וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ולפיד: "כשמדובר בבטחון אין אופוזיציה וקואליציה"

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 21:57

ראשי האופוזיציה יצאו במסר מאחד כנגד האיום הבטחוני בגבול הצפוני. "נתייצב מאוחדים מול כל אוייב, ניתן גיבוי לממשלה". אולם, זאת לא לפני שהאשימו את הממשלה הנוכחית כי פגעה בביטחון המדינה. גם מימין קראו חכ"ים: "לזנוח את המחלוקות ולהתאחד נגד האויב"

כינוס הקבינט הביטחוני. 6 באפריל 2023/דובר צה"ל

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר הערב (חמישי) כי "כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב".

"ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים" מסר הערב לפיד והאשים את הממשלה הנוכחית בהסלמת המצב הנוכחי. "אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה", מסר.

"אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה", המשיך לפיד ומסר, "אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון". כמו כן, שלח לפיד חיזוק לתושבי הצפון ועוטף עזה, וכוחות הביטחון.

סיעת יש עתיד 27.3.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה", לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, האשים גם הוא את הממשלה הקיימת במתיחות הביטחוני, אך המשיך במסר מאחד. "ממשלת ישראל פגעה בחוסננו, בהיררכיה הפיקודית, ודרדרה אותנו לקרע פנימי. ובכל זאת - כמו בעבר, בעיתות של משבר ביטחוני, תמיד ידענו להתאחד. תמיד ידענו לשים את הביטחון מעל למחלוקת. כך יהיה גם הפעם", מסר גנץ.

"מי שאחראי על הירי בצפון הם לא רק חמאס וחיזבאללה, אלא מדינת לבנון, והיא זו שתישא בתוצאות לפעולות הטרור משטחה כמו גם חמאס מרצועת עזה. אני אומר כאן באופן הוודאי ביותר - אנחנו יודעים לתת מענה לטרור גם מלבנון", הוסיף יו"ר המחנה הממלכתי, "אם נידרש לשים סוף לשקט של 17 השנים האחרונות בגבולנו הצפוני - נעשה זאת, ונגבה מחיר כבד. אם צריך לתקוף בעוצמה בעזה - אין בעיה לעשות זאת; אם צריך להגיע לכל נקודה על מנת לפגוע בטרור נעשה זאת. כמו בעבר, כולנו נתייצב למען המדינה וננצח".

לבסוף, הוסיף גנץ ומסר: "אני מבקש להגיד לאויבינו - חיזבאללה, חמאס ומדינת החסות שלהן - איראן: אתם טועים בהערכת המצב. מול טרור שמאיים על אזרחינו, מול ירי על בתי תושבינו, אין קואליציה ואין אופוזיציה. כולנו מאחורי צה"ל וגופי הביטחון כולם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי בהצהרה , 27 במרץ 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
"אם נידרש לשים סוף לשקט של 17 השנים האחרונות - נעשה זאת"/צילום מסך, ערוץ כנסת

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר כי שוחח הערב, בצאת החג, עם ראשי רשויות בצפון ובדרום. "בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו".

"מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על בטחונה ובטחון אזרחיה", הוסיף הנשיא ומסר, "אני תובע מהקהילה הבין-לאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבין-לאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, 16 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"תובע מהקהילה הבין-לאומית לא לתת יד לטרור", הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את הממשלה וקרא "להפסיק באופן מיידי את כל ההטבות והכספים שהממשלה מעבירה לארגוני הטרור בעזה, בשביל 'שקט והסדרה' שלא קיימים".

"עלינו להחזיר את ההרתעה הישראלית ולחזק את החוסן הלאומי של אזרחי המדינה. דין ישוביי עוטף עזה ושדרות, שלומי ומטולה,הוא כדין תל אביב", מסר ליברמן, כמו כן הוסיף כי הוא קורא לממשלה להודיע כי המהפכה המשפטית "יורדת מהפרק ולא קיימת יותר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר הערב כי "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו". עוד הוסיף סמוטריץ' ואמר כי "מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024, באולם בבניין ג'נרי, בנק ישראל 7, ירושלים. רוני כנפו
"עוזבים את כל המחלוקות ומתאחדים נגד אויבינו", סמוטריץ'/רוני כנפו

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי מסרה גם היא כי "חזרנו והתרענו שנתניהו מוביל לסכנה בטחונית. והנה -כאוס, טילים, אלפי ישראלים שרצים למקלטים בצפון ובדרום אחרי יום קשה גם בירושלים". עוד הוסיפה מיכאלי ומסרה, "הסלמה ביטחונית שלא נראתה כאן מזמן, והממשלה? שר פיתות שמבעיר את הר הבית ושר בטחון מתנדנד כחלק מחיסול פוליטי. נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין מסר כי "איראן אחראית על חיזבאללה, חיזבאללה אחראי על הנעשה בשטח לבנון. אסור לנו לרדוף אחרי זנבות - אלא להכות בראש הנחש". עוד הוסיף אדלשטיין וקרא לתגובה צבאית, "האויב בוחן כעת את ישראל ואת תגובתה, ולכן חייבת לבוא כעת תגובה עוצמתית ונחושה, כדי להבהיר לכולם שחרף הדיון הפנימי - ישראל כאן וישראל חזקה כתמיד. טרור מכניעים בעוצמה - לא בהכלה".

ח"כ דני דנון ממפלגת הליכוד מסר בציוץ בטוויטר: "מטחים בגליל בזמן שאנו חוגגים את חג החירות. עם כל הכבוד לרצון להכיל והרגישות בתקופה זו, מדינת ישראל חייבת להגיב באופן מיידי בחוזקה ובצורה לא פרופורציונאלית".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully