וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות השקיה בגליל העליון הושבתו בשל מתקפת סייבר

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 12:42

מה בקרי מים של מערכות השקיה וטיפול במי קולחין נפגעו במתקפת הסייבר, שמקורה לא ידוע. אזהרה מפני התקפה אפשרית ניתנה לפני יומיים, וחקלאים שניתקו את השליטה מרחוק נמנעו מפגיעה

קונוע בעמק החולה. עופר פושקו מושקוביץ, אתר רשמי
קונוע בעמק החולה/אתר רשמי, עופר פושקו מושקוביץ

מתקפת סייבר פגעה הלילה (ראשון) בכמה בקרי מים של מערכות השקיה וטיפול במי קולחין בגליל העליון. בקרי המים של קו-נועים להשקית שדות בעמק החולה נפגעו, וכן מערכות שליטה של תאגיד קולחי הגליל. מאז שעות הבוקר, נעשים מאמצים להשיב את המערכות לעבודה אחרי מתקפת הסייבר, שמקורה לא ידוע.

לפני יומיים הייתה התראה על התקפה מתוכננת והחקלאים באזור עודכנו על כך. חלקם ניתקו את האפשרות לשליטה מרחוק על המערכות ועברו להפעלה ידנית ולא נפגעו, בעוד שהחקלאים שלא ניתקו אותן נפגעו.

בשבוע שעבר הזהיר מערך הסייבר הלאומי מפני ההתגברות של ניסיונות למתקפות סייבר של האקרים אנטי-ישראלים לאורך חודש רמדאן.

ניב יונה, מנהל מחלקת מחקר בחברת הסייבר ההגנתית סייבריזן, אמר היום כי "בימים האחרונים אנחנו רואים גל של תקיפות נגד תשתיות ישראליות. תקיפות אלה הן חלק ממבצע OPIsrael שמתרחש בכל שנה באפריל. המבצע נעשה על ידי האקרים אנטי ישראליים במטרה לפגוע במטרות ותשתיות קריטיות של מדינת ישראל".

לדבריו, "בעוד התשתיות הקריטיות מוגנות ומצוידות בצוותי הגנה חזקים, הן לא חסינות לחלוטין וכאשר יש פריצה לרשתות אלו פוטנציאל הנזק גדול מאוד. במקרה הזה, אנו רואים תקיפה על אלפי בקרי מים בעמק החולה שיש לה השפעה ישירה על הממד הפיזי ומעבר ליצירת פחד ופאניקה ישנה השפעה על שטחים חקלאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully