וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לירדן: דורשים משומרי הווקף לפנות את המתבצרים במסגד אל-אקצא

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 1:37

בציוץ שפרסם משרד החוץ נכתב כי "אספסוף מסוכן" שהוסת על ידי חמאס מחלל את קדושת המסגד ומתבצר בתוכו: "קוראים להוציא אותם, הם מתכננים להתפרע". אמש דווח כי כמה מאות צעירים נשארו במקום לאחר התפילות בהר הבית וסגרו את הכניסות למסגד שהיה במוקד העימותים בשבוע האחרון

בוידאו: מהומות בהר הבית כ-400 מתפרעים התבצרו במסגד/דוברות המשטרה

ישראל קראה הלילה (ראשון) לירדן לפנות את המתפללים שמתבצרים במסגד אל-אקצא שבהר הבית. בציוץ שפרסם הלילה משרד החוץ נטען כי "אספסוף מסוכן" שהוסת על ידי חמאס מחלל את קדושת מסגד אל-אקצא ומתבצר בתוכו. "אנחנו קוראים לירדן לפעול באמצעות שומרי הווקף להוציא מהמסגד את הקיצונים הללו, שמתכננים להתפרע מחר במהלך התפילות במסגד ובמהלך ברכת הכוהנים בכותל המערבי", נכתב.

אמש הסתיימה תפילת הערב בהר הבית. מרבית המתפללים התפזרו לביתם, אך כמה מאות צעירים נשארו במתחם. לפי דיווחים פלסטיניים, הכניסות למסגד אל-קיבלי, שהיה במוקד העימותים בשבוע האחרון, נסגרו על ידי צעירים שמתבצרים במקום.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן אמר אמש בדיון הערכת מצב: "אנחנו מדברים על קריאות להפרות סדר ואלימות בהר הבית כאשר החמאס, לאחר שהצליח לייצר אלימות ולפגוע במתפללים במסגד בלילה שקדם לערב הפסח, תחילה בעלילות הגדיים שסוכלו על ידנו, מגדיל לעשות היום בכך שהוא מאיים על ברכת הכהנים בטענה שהיהודים הולכים להסתער על הכותל".

כוחות צה"ל בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
פנייה לירדן לפעול בנושא. שוטרים בהר הבית, שבוע שעבר/פלאש 90, ג'מאל עוואד

ארצות הברית בלמה גינוי

ביום רביעי התבצרו מאות פלסטינים במסגד אל אקצא וסירבו להתפנות, לאחר שנשארו במקום אחרי השעות המוסכמות לתפילה ושהייה במקום. מאות נעצרו. זאת, על רקע קריאות תנועת חמאס להגיע למקום במהלך הלילה במטרה "להגן על המסגד" לקראת ניסיונות פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח. לאחר מכן, דובר צה"ל עדכן כי השקט הושב למתחם שנפתח שוב למתפללים ותיירים.

המתפללים נעלו את עצמם בתוך המסגד, שמו מכשולים בפתחים, ירו זיקוקים וזרקו מקלות ואבנים. כוחות המשטרה נכנסו בכוח לתוך המתחם ופעלו להוצאתם, תוך שיודו לעברם אבנים ונורו זיקוקים בתוך המבנה. המשטרה עצרה עשרות בני אדם בחשד להתפרעויות, יידוי אבנים וחילול המסגד. כתוצאה מההתפרעויות, שוטר נפצע ברגלו מיידוי האבנים ושוטר נוסף נפצע ברגלו מזיקוק שנורה לעברו. בעקבות המעצרים בלמה ארצות הברית גינוי של ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully