וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 רקטות שוגרו מסוריה, אחת נפלה בשטח פתוח ברמת הגולן

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 23:55

מבדיקה נמצא כי הרקטות נפלו באזור - אחת בשטח פתוח בדרום הרמה, אחת בשטח ירדן ואחת בשטח סוריה. כיפת ברזל לא הופעלה. חיל האוויר הזניק מטוסי קרב מהנגב אל הצפון. במקביל דווח על ירי ארטילרי לעבר מטרות בסוריה

הפגזת צה"ל בלבנון, 7 באפריל 2023/תיעוד לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שלוש רקטות שוגרו הערב (שבת) משטח סוריה, בעקבותיהן הופעלה התרעה ברמת הגולן. מבדיקה עלה כי רקטה אחת בלבד נפלה בשטח פתוח בדרום רמת הגולן, בעוד השתיים האחרות נפלו אחת בשטח ירדן ואחת בשטח סוריה. בעקבות האירוע הזניק צה"ל מטוסי קרב מהנגב אל הצפון, ומסוקי קרב הוקפצו לגבול שבין ירדן, סוריה וישראל, שם הם נמצאים בעמדות המתנה. במקביל דווח על ירי ארטילרי לעבר מטרות בסוריה.

תקרית זו מצטרפת למטחי הרקטות והטילים מלבנון ששוגרו לעבר ישראל ביום חמישי, ולמטחים מרצועת עזה. אם אכן יתברר כי הירי כוון מסוריה, מדובר בחזית שלישית שנפתחת נגד ישראל בתוך מספר ימים. לאחר האירוע ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעדכון ביטחוני.

רבש"ץ הקיבוץ מיצר שברמת הגולן, חן לוי, מסר בתגובה לירי: "ההסלמה בגזרת הצפון לא פוסחת על גזרת רמת הגולן. הגענו ראשונים לאירוע. לצערנו, מדובר באירוע חמור מאוד למרות שהמרגמה נפלה בשטחים פתוחים ולא בתחומי הקיבוץ. אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות הביטחון. אסור שדם תושבי ישראל יהיה הפקר".

הוא הוסיף שהנפילה לא היתה קרובה ליישוב, אך שמעו בו את הפיצוץ. "זה הפתיע אותנו, לא היו התרעות. אבל כמובן שצריך לזכור את המתיחות בכל הגזרות. אנחנו ממשיכים בשיגרת חיינו ואין הנחיות מיוחדות. כרגע שקט ואנחנו לא שומעים ירי ארטילרי מהצד שלנו".

עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון, פגיעה בישוב שלומי. 6 באפריל 2023. שלומי גבאי, אתר רשמי
נפילת רקטות בגליל המערבי, בחמישי/אתר רשמי, שלומי גבאי

לפני יומיים שוגרו 34 רקטות משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, 25 מהם יורטו על ידי כיפת ברזל, וחמש נפלו בשטח וגרמו נזק למבנים. הירי יוחס לארגון חמאס הממוקם בלבנון. במקביל הופעלו התרעות צבע אדום כמה פעמים בעוטף עזה ובשדרות.

בעקבות הירי משתי החזיתות פתח צה"ל בלילה שבין חמישי לשישי במתקפה בלבנון וברצועת עזה. בנוסף תגבר צה"ל את פיקוד הצפון והדרום בכוחות סדירים של לוחמי חי"ר וארטילריה. זאת, על רקע החשש מהידרדרות ביטחונית שתימשך ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully