות שלה לבית הנשיא, בה הציגו את עקרונותיהם להמשך ההידברות. במפלגה הבהירו שהם מבקשים לדון לא רק בוועדה למינוי שופטים, אלא דורשים חקיקה של חוק יסוד שפיטה, חוק יסוד חקיקה, וחוק יסוד זכויות אזרח ברוח מגילת העצמאות.

שיחות הדברות בנושא הרפורמה המשפטית בין קואליציה לאופוזיציה בבית הנשיא 28 במרץ 2023. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
שיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא. 28 במרץ/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

יממה לאחר מכן, בליכוד פרסמו הודעה מטעם צוות המשא ומתן של הקואליציה שם תקפו את נציגי האופוזיציה. "אולטימטומים והפרחת סיסמאות לתקשורת בתחילת הדיונים לא תייצר הסכמות. אנו קוראים לכל המפלגות לגלות איפוק, אחריות ולהבין את גודל השעה".

לפי ההודעה, הנציגים "עושים כל מאמץ כדי לקדם הסכמות רחבות סביב רפורמה משפטית ראויה. אנו באים לנהל משא ומתן בלב פתוח ונפש חפצה".

עוד טענו כי "הקואליציה עומדת על זכותה לקדם רפורמה שתבטיח את השבת האיזון מול הרשות השופטת כמקובל בעולם המערבי. הקואליציה מחויבת לקידום ההגנה על זכויות האדם בישראל ומקיימת משא ומתן בבית הנשיא כדי להגיע להסכמות שיפיגו חששות מוטעים מפני כל פגיעה בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully