וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ שוחח עם ראשי רשויות בצפון - רק באחת מהן היו נפילות

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 21:45

בלשכת רה"מ פרסמו הבוקר כי עקב המצב הבטחוני - נתניהו שוחח עם ראשי הרשויות בצפון. מאוחר יותר, כמה מהם הבהירו כי רה"מ לא שוחח עמם, ומבדיקת וואלה! עולה כי נתניהו שוחח עם תשעה ראשי רשויות, מתוכם - רק באחת נפלו רקטות. ראש מועצת שלומי: "נתניהו היה צריך להתקשר"

בוידאו: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לצד ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ' וראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן/שלומי גבאי

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', המכהן גם כיו"ר פורום ישובי קו העימות, התייחס היום (ראשון) לפרסומים בלשכת ראש הממשלה על השיחות שערך בנימין נתניהו עם ראשי רשויות בדרום ובצפון הארץ, בעניין המצב הבטחוני ותוכנית מיגון היישובים.

בתוך כך, דוידוביץ' הבהיר כי נתניהו שוחח רק עם כמה מראשי הרשויות בצפון, לא עם כולם ולא עם ראשי הרשויות העומדים בראש הרשויות שנכללות בתוכנית של פיקוד העורף למיגון יישובי הצפון. לדבריו של דוידוביץ', ברשויות שספגו את הקטיושות והרקטות במטח האחרון לעבר הצפון - "לא התקבלה שיחת הטלפון" מראש הממשלה.

לוואלה! נודע כי נתניהו שוחח עם ראשי הרשויות של מואז גולן, חצור הגלילית, מעלות תרשיחא, מבואות חרמון, נהריה, קריית שמונה, מעלה יוסף, יסוד המעלה וקצרין. מבין כל אלו, רק מואז גולן הייתה עדה לנפילת רקטות בשטחה.

"נדהמתי ללמוד מהתקשורת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו 'שוחח' עם ראשי הרשויות מהצפון ואף הודיע כי יאיץ את תכנית מיגון הצפון. כמי שעומד בראש פורום רשויות קו העימות ונלחם ללא הפסקה על מנת להעביר את הכספים של תכנית מגן הצפון ומיגון הצפון, לא קיבלתי ולו שיחת טלפון אחת וכך גם חלק מחבריי ראשי הרשויות הנמצאים בסמוך לקו הגבול", הדגיש דוידוביץ'.

"כולי תקווה כי לא היתה סלקציה בבחירת ראשי הרשויות עמם בחר רוה"מ לשוחח. דווקא ברשויות אליהן כוונו ונשלחו 32 קטיושות ואף פגעו ובמזל לא נהרגו אנשים, דווקא שם לא התקבלה שיחת הטלפון מראש הממשלה של כל אזרחי מדינת ישראל", מסר.

משה דוידוביץ ראש המועצה האיזורית מטה אשר ויו"ר פורום ישובי קו העימות בצפון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
"לא קיבלתי ולו שיחת טלפון אחת". ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ'/שלומי גבאי

גם גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, איש ליכוד ומי שבאופן קובע דורש ממשלות ישראל לממש את ההבטחות ליישום תוכנית "מגן הצפון" - לא קיבל שיחת טלפון מנתניהו, מאז אירעה מתקפת הרקטות שפגעה ביישובו.

"חיכיתי וציפיתי", הוא מודה, "שמעתי בתקשורת שנתניהו ישוחח עם ראשי רשויות, אבל שיחה כזו לא הגיעה. מישהו מהמארגנים טעה. אני לא יכול להאמין שדבר כזה נעשה במכוון. אני איש ליכוד. אני תומך בנתניהו ואני סבור שהיה צריך להתקשר, ואני חושב שזו שגיאה של מי שארגן עבורו את השיחות". לא זו בלבד, גם ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, איש ליכוד - הודה שלא קיבל שיחת טלפון מראש הממשלה נתניהו.

מאוחר יותר, לאחר פרסום הדברים, מהמועצה המקומית שלומי נמסרה הבהרה: "ראש מועצת שלומי גבי נעמן הוא איש ליכוד התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו כראש ממשלה מסייע לשלומי וביישוב מכבדים אותו על תרומתו רבת השנים לפיתוח היישוב. ראש המועצה משוכנע כי יימצא בהקדם תקציב מיגון להשלמת הפערים והוא משוכנע כי ראש הממשלה שומר פינה חמה בלב ליישוב ותושביו".

בהקשר זה, יוזכר כי ביום שישי האחרון דוידוביץ' ונעמן אירחו את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שערך סיור בגליל על מנת לאמוד את הנזקים שנגרמו כתוצאה ממתקפת הרקטות.

כשהם עומדים לצד גנץ, השניים חזרו על דרישתם לתקצב את התוכנית כפי שהובטח להם פעם אחר פעם, חמישה מיליארד שקלים בעשר שנים, זאת לאחר שהשנה התקציב צומצם מ-500 מיליון שקלים ל-100 מיליון.

עוד בוואלה!

מר אי-ביטחון: ההידרדרות הביטחונית עלולה לקרב גם את קריסת הממשלה

לכתבה המלאה
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לצד ראש מועצת שלומי גבי נעמן (שמאל) וראש המועצה המקומית מטה אשר משה דוידוביץ' (ימין). שלומי גבאי
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לצד ראש מועצת שלומי גבי נעמן (שמאל) וראש המועצה המקומית מטה אשר משה דוידוביץ' (ימין)/שלומי גבאי

בתגובה לפרסומים, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בסוף השבוע עליתי לצפון לחזק את התושבים - נפגשתי גם עם שלושה ראשי רשויות שתושביהן ספגו רקטות. היום גיליתי שראש הממשלה קיים שיח עם ראשי רשויות בצפון והדיר אותם ממנו. זה מעציב, אבל זה גם מסוכן".

"הרקטות שמשגרים אויבינו לא מבחינות בין ימין או שמאל, בין אזרח שראש המועצה שלו נפגש איתי או לא", הוסיף.

בהמשך, גנץ קרא לרה"מ נתניהו להכריע בסוגיית פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, ולהשאירו בתפקיד: "כמו במקרה של השארת גלנט כשר ביטחון על תנאי שמכרסמת בעוצמתנו, גם בנושא החוסן האזרחי - אין לנו פריביליגיה לעשות פוליטיקה מביטחון. נתניהו, זה יגמר באסון".

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, פגיעה בישוב שלומי. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי, אתר רשמי
פגיעה ביישוב שלומי. 6 באפריל 2023/אתר רשמי, שלומי גבאי

מוקדם יותר היום, בלשכת ראש הממשלה פרסמו הודעת לתקשורת בה נטען כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראשי רשויות בדרום ובצפון.

"ראש הממשלה הסביר לראשי הרשויות שאנחנו בתקופת מבחן ביטחונית ושאויבנו טעו כשחשבו שאזרחי ישראל לא מאוחדים מאחורי צה"ל. כולנו מאוחדים מאחורי ביטחון המדינה ונעשה הכל כדי להבטיח את השקט והביטחון של כולנו", נמסר מטעמו של נתניהו.

"ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו על עמידתם האיתנה של אזרחי המדינה בעוטף עזה וישובים בצפון הארץ ועל עשייתם של ראשי הרשויות, תוך הקשבה להנחיות פיקוד העורף וגופי הביטחון", הוסיפו.

ישראל תקפה בסוריה משגרי רקטות, 9 באפריל 2023. טוויטר, אתר רשמי
תיעוד מתקיפת צה"ל נגד משגרי רקטות בסוריה, 9 באפריל 2023/אתר רשמי, טוויטר

במהלך הלילה האחרון, בסביבות השעה 03:20, שלוש רקטות נורו מסוריה לעבר דרום הגולן. אחת יורטה על ידי כיפת ברזל, ואחרת נפלה בשטח פתוח בגולן. הרקטה השלישית לא הגיעה לשטח ישראל.

בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות ארטילריה את המרחב שממנו בוצע הירי וזמן קצר לאחר מכן הפציץ את המשגרים גם באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק. בהמשך, הודיע צה"ל על תקיפה נוספת, שלישית תוך פחות משעתיים, בה הפציץ באמצעות מטוסי קרב מתחם צבאי של הדיוויזיה הרביעית של צבא סוריה, מכ"ם ועמדות ארטילריה של צבא סוריה.

אמש, שלוש רקטות נוספות שוגרו משטח סוריה, ובעקבותיהן הופעלה התרעה ברמת הגולן. לאחר בדיקה התגלה כי רקטה אחת בלבד נפלה בשטח פתוח בדרום רמת הגולן, בעוד השתיים האחרות נפלו אחת בשטח ירדן ואחת בשטח סוריה. בעקבות האירוע הזניק צה"ל מטוסי קרב מהנגב אל הצפון, ומסוקי קרב הוקפצו לגבול שבין ירדן, סוריה וישראל.

תקרית זו הצטרפה למטחי הרקטות מלבנון ששוגרו לעבר ישראל ביום חמישי, ולמטחים מרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully