וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בהולנד: תורם זרע הוא אביהם של יותר מ-550 ילדים

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 8:01

לאחר שנאסר על ג'ונתן מ' בן ה-41 לתרום עוד זרע, הוא פנה ברשתות לנשים שרצו להיכנס להיריון ולהציע להן "עזרה". כעת, אחת האמהות תובעת את תורם הזרע הסדרתי בטענה כי פעולותיו מסכנות את בריאות הילדים. "העדיף את הדחף שלו להתרבות על רווחת הילדים"

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

גבר הולנדי ששמו ג'ונתן מ', בן 41, נתבע בטענה כי תרם את זרעו מאות פעמים יותר מהמותר על פי חוק, ובעצם מהווה כאב הביולוגי של יותר מ-550 צאצאים. "העדיף את הדחף שלו להתרבות על פני הבריאות הנפשית והפיזית של הילדים", נכתב בכתב התביעה שהוגש נגדו בהולנד לפני כשבועיים.

ההנחיות בהולנד קובעות כי גבר יכול לתרום זרע רק עבור עד 25 צאצאים, או 12 משפחות, כדי למזער את הסיכוי לגילוי עריות, ולהגן על בריאותם הנפשית של הילדים. על כן, אמו של אחד מילדיו של ג'ונתן מ' תובעת את תורם הזרע הסדרתי בטענה שהתעלם מהכללים באופן בוטה, ומנסה למנוע ממנו להביא עוד ילדים לעולם.

אבא וילד. ShutterStock
אביהם הביולוגי של יותר מ-550 ילדים/ShutterStock

"אם הייתי יודעת שהוא כבר תרם ליותר ממאה נשים - לעולם לא הייתי בוחרת בתורם הזה", אמרה האם שהגישה את התלונה. "כשאני חושב על ההשלכות שיכולות להיות לכך על הילד שלי, אני מתחילה לחשוש לגבי העתיד שלו. פנייה לבית המשפט היא הדרך היחידה להגן עליו".

כבר ב-2017 תורם הזרע הסדרתי החל למשוך תשומת לב, לאחר שנחשף כי תרומתו אחראית ליותר ממאה ילדים שבאו לעולם. בתגובה, הורתה האגודה ההולנדית למיילדות וגינקולוגיה לבנקי הזרע להפסיק להשתמש בתרומות שלו באופן מיידי.

עם זאת, לפי התביעה, ג'ונתן מ' המשיך להציע את זרעו לנשים שרצו להיכנס להיריון ברשתות החברתיות, ושיקר להן על כמות הפעמים שכבר עשה זאת. ג'ונתן מ' מתגורר כיום בקניה ועד כה סירב להגיב לתביעה כי תרומותיו סייעו בלידתם של יותר מ-550 ילדים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully