וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בצפון: ילד בן 4 טבע למוות בבריכה בצימר בקצרין

עודכן לאחרונה: 5.4.2023 / 15:15

צוות רפואה הגיעו למקום, העניקו לילד טיפול, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו אחרי יותר משעה של ניסיונות החייאה. חובש מד"א סיפר כי הנוכחים בבריכה ראו אותו מחוסר הכרה בתוך המים, ונשמה החוצה. "כשהגענו הוא שכב סמוך לבריכה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות"

המרפאה בלקיה ממנה פונתה האישה שנפצעה מירי/דוברות מד"א

ילד בן 4 טבע היום (רביעי) למוות בבריכה בצימר בקצרין. צוותי רפואה שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו במקום. משפחתו של הילד הגיעה ממבשרת ציון להתארח בצימר ביישוב. הילד נמשה מהמים על ידי בן משפחה, ובתום מאמצי הצוות הרפואי - נקבע מותו.

חובש מד"א שילה מייברג סיפר, כי "מדובר באירוע קשה מאוד. הילד נמצא מחוסר הכרה בבריכה ונמשה החוצה". הוא המשיך, "כשהגענו הוא שכב סמוך לבריכה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית ממוקד מד"א", סיפר החובש. "המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות במשך יותר משעה ורבע אבל בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

שוטרי משטרת ישראל הגיעו לזירה אספו ממצאים ופתחו בחקירה.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2022 טבעו למוות 16 ילדים, ומחציתם מתחת לגיל 4. בעשור האחרון טבעו למוות 185 ילדים, 45% מתוכם מתחת לגיל 4. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון בטרם מסרה: "הקיץ עוד לא התחיל וכבר אנחנו שומעים על מקרה טראגי של טביעת פעוט בבריכה ביתית. במיוחד עכשיו, בחופשת החג, אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה בדיוק ברגע שלא שמנו לב".

"בסביבת המים לא מורידים מהילדים את העיניים. קובעים מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה", הוסיפה סילבינגר. "לא יוצאים לנופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית ובריכות ביתיות מרוקנים מיד בתום השימוש. אם אין אפשרות לרוקן, יש לגדר את הבריכה כך שילד לא יוכל להגיע אליה ללא השגחה".

בחודש ספטמבר האחרון טבעה למוות ילדה בת 7 טבעה למוות בג'קוזי במתחם צימרים ביישוב ירכא שבצפון. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותה למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך פעולות החייאה, שם נקבע מותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully