וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חג מתוח בעוטף והתושבים דורשים שקט: "חייבים תגובה חריפה - ההרתעה כבר איננה"

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 9:50

לאחר שהתרעות צבע אדום הופעלו במהלך ליל הסדר ולפנות בוקר, ביישובי הדרום קוראים לנקוט בתגובה קשה נגד ארגוני הטרור ברצועה. "כבר יומיים שאנחנו ערים בגלל אזעקות", אמר אחד מתושבי העוטף. "אי אפשר להמשיך ככה"

בוידאו: תיעוד: תקיפות צה"ל ברצועת עזה אחרי שיגורי הרקטות/דובר צה"ל

אחרי עוד לילה מתוח ביישובי הדרום, שבו שוגרו רקטות במהלך ליל הסדר וגם לפנות בוקר התושבים בעוטף עזה מבקשים הבוקר (חמישי) תגובה חזקה שתחזיר את ההרתעה. "חייבים תגובה חריפה מאוד וקשה. לא ייתכן שהמצב הזה ימשיך. ההרתעה כבר איננה", אמר עופר ליברמן בשיחה עם וואלה.

לדברי ליברמן, "לילה קשה היה לנו בעוטף עזה, כבר יומיים שאנחנו ערים בגלל אזעקות - חייבים לשנות את המצב. אי אפשר להמשיך ככה". ארז שרון ממושב רנן סיפר: "רצנו לממדים ב-5:30 בבוקר, ישנו בממ"ד, אנחנו סומכים על צה"ל ומערכת הביטחון שיגיב ויחזיר את השקט. אנחנו נמשיך את החג כרגיל, שום דבר לא יהרוס לנו את החג". מירב כהן מהמועצה האזורית אשכול הוסיפה כי "היו פיצוצים בזמן קריאת ההגדה וחלק מהילדים בכו מהרעש, אבל סיימנו את ההגדה".

יירוט רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. אבי רוקח, עיבוד תמונה
יירוט שיגורי רקטות לעבר ישראל. ארכיון/עיבוד תמונה, אבי רוקח

התרעות צבע אדום הופעלו הלילה במושבים פטיש ורנן שבעוטף עזה, בקיבוץ דורות שבאזור שער הנגב, ובאזורים נוספים בשטח העוטף. צה"ל מסר כי בסך הכל נורו והתפוצצו באוויר שבע רקטות נ"מ. מתוכן, חמש נורו לכיוון שטח ישראל ושתיים לעבר הים בשטח הרצועה, ולכן לא הופעלו מיירטים.

אתמול בערב, הופעלה התרעה נוספת בשטחים פתוחים בעוטף עזה בעקבות שני שיגורים משטח הרצועה לישראל. שיגור אחד כשל ונפל בשטח הרצועה ושיגור נוסף נפל בשטח פתוח סמוך לגדר הגבול. שלשום שוגרו עשר רקטות, איש לא נפגע, אך נגרם נזק למפעל בשדרות. הרקטות לעבר ישראל נורו בשלושה מטחים. תחילה, בסביבות השעה 3:30, זוהו חמישה שיגורים מהרצועה, שארבעה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל. זמן קצר לאחר מכן נורו ארבע רקטות נוספות, שנפלו בשטח פתוח. בבוקר נורתה רקטה נוספת, שנפלה בשטח פתוח ליד קיבוץ יד מרדכי.

בתגובה לירי הרקטות, צה"ל תקף פעמיים ברצועת עזה. תחילה, הופצצו שני אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס, ובהמשך אירעה תקיפה נוספת, בין היתר על ידי טנקים. על פי הערכת גורמי ביטחון, תיעוד המהומות בהר הבית הגביר את ההסתה הקיימת והיה אחד הגורמים למטחי הרקטות. העימותים אירעו על רקע קריאת חמאס להגיע למתחם כדי "להגן על מסגד אל-אקצא", לקראת ניסיונות של פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully