וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה של אמ"ן לדרג המדיני: "מלחמה קרובה יותר מאשר רגיעה"

12.4.2023 / 18:48

על פי הערכות אגף המודיעין, המתיחות הביטחונית לא תיעלם בסיום חודש רמדאן, ויש להמתין עם תגובה חריגה נגד ארגוני הטרור, כדי להרגיע את המתח סביב הר הבית. עוד עולה מנתוני אמ"ן כי ההרתעה הישראלית נשחקת, בין היתר, בעקבות התרחקות ארה"ב מהמזרח התיכון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה סמוך לזירת הפיגוע בבקעת הירדן, 7 באפריל 2023/אלעד מלכה

אגף המודיעין בצה"ל הזהיר בימים האחרונים את הדרג המדיני כי מלחמה קרובה יותר מאשר רגיעה - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. על פי הערכות אמ"ן, המתיחות הביטחונית לא תיעלם לאחר סיום חודש רמדאן, והמגמה הביטחונית יכולה להביא למלחמה. לפי אותן הערכות, יש להמתין עם תגובה חריגה נגד חמאס, חיזבאללה ושלוחות איראן בסוריה, כדי לצנן את המתח הדתי הנפץ הדתי שהתפתח סביב הר הבית.

עוד עולה מנתוני אגף המודיעין, המתיחות סביב מסגד אל-אקצא מלכדת את הזירות השונות, ומגבירה את השפעת ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות. בנוסף, אויבי ישראל זיהו את ההתרחקות של ארצות הברית מהמזרח התיכון, שכללה הוצאת מטוסים מתקדמים מהאזור והחלפתם בכלי טיס פחות מתקדמים. שינוי זה משפיע על ההרתעה הישראלית, לצד העיסוק האמריקני הגובר בסין ורוסיה.

הסלמה בטחונית. --, אתר רשמי
הסלמה בטחונית/אתר רשמי, --

כמו כן, באמ"ן מעריכים כי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי החליט לפני שנה להשיב על פעולות ישראל נגד המשטר בטהראן. על פי ההערכות, המנהיג האיראני דורש תגובה לחיסולים והתקיפות שמיוחסות לישראל, ולכן האיראנים מתאמצים להעביר את פעולות הטרור לתוך ישראל ולא להשאירן על הגבולות. בשלב זה, לפי אותן הערכות, האיראנים לא מצליחים במשימתם, אך ממשיכים להפעיל לחץ מעיראק, סוריה, לבנון, עזה ואף יהודה ושומרון.

חג הפסח נפתח בשבוע שעבר בסימן של הסלמה ביטחונית במספר זירות. עוד לפני ליל הסדר נורו רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, כשיום לאחר מכן הצטרפו מטחים משטח לבנון אל יישובי הגליל המערבי. זירה חדשה נפתחה מוקדם יותר השבוע כשנורו כמה רקטות גם מסוריה לכיוון דרום רמת הגולן. במקביל, ביום שישי אירעו שני פיגועים - בבקעת הירדן, שם נרצחו אם ושתי בנותיה, ובתל אביב נרצח תייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully