וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה: נחתמה הצעת החוק שאוסרת הפלות לאחר שישה שבועות

BBC

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 6:27

המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דסנטיס, חתם אתמול (שישי) על הצעת חוק. המתנגדים טענו כי שישה שבועות הוא פרק זמן בו נשים רבות אינן יודעות שהן בהריון. "הזכות לבחור מתחילה לפני שאת מקיימת יחסי מין", אמר מחוקק רפובליקני

בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דסנטיס, חתם אתמול (שישי) על הצעת חוק האוסרת על הפלות לאחר שישה שבועות. המתנגדים טענו כי שישה שבועות הוא פרק זמן בו נשים רבות אינן יודעות שהן בהריון. החוק לא ייכנס לתוקף עד שבית המשפט יערער על האיסור הקיים של 15 שבועות.

"אנו גאים לתמוך בחיים ובמשפחה במדינת פלורידה", אמר המושל בהצהרה. עוד הוסיף וטען כי החוק "יגן על כבוד חיי האדם ויהפוך את פלורידה למדינה פרו-משפחתית".

הפלות ארה"ב. AP
"החוק יגן על כבוד חיי האדם". הפגנה נגד איסור ההפלות בארצות הברית/AP

פלורידה הייתה מקלט בטוח למבקשות לבצע הפלה בדרום מזרח המדינה לפני שבוטל בשנה שעברה החוק רו נגד וייד, שהעניק לנשים בארצות הברית את הזכות להפלה. מגבלת 15 השבועות הנוכחית של המדינה על הפלות היא נחשבת לאחת המקלות ביותר באזור הדרום מזרח, בזאת, רבות נוסעות ממדינות אחרות לפלורידה כדי לבצע את ההליך.

הצעת החוק על איסור של שישה שבועות מאפשרת לחרוג במקרים של אונס או גילוי עריות. זאת, במידה והאישה תוכל לספק תיעוד כמו דו"ח משטרה.

עוד בוואלה!

צעד ענק למדע: סוכנות החלל האירופית שיגרה בהצלחה לוויין לכוכב צדק

לכתבה המלאה
הפגנה נגד איסור ההפלות בארצות הברית, באוהיו. 24 ביוני, 2022. רויטרס
מפגינות נגד איסור ההפלות בארצות הברית בשנה שעברה/רויטרס

דסנטיס חתם על הצעת החוק לאחר שבית הנבחרים בראשות פלורידה אישר את האיסור ביום חמישי האחרון, עם רוב של 70 שהצביעו בעד ו-40 הצביעו נגד.

"זכותה של אישה לבחור, שמעתי אנשים מדברים על זה", אמר המחוקק הרפובליקני קיין מייקל במהלך הדיון. "ובכן, הזכות הזו לבחור מתחילה לפני שאת מקיימת יחסי מין".

זמן קצר לאחר שדסנטיס חתם על הצעת החוק, קבוצת שותפי ההורות המתוכננת אמרה שהחריגים של האיסור על אונס או גילוי עריות לא מספקים בטענה כי מדובר ב"גישה משמעותית לחולים במצוקה". עוד טענה כי הצעת החוק בכללותה "תסגור נקודת גישה קריטית להפלות עבור מיליוני נשים ברחבי דרום מזרח, הקריביים ומרכז ודרום אמריקה".

הפלות ארה"ב. AP
"הזכות הזו לבחור מתחילה לפני שאת מקיימת יחסי מין". מפגינות בארצות הברית/AP

בית המשפט העליון בפלורידה דן באתגר שהגישו מרפאות להפלות על האיסור הקיים של המדינה ל-15 שבועות. החוק האחרון שנחתם על ידי מר דסנטיס, מצביע על איסור של שישה שבועות שיכנס לתוקף בתנאי שבית המשפט העליון בפלורידה יתמוך בחוק של 15 השבועות.

הוויכוח הלאומי על הפלות בארצות הברית התלקח מאז שהשופט הפדרלי, מת'יו קשמירק, השעה בשבוע שעבר את האישור המקורי של תרופה להפלה בשימוש נרחב. השעיה זו נחסמה מאוחר יותר על ידי בית משפט לערעורים, וממשל ביידן אמר כי יבקש מבית המשפט העליון להחזיר את הגישה המלאה לתרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully