וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה בלחץ וחושף שיניים": הארגון הגביר את האיסוף על חיל הים, גובר האיום על האסדות

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 19:59

ארגון הטרור ביסס חמ"ל עם איראן והפלגים הפלסטינים במטרה לתאם פעולות נגד ישראל בכמה זירות - כפי שהתרחש בשבועות האחרונים. חיזבאללה התחמש באמצעי לחימה מתקדמים, שהועברו מאיראן וסוריה, ביניהם טילי חוף ים שמהווים איום ממשי לאסדות ולספינות. "ככה נראית אסקלציה"

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גורם ביטחוני בכיר שוחח היום (שישי) עם וואלה וטען כי ארסנל הנשק של חיזבאללה, הכולל גם טילי חוף-ים שיכולים לאיים על ספינות טילים ואסדות, מצביע על הצלחת האירגון להעביר אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן וסוריה אל לבנון. בתוך כך, מסביר הגורם, מצביע הדבר על התעצמותו של הארגון בכלל.

פרסום זה מצטרף לכמה תהליכים מעוררי דאגה במערכת הביטחון, בינהם חשיפת חמ"ל משותף לאיראן, חיזבאללה, והפלגים הפלסטינים במטרה לתאם פעולות נגד ישראל בכמה זירות כפי, שהתרחש בשבועות האחרונים. כמו כן, מדגיאה הגברת האיסוף הימי הגלוי של חיזבאללה על מטרות ישראליות, ביניהן ספינות, אסדות ותשתיות לאורך החוף. "חיזבאללה בלחץ ולכן הוא חושף שיניים. במילים אחרות, ככה נראית אסקלציה", מסר הגורם.

דגלי חיזבאללה, לבנון ופלסטין. אייל מרגולין, פלאש 90
חמ״ל משותף לאיראן, חיזבאללה, והפלגים הפלסטינים/פלאש 90, אייל מרגולין

עוד מוסיף הגורם כי בסקירות הערכת המצב האחרונה הציגו לשר הביטחון יואב גלנט את המאמץ של חיזבאללה, בגיבוי איראני-סורי, להשיג אמצעי לחימה מתקדמים לזירה הימית. זאת, לצד מאמצם להשיג גם טילי קרקע אוויר במטרה לאיים על ספינות הטילים של צה"ל וכלי הטיס.

אחת המטרות המרכזיות של חיזבאללה היא להניח את ידיו על מערכת טילי "היחונט" תוצרת רוסיה שנמצאת בסוריה. מאמץ זה נחשף בעבר על ידי צה"ל, אך כעת טוענים גורמים במערכת הביטחון כי השינויים במזרח התיכון וההתקרבות בין איראן לרוסיה עלולה לאפשר זאת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יצוין, כי צה"ל הגביר בחודש האחרון את משימות האיסוף הימיות שלו במספר מימדים, כולל גיחות לצורכי איסוף על הפעילות של חיזבאללה בזירה הימית. זאת על רקע החשש מפיגוע במרחב הימי מצד חיזבאללה או ארגוני הטרור הפלסטינים שפועלים מלבנון במספר תצורות: צוללנים, כלי שיט או טילי מטווח קרוב. תהליכים אלו מצטרפים להערכה של אמ"ן כי מדינת ישראל קרובה יותר למלחמה מאשר לרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully