וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הפצועים מהרקטות - צעיר בן 26: "הרגשתי שנכנס לי משהו בצוואר"

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 21:30

רזי ביבאר, צעיר בן 26 מהיישוב יאנוח-ג'ת, נפצע מרסיס רקטה ששוגרה מלבנון ויורטה על ידי כיפת ברזל. "היינו בשטח בטיול אופנועים כשלפתע ראיתי את הפיצוץ, והרגשתי שנפצעתי ושנכנס לי משהו באיזור הצוואר". עוד שני בני אדם נפצעו קל, וכמה נוספים לקו בחרדה

רזי ביבאר ממנהלי מאפיה בג׳תראיון שנפצע קל/שלומי גבאי

זמן קצר אחרי שרזי ביבאר, צעיר בן 26 מהיישוב יאנוח-ג'ת, נפצע מרסיס רקטה ששוגרה מלבנון ויורטה על ידי כיפת ברזל, הוא פונה למרכז הרפואי לגליל, שם סיפר לוואלה! על שהתרחש: "היינו בשטח בטיול אופנועים כשלפתע ראיתי את הפיצוץ, והרגשתי שנפצעתי ושנכנס לי משהו באיזור הצוואר".

"ראיתי דם, הבנתי שזה רסיסים, החלטתי שבמקום לעצור כבר אמשיך עד בית החולים, וכך עשיתי", הוסיף ביבאר, ממנהלי מפעל לייצור פיתות בכפר ג'ת. כשהוא עם רסיס בצווארו, ביבאר נסע לבית החולים ואושפז במחלקה כירורגית של המרכז הרפואי לגליל כשמצבו מוגדר קל. את הלילה הקרוב הוא צפוי להעביר בבית החולים.

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. פצוע קל בבית חולים בנהריה. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
"היינו בשטח בטיול אופנועים כשלפתע ראיתי את הפיצוץ", רזי ביבאר/שלומי גבאי

"היה פה נס גדול", אמרה לוואלה! מרי עאסי, תושבת המועצה המקומית פסוטה, שגם בנה - ג'מאל בן ה-19, נפצע כתוצאה מנפילה של אחת מהרקטות ששוגרו מלבנון. זאת, בעת שנהג ברכבו בדרך חזרה הביתה.

עאסי שחזרה את האירוע: "ג'מאל יצא לדודה עם העוגות שהכנו לחג הפסחא, וכשיצא לדרך חזרה שמע בום ראשון. בגלל שהוא פחד, הוא לקח מסלול חלופי וככה יצא שחטף מהטיל השני. זה (הרסיס או הרקטה) פגע בצד של הנוסע - אם אני הייתי נוסעת איתו, כבר הייתי מתה. הוא עף החוצה מההדף והשכנה קראה לי. הזעקנו מד"א ואמבולנס, ולקחו אותו לבית החולים".

לכשהגיע לבית החולים, עאסי עבר בדיקות בחדר המיון ומצבו הוגדר קל ויציב. במהלך השעות הקרובות, הוא צפוי להשתחרר לביתו.

עוד בוואלה!

יממה של הסלמה: בלילה רקטות מעזה, בצהריים מטחים מלבנון

לכתבה המלאה
עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, רסיס פגע ברכב. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
"היה פה נס גדול". הרכב שנפגע מהרסיס בו נהג ג'מאל עאסי/שלומי גבאי

מלבד ביבאר ועאסי, דווח על אישה כבת שישים שנחבלה בדרכה לממ"ד, וכן על כמה נפגעי חרדה. מגורם ביטחוני נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף בגבול הצפון, וכן כי ההערכה היא שאלו יתקבלו בתום הדיון בקבינט.

סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר צבי שלג התייחס לנושא: "בעקבות האירוע האחרון, נעשה במרכז הרפואי רענון הנחיות ונהלים, יחד עם בדיקת מתחמים פוטנציאליים לאישפוז בשעת חירום. אנו ערוכים לכל התרחישים".

מוקדם יותר היום, לפחות 34 רקטות שוגרו היום משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, במתח רציף שלא נראה כמותו בזמן שגרה, מאז מלחמת לבנון השנייה. זאת, בצל המתיחות הביטחונית הקיימת ממילא בירושלים, יהודה ושומרון ורצועת עזה. לפחות 37 אזעקות נשמעו בערים ויישובים שבאזור הגבול עם לבנון ובגליל המערבי, ובצה"ל דיווחו על 25 רקטות שיורטו על ידי כיפת ברזל ועל לפחות חמש נפילות בשטח ישראל.

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

למרות שבדובר צה"ל אישרו כי חמאס בדרום לבנון אחראי לשיגורים - היקף השיגורים הגדול, שעומד על 34 רקטות - עשוי להצביע על מעורבות כזו או אחרת של חיזבאללה.

עם זאת, ברשת "אל-ערביה" הסעודית, ציטטו גורם "מקורב לחיזבאללה" שטען כי לארגון אין קשר לירי הרקטות, וכי מי שביצעו את השיגורים לעבר ישראל אלו הפלגים הפלסטינים שיושבים בדרום לבנון. לא מן הנמנע שבכלל מדובר בניסיון של חיזבאללה להתנער ממעורבות אפשרית של הארגון לשיגורים. גם בסוכנות הידיעות "רויטרס", שם דיווחו מפי "שלושה מקורות ביטחוניים", טענו כי הפלגים הפלסטיניים הם אלו האחראים לירי הרקטות לשטח ישראל, ולא חיזבאללה. הרושם הוא שבחיזבאללה מנסים להתנער ככל הניתן מהאירוע הזה.

מצידו, האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ובן דודו מצד אמו של מזכ"ל חזבאללה נסראללה, טען כי מאמציה של ישראל "לפגוע במסגד אל-אקצא ובאתרים הקדושים - יצית את האזור". לדבריו, "מאות מיליוני מוסלמים מוכנים לשפוך דם עבורו" (המסגד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully