וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המטח הגדול ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה: בגדוד כיפת ברזל בצפון "נערכים להמשך"

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 11:46

במטח ששוגר לישראל בחמישי, יירטו לוחמי הגדוד 25 רקטות בתוך עשר דקות, זאת כשהם מתמודדים עם מצב זה לראשונה בגזרה. הכוננות שלהם נמשכת גם לתרחיש הקיצון: אלפי רקטות ביום. ומה לגבי סירוב להתייצב בשל המהפכה המשפטית? "ההתייצבות היתה מלאה, בגלל מחויבות אמיתית"

הפגזת צה"ל בלבנון, 7 באפריל 2023/תיעוד לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד גדוד כיפת ברזל צפוני, סא"ל מאור גבריאל, סיפר בריאיון לוואלה! על התמודדות של הלוחמים והלוחמות בפיקודו עם מטחי הרקטות ששוגרו השבוע משטח לבנון לעבר ישראל. "התכוננו לאירוע הזה. התאמנו לתרחיש הזה ולתרחישים נוספים כבר חודשים רבים", אמר. "הצוות הפגין הבנה מבצעית גבוהה ומיצה נכון את מערכת הנשק. התמודדנו בצורה טובה מאוד עם המטח הגדול ביותר בזירה הצפונית מאז מלחמת לבנון השנייה, ואנחנו נערכים להמשך.

"יירטנו 25 מטרות מתוך 28 ששוגרו לעבר ישראל", המשיך. "צריך להבין שהקצין רואה מטח רקטות בקצב מהיר, בתוך דקות בודדות. המטרות מגיעות אחת אחרי השנייה בקצב יחסית גבוה, והמטרות רובן לאזור הגליל. האתגר הוא משמעותי. אנחנו פועלים בצוותים שונים בשתי סוללות שונות, ונדרשים לתיאום בינהן. התפעול בסוף הביא ליכולת הגנה טובה מאוד". הוא הוסיף, "יחד עם זאת, כמו בכל אירוע, תחקרנו אותו ואנחנו לומדים, ונשתפר בהמשך".

המג"ד ייחס חשיבות רבה לרקטה הראשונה ששוגרה, שדורכת את כל הסוללה: "בסוף צריך לבחון שמדובר במטרה אמיתית, כי היו בעבר מטרות שווא", הוא הסביר. "מרגע שקבעת שזו מטרה אמיתית אתה צריך לתפעל מערכת נשק מהמשגר הרלוונטי בצורה אופטימילית. לתת התרעה לתושבים. אנחנו חלק ממערך שלם, וכל הדבר הזה קורה בקצב גבוה. חלק מהקצינים סיימו לאחרונה בה"ד 1, והם בפעם הראשונה רואים מטרה על מסך.

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, פגיעה בישוב שלומי. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי, אתר רשמי
פגיעת רקטה ביישוב שלומי, בחמישי/אתר רשמי, שלומי גבאי

"חשוב להבין שהלוחמים והלוחמות פוגשים את האירוע בהפתעה. כשהם נכנסים למשמרת הם לא יודעים שהם יחוו אירוע במהלכה, והיא לרוב מסתיימת בלי כלום, וטוב שכך. אבל ברגע שזה קורה אתה צריך להיות מוכן ולהגיב כמו שצריך".

סא"ל גבריאל ציין 12 שנה ליירוט הראשון של רקטה מרצועת עזה, עליו היה אחראי בעצמו. "זו סגירת מעגל אישית שלי", אמר בגאווה. "כשאירוע כזה קורה זה מספק כי אתה מגן על הבית. ואני חש גאווה כשאני רואה את הקצינים שהובילו את האירוע הנוכחי. הם תפעלו אותו בצורה שגורמת לי לתחושת ביטחון מאוד גדולה ביכולת שלנו לבצע את המשימה".

עוד בוואלה!

חג תחת אש: ירי מעזה ומלבנון, פיגועים בבקעה ובתל אביב

לכתבה המלאה
עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירטנו 25 מטרות מתוך 28. פגיעה בשטח ישראל, בחמישי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לשאלה האם נתקל בסרבנות ביומיים האחרונים בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית, השיב כי ההתייצבות היתה מלאה. "אנשים נרתמים באופן מלא. לא חוויתי אירועים של סרבנות ואני יכול להגיד שמי שהגיע לא הגיע כי קראו לו, אלא בגלל מחויבות אמיתית. לוחמים ולוחמות וטכנאים. זו גאווה ענקית. אני שמח שאנחנו לא מכניסים את זה לשיח שלנו. חשוב שנעבוד ביחד".

על הכוננות הגבוהה שנשמרת לאורך גבול הצפון, אמר: "אנחנו בכוננות גם לכל החגים. דרוכים ומוכנים. אני מקווה שלא נדרש אבל אנחנו נערכים לאירועים דומים ומורכבים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully