וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: ארה"ב בלמה הודעת גינוי לישראל באו"ם בעקבות האירועים בהר הבית

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 21:41

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום דיון סגור על רקע ההסלמה בירושלים, עזה ולבנון. השגריר ארדן ביקש משגרירת ארה"ב באו"ם למנוע פרסום של הודעת גינוי על האירועים בהר הבית - וההודעה לא פורסמה

בוידאו: מהומות בהר הבית כ-400 מתפרעים התבצרו במסגד/דוברות המשטרה

בכיר ישראלי אמר היום (חמישי) כי ארצות הברית בלמה פרסום של הודעת גינוי לישראל מטעם מועצת הביטחון של האו"ם לגבי האירועים בהר הבית.

מועצת הביטחון קיימה היום דיון סגור בנוגע להסלמה בירושלים, עזה ולבנון. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן עמד בקשר עם שגרירת ארה"ב באו"ם וביקש למנוע פרסום הודעה לעיתונות מטעם מועצת הביטחון בנוגע לאירועים בהר הבית.

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסגד אל אקצא, יום לאחר המהומות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כיומיים התבצרו מאות פלסטינים במסגד אל אקצא שבהר הבית וסירבו להתפנות, לאחר שנשארו במקום אחרי השעות המוסכמות לתפילה ושהייה במקום, מאות נעצרו. זאת, על רקע קריאות תנועת חמאס מוקדם יותר היום להגיע למקום במהלך הלילה במטרה "להגן על המסגד" לקראת ניסיונות פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח.

במקום התפתחו עימותים בין כוחות המשטרה למתפללים, שנעלו את עצמם בתוך המסגד, שמו מכשולים בפתחים, ירו זיקוקים וזרקו מקלות ואבנים לעבר השוטרים. הכוחות נכנסו בכוח לתוך המתחם ופעלו להוצאתם. כתוצאה מההתפרעויות, שוטר נפצע ברגלו מיידוי האבנים ושוטר נוסף נפצע ברגלו מזיקוק שנורה לעברו.

עוד בוואלה!

גנץ ולפיד: "כשמדובר בבטחון אין אופוזיציה וקואליציה"

לכתבה המלאה
עימותים בין המשטרה למתפללים במסגד אל אקצא בהר הבית, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים בין המשטרה למתפללים במסגד אל אקצא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום, אמרה דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן כי ארה"ב מגנה את מטחי הרקטות ששוגרו בצהריים לעבר ישראל מלבנון.

"מי שמשתמש בלבנון כבסיס לשיגור טילים נגד ישראל מעמיד בסכנה את העם הלבנוני ומגדיל את הפוטנציאל לערעור היציבות במדינה", טענה. לדבריה, ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ומכירה בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על אזרחיה ועל שטחה מפני כל סוג של תוקפנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully