וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקברו זו לצד זו: האחיות רינה ומאיה די שנרצחו בפיגוע בבקעה הובאו למנוחות

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 9:13

כ-10,000 בני אדם הגיעו לבית העלמין כפר עציון כדי ללוות את האחיות, בנות 16 ו-20, בדרכן האחרונה. אביהן קרא "עם ישראל חי", אחותן ספדה בבכי: "לא היינו רק אחיות אלא החברות הכי טובות. רינה ומאיה אהבו שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים - כולנו עם אחד"

בוידאו: מאות מתאספים בבית העלמין בכפר עציון לקראת הלווית האחיות מאיה ורינה די./רוני כנפו

כ-10,000 בני אדם הגיעו היום (ראשון) ללוות את האחיות רינה ומאיה די, בנות 16 ו-20, בדרכן האחרונה. האחיות, שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן, הובאו למנוחות בבית העלמין כפר עציון.

ההלוויה נפתחה בתפילה לרפואת האם, שעדיין נלחמת על חייה במצב אנוש. האם, לאה, שהתה עם בנותיה ברכב בו נורו למוות ומאושפזת בבית החולים הדסה בירושלים. בין המתאבלים הגיעו להלוויה גם נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וח"כ אוהד טל מהציונות הדתית.

רינה די, נרצחה בפיגוע בצומת חמרה, בקעת הירדן. באדיבות המשפחה
רינה די/באדיבות המשפחה
מאיה  די, נרצחה בפיגוע בצומת חמרה, בקעת הירדן. באדיבות המשפחה
מאיה די/באדיבות המשפחה

לאו די, אב המשפחה, ספד לבנותיו. על מאיה אמר, "רצית להירשם לעוד שנה בשירות הלאומי כדי לעשות שינוי גדול. היית מלאך בחייך ועכשיו לנצח תישארי מלאך". לאחר מכן ספד לרינה, "היית תלמידה כל כך טובה, חברה כל כך טובה ומדריכה כל כך נאהבת. רצית להתגייס לצבא ולשרת במודיעין - לטייל בעולם, ועכשיו את עולה לגן עדן".

"היום אנחנו עם אחד", קרא האב. "בעוד שלושה שבועות, ביום הזיכרון ויום העצמאות - כולנו נהיה אחד ליד השני. ימנים ליד שמאלנים, חילונים לצד דתיים (...) נעמוד יחד מול חמאס, איראן, חיזבאללה - ומול קלאצ'ניקוב שלא אכפת לו אם אתה מתל אביב, איטליה או אנגליה. עם ישראל חי".

מאות מתאספים בבית העלמין בכפר עציון לקראת הלווית האחיות מאיה ורינה די. רוני כנפו
הלווית מאיה ורינה די, היום/רוני כנפו

אחרי אביה, האחות הצעירה ממאיה בשנה, ספדה לה בדמעות. "היית כל העולם בשבילי - מישהי להתייעץ, לפרוק, לכעוס עליה, בידיעה שתסלחי לי על הכול. עברנו הכול יחד, עשינו הכול יחד. ידענו מה להגיד אחת לשנייה כשהיינו עצובות. היית גאה בי ברמות - היית האחות הגדולה הכי טובה. היית יודעת מה לעשות עם כל בעיה שהייתה לי, היית מרימה אליי טלפון מיד. לא היינו רק אחיות אלא החברות הכי טובות". היא סיפרה, כי הדבר האחרון שמאיה אמרה לה הוא "מחכה כבר לחזור הביתה ושתספרי לי הכול".

על רינה אמרה אחותה הגדולה, "הבטחתי לך שאשמור עלייך ואני מצטערת שלא הגשמתי את ההבטחה שלי. הייתי עושה הכול כדי להיות שם ברכב במקומך. לא מצליחה לחשוב מה עשית שם באותן שניות של כאב ולא הייתי שם כדי להציל אותך. עזרת לי ברגעים הכי קשים ובשינויים הכי קשים בחיי, כל הזמן אמרת לי 'אני רוצה להיות כמוך כשאגדל'. אני רוצה להיות אדם יותר טוב בשבילך".

טלי, האחות האמצעית, אמרה בבכי, "אתן תהיו איתי תמיד, אתן מלוות אותי כל חיי". היא פנתה לאחות הצעירה רינה ואמרה, "לא יכולה לדמיין את הרגעים האלה בשבילך. בתור אחותך הגדולה הייתי אמורה להגן עלייך מהכול. הייתי מקבלת את כל הכדורים במקומך - אז עכשיו אני צריכה שתגני עליי ותהיי שם בשבילי. תמיד אמרת שאת רוצה להיות יותר דומה לי - אבל לא, אני רוצה להיות יותר דומה לך". האח הקטן הצטרף ואמר, "סליחה שלא יכולנו להיות כאן במקומכם". האחות הגדולה סיכמה, "רינה ומאיה אהבו שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים - כולנו עם אחד. תתפללו בשביל אמא, אנחנו לא יכולים לאבד אותה גם".

מאות מתאספים בבית העלמין בכפר עציון לקראת הלווית האחיות מאיה ורינה די. רוני כנפו
הלווית מאיה ורינה די, היום/רוני כנפו

פיגוע הירי אירע ביום שישי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה בבקעת הירדן. גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה, עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים נורה על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לו לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

באותה שעה אבי המשפחה נסע ברכב אחר לפניהן, יחד עם שני ילדים נוספים. כששמע על האירוע מיהר לשוב למקום, והיה עד למראות הקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully