וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 רקטות נוספות שוגרו לרמת הגולן - צה"ל תקף בסוריה

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 7:37

אזעקות נשמעו בגולן בפעם השנייה תוך שעות. רקטה אחת יורטה ע"י כיפת ברזל, ואחרת נפלה בשטח פתוח. רקטה נוספת לא הגיעה לשטח ישראל. לא היו נפגעים, התושבים התבקשו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. צה"ל תקף באזור שממנו בוצע הירי והפציץ בין היתר מכ"ם ועמדות ארטילריה

תיעוד מתקיפת המשגרים שירו רקטות מסוריה לישראל על ידי כטמ"ם של צה"ל/דובר צה"ל

שלוש רקטות נורו הלילה (ראשון) מסוריה לעבר דרום הגולן. אחת יורטה על ידי כיפת ברזל, ואחרת נפלה בשטח פתוח בגולן. הרקטה השלישית לא הגיעה לשטח ישראל. תושבי האזור התבקשו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, אולם כעבור כמה שעות הורה פיקוד העורף על חזרה מלאה לשגרה.

בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות ארטילריה את המרחב שממנו בוצע הירי וזמן קצר לאחר מכן הפציץ את המשגרים גם באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק. בהמשך, הודיע צה"ל על תקיפה נוספת, שלישית תוך פחות משעתיים, ובה הפציץ באמצעות מטוסי קרב מתחם צבאי של הדיוויזיה הרביעית, מכ"ם ועמדות ארטילריה של צבא סוריה. זאת, במקביל לדיווחים בסוריה לפיהם מערכות ההגנה האוויריות יירטו כמה מהטילים.

דו"צ מסר כי "צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל אשר קורה משטחה ולא יאפשר ניסיונות להפרת ריבונות ישראל". בד בבד, ברשת אל-מיאדין דווח כי מאחורי הירי לגולן בשבת עומדת קבוצת "אל-קודס".

ישראל תקפה בסוריה משגרי רקטות, 9 באפריל 2023. טוויטר, אתר רשמי
מתיחות גם בצפון. התקיפה הישראלית בסוריה/אתר רשמי, טוויטר

אמש, שוגרו שלוש רקטות משטח סוריה, שבעקבותיהן הופעלה התרעה ברמת הגולן. מבדיקה עלה כי רקטה אחת בלבד נפלה בשטח פתוח בדרום רמת הגולן, בעוד השתיים האחרות נפלו אחת בשטח ירדן ואחת בשטח סוריה. בעקבות האירוע הזניק צה"ל מטוסי קרב מהנגב אל הצפון, ומסוקי קרב הוקפצו לגבול שבין ירדן, סוריה וישראל, שם הם נמצאים בעמדות המתנה. במקביל דווח על ירי ארטילרי לעבר מטרות בסוריה.

תקרית זו הצטרפה למטחי הרקטות והטילים מלבנון ששוגרו לעבר ישראל ביום חמישי, ולמטחים מרצועת עזה. אם אכן יתברר כי הירי כוון מסוריה, מדובר בחזית שלישית שנפתחת נגד ישראל בתוך מספר ימים. לאחר האירוע ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעדכון ביטחוני.

עוד בוואלה!

ישראל לירדן: דורשים משומרי הווקף לפנות את המתבצרים במסגד אל-אקצא

לכתבה המלאה
ישראל תקפה בסוריה משגרי רקטות, 9 באפריל 2023. טוויטר, אתר רשמי
ישראל תקפה בסוריה משגרי רקטות, 9 באפריל 2023/אתר רשמי, טוויטר

רבש"ץ הקיבוץ מיצר שברמת הגולן, חן לוי, מסר בתגובה לירי הקודם: "ההסלמה בגזרת הצפון לא פוסחת על גזרת רמת הגולן. הגענו ראשונים לאירוע. לצערנו, מדובר באירוע חמור מאוד למרות שהמרגמה נפלה בשטחים פתוחים ולא בתחומי הקיבוץ. אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות הביטחון. אסור שדם תושבי ישראל יהיה הפקר".

הוא הוסיף שהנפילה לא הייתה קרובה ליישוב, אך שמעו בו את הפיצוץ. "זה הפתיע אותנו, לא היו התרעות. אבל כמובן שצריך לזכור את המתיחות בכל הגזרות. אנחנו ממשיכים בשגרת חיינו ואין הנחיות מיוחדות. כרגע שקט ואנחנו לא שומעים ירי ארטילרי מהצד שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully