וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במסר למדינות העולם: נגיב על הירי מלבנון ועזה

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 20:55

משרד החוץ שלח הנחיה לראשי הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל בעולם, לפיה עליהם לפנות למשרדי החוץ במדינות בהן מוצבים ולהבהיר כי ישראל תגיב על הירי לשטחה. ארה"ב: מודאגים מההסלמה בלבנון, בירושלים ובעזה. קוראים לכל הצדדים להימנע מהסלמה נוספת

כיפת ברזל יירטה רקטות בגליל המערבי, 6 באפריל 2023/ללא קרדיט

משרד החוץ הישראלי שלח היום (חמישי) הנחיה לראשי הנציגויות הדיפלומטיות השונות של ישראל ברחבי העולם, לפיה על הנציגים השונים לפנות למשרדי החוץ במדינות בהן הם מוצבים, ולהבהיר כי ישראל תגיב על הירי מלבנון ועזה לשטחה.

"עליכם לפנות למשרדי החוץ לעדכן בירי על ישראל מעזה ומלבנון. ישראל תנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להגן על עצמה. אנו מצפים כי יפרסמו גינוי ברור להתקפות אלו על ישראל", נכתב בהנחיה לשגרירים.

תחנת דלק נפעה מטילים ששוגרו לגליל המערבי מלבנון. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
תחנת דלק שנפגעה מרקטה ששוגרה לגליל המערבי/שלומי גבאי

מאוחר יותר, דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה לוואלה! כי ארצות הברית מודאגת מההסלמה בלבנון, בירושלים ובעזה וקוראת לכל הצדדים להימנע מהסלמה נוספת. "הנשיא מעודכן לחלוטין באירועים והשגריר (בישראל) טום ניידס ובכירים נוספים בממשל נמצאים בקשר עם ישראל", אמרה.

הדוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה כי ארה"ב מגנה את ירי הרקטות לעבר ישראל. "מי שמשתמש בלבנון כבסיס לשיגור טילים נגד ישראל מעמיד בסכנה את העם הלבנוני ומגדיל את הפוטנציאל לערעור היציבות במדינה", טענה.

לדבריה, ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ומכירה בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על אזרחיה ועל שטחה מפני כל סוג של תוקפנות.

עוד בוואלה!

יממה של הסלמה: בלילה רקטות מעזה, בצהריים מטחים מלבנון

לכתבה המלאה
עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, מקלטים נפתחו ביישוב חניתה. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון, מקלטים נפתחו בקיבוץ חניתה. 6 באפריל 2023/שלומי גבאי

בצל המתיחות הביטחונית הקיימת ממילא בירושלים, יהודה ושומרון ורצועת עזה, לפחות 34 רקטות שוגרו היום משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, במתח רציף שלא נראה כמותו בזמן שגרה, מאז מלחמת לבנון השנייה. עד כה, בישראל נמנעו מלהגיב למטח הרקטות וככל הנראה ימתינו עד לאחר התכנסות הקבינט הצפויה לשעה 21:15.

לפחות 37 אזעקות נשמעו בערים ויישובים שבאזור הגבול עם לבנון ובגליל המערבי, ובצה"ל דיווחו על 25 רקטות שיורטו על ידי כיפת ברזל ועל לפחות חמש נפילות בשטח ישראל. זאת, בשעה שאלפי משפחות ומטיילים ניצלו את החג כדי לטייל בצפון הארץ.

בהמשך למטח הרקטות שנורה לעבר יישובי הצפון והגליל, כמה מערי האזור הודיעו על פתיחת המקלטים בשטחן, בעוד שבצה"ל - העלו את רמת הכוננות ומטוסי קרב אף החלו לחוג באוויר במרחב הגבול. עוד נמסר כי בצה"ל נערכים לאפשרות של חדירה קרקעית, וכן חדירה אווירית של כלי טיס בלתי מאוישים. לא זו בלבד, ברשות התעופה הודיעו כי בעקבות המצב הביטחוני, המרחב האווירי הצפוני נסגר לטיסות אזרחיות.

מטח רקטות לצפון, 6 באפריל 2023. יאיר בלאושטיין, תמונות גולשים
מטח רקטות לצפון, 6 באפריל 2023/תמונות גולשים, יאיר בלאושטיין

למרות שבחיזבאללה טרם התייחסו לירי הרקטות לשטח ישראל, גורם צבאי ששוחח עם וואלה! העריך כי הכרוז שפרסם הבוקר ארגון הטרור, בו הזדהות לבנונית-ערבית עם אירועי הר הבית ונקיטת עמדה מובהקת של הארגון לצד העם הפלסטיני ו"פלגי ההתנגדות" נגד "האויב הציוני" - היה למעשה הסימן לבאות.

למרות שבדובר צה"ל אישרו כי חוליות חמאס בדרום לבנון אחראיות לשיגורים - היקף השיגורים הגדול, שעומד על 34 רקטות - עשוי להצביע על מעורבות כזו או אחרת של חיזבאללה.

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, רסיס פגע ברכב. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי
רסיס רקטה פגע ברכב בצפון, אין נפגעים/שלומי גבאי

עם זאת, ברשת "אל-ערביה" הסעודית, ציטטו גורם "מקורב לחיזבאללה" שטען כי לארגון אין קשר לירי הרקטות, וכי מי שביצעו את השיגורים לעבר ישראל אלו הפלגים הפלסטינים שיושבים בדרום לבנון. לא מן הנמנע שבכלל מדובר בניסיון של חיזבאללה להתנער ממעורבות אפשרית של הארגון לשיגורים. גם בסוכנות הידיעות "רויטרס", שם דיווחו מפי "שלושה מקורות ביטחוניים", טענו כי הפלגים הפלסטיניים הם אלו האחראים לירי הרקטות לשטח ישראל, ולא חיזבאללה. הרושם הוא שבחיזבאללה מנסים להתנער ככל הניתן מהאירוע הזה.

מצידו, האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ובן דודו מצד אמו של מזכ"ל חזבאללה נסראללה, טען בהתייחסות ראשונה בערוץ הלבנוני "אל-מנאר" כי מאמציה של ישראל "לפגוע במסגד אל-אקצא ובאתרים הקדושים - יצית את האזור". לדבריו, "מאות מיליוני מוסלמים מוכנים לשפוך דם עבורו" (המסגד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully